هوای خالص با تکنولوژی کمپرسور بدون روغن

وقتی صحبت از کمپرسور هوای فشرده می شود، کیفیت اهمیت دارد. اجتناب از آلودگی فرآیند، که می تواند منجر به دوباره کاری بالقوه محصول یا توقف تولید شود، یک ضرورت است. تعدادی استاندارد دقیق وجود دارد که عملکرد هوای فشرده را کنترل می کند تا اطمینان حاصل شود که فرآیندها عاری از آلاینده ها هستند - یا اینکه آنها به سطوح قابل قبول کاهش می یابند - در حالی که زمان توقف برنامه ریزی نشده و هزینه های مرتبط را به حداقل می رساند.این مقررات شامل ISO 8573، مجموعه ای از استانداردهای بین المللی است که خلوص و کیفیت هوای فشرده را مشخص می کند. ISO 8573 از 9 بخش مجزا تشکیل شده است که بخش اول آن سطوح آلودگی را که می توان در یک متر مکعب هوای فشرده تحمل کرد، مشخص می کند. به طور خاص، بخش اول تعداد ذرات مجاز، نقطه شبنم فشار و مقدار روغن مجاز در این نمونه را مشخص می کند.هشت بخش دیگر روش‌های آزمایش طیف وسیعی از آلاینده‌ها، از جمله ذرات جامد، بخار روغن، حلال‌های آلی، آلاینده‌های میکروبیولوژیکی، آب مایع و آلاینده‌های گازی را در کنار سطوح رطوبت و محتوای آئروسل، به تفصیل شرح می‌دهند. آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که نتایج آزمایش کیفیت هوا در یک تحمل اندازه گیری معین قابل مقایسه است.بسیاری از اپراتورها در حال حاضر با اتخاذ اصول نقطه کنترل بحرانی تجزیه و تحلیل خطر از اقدامات اضافی برای تضمین هوای فشرده با کیفیت بالا استفاده می کنند. این تضمین می کند که تأسیسات با قوانین بهداشتی مطابقت دارند و هر گونه خطر بالقوه را از بین می برند یا آنها را به سطح قابل قبولی کاهش می دهند.در برخی موارد، هوای باکیفیت با استفاده از کمپرسورهای روغن کاری شده به دست می آید که برای محافظت از محصولات و تجهیزات در برابر آلودگی به فیلتراسیون متکی هستند. با این حال، برای تضمین خلوص هوا، بسیاری از مشاغل به کمپرسورهای بدون روغن روی می آورند.

چرا کمپرسور بدون روغن را انتخاب کنید؟

کمپرسور هوا بدون روغن از طیف وسیعی از فناوری ها استفاده می کند که نیاز به روغن روان کننده را برطرف می کند. این خطر آلودگی را از بین می برد و خلوص هوا را تضمین می کند.مزایای زیادی برای فناوری بدون روغن وجود دارد، که می تواند به مدیران انرژی کمک کند تا در هزینه ها صرفه جویی کنند و در عین حال کارایی عملیاتی را نیز بهبود بخشند. هزینه های کل کاهش می یابد و مشاغل می توانند در هزینه جایگزینی روغن صرفه جویی کنند. بر خلاف سیستم های روغن کاری شده که نیاز به فواصل تعویض روغن در طول عمر خود دارند، همچنین نیازی به خرید تجهیزاتی نیست که روغن را از هوا تمیز و جدا کند، مانند جداکننده های روغن، تجهیزات فیلتراسیون و تصفیه میعانات.جدیدترین راه حل های بدون روغن از فناوری های نوآورانه برای کمک به بهبود کارایی سایت نیز بهره می برند.

کمپرسورهای دو مرحله ای سنتی از یک موتور تک موتور و طراحی گیربکس مکانیکی برای به حرکت درآوردن انتهای هوای کم و فشار بالا استفاده می کنند.این فناوری در مقایسه با سایر کمپرسورهای سنتی دو مرحله ای بدون روغن، تا 13 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. موتورها توسط دو اینورتر مجزا تغذیه می شوند، بنابراین می توان آنها را به صورت جداگانه با سرعت های مختلف بسته به تقاضا حرکت داد. یک طراحی گیربکس دیجیتال هوشمند سپس سرعت هر هوادهی را کنترل کرده و به طور مداوم تنظیم می کند و از حداکثر کارایی و نسبت فشار در همه زمان ها اطمینان حاصل می کند. مهمتر از همه، هوای فشرده ای که ارائه می کند 100 درصد بدون روغن است.فن اوری های بدون روغن می توانند اطمینان بیشتری را برای اپراتور های مشتاق به کاهش خطر فراهم کنند.ارائه هوای تمیز و بدون روغن که  می تواند به کاهش احتمال خرابی  و فساد محصول کمک کند،درحالی که مراقب نگرانی های  زیست محیطی  درمورد دفع روغن های زاید نیز هستند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...