چگونه از افزایش گرما در تابلو برق موتور الکتریکی جلوگیری کنیم؟

در حالی که محفظه‌های پیچیده کنترل فرآیند و موتور معمولاً به یک پیمانکار کنترل شخص ثالث واگذار می‌شوند، بسیاری از تابلوهای کنترل صنعتی با اندازه کوچک و متوسط که کنترل‌کننده‌های موتور، درایوهای فرکانس متغیر (VFD) و ماژول‌های اتوماسیون را در خود جای داده‌اند، ساخته و سیم‌کشی می‌شوند. از آنجایی که هیچ دو خط تولید یا فرآیند صنعتی دقیقاً یکسان نیستند، به ندرت یک تابلو برق از پیش ساخته تمام نیازهای کنترل موتور الکتریکی شما برای ماشین آلات، کمپرسورها، فن ها، پمپ ها و کنترل فرآیند را برآورده می کند.

اجزای توان قوی مانندVFD ها، ترانسفورماتورها و منابع تغذیه گرما تولید می کنند. افزایش دما در نتیجه می تواند دستگاه های ظریف تابلوبرق، از جمله کنترل کننده قابل برنامه ریزی، دستگاه های رله حالت جامد و سیم کشی ارتباطی شما را خراب کند. برای مدیریت افزایش دمای کابینت به دلیل پراکندگی گرمای الکترونیک قدرت، بهترین روش‌های صنعت را برای چیدمان فیزیکی پانل پشتی کابینت کنترل دنبال کنید.

توصیه سردچال: کسب و کارهای مرتبط با تابلو برق برای بازاریابی بهتر می توانند در باشگاه مشتریان سردچال عضو شوند  و با ثبت آگهی و پست  توسط مشتریان و دیگر تامین کنندگان بیش تر دیده شوند. فروشگاه آنلاین سردچال نیز بستری برای فروش آنلاین کالا و خدمات  برای  شماست.

تابلوبرق

مدیریت حرارتی فعال برای تابلو برق موتور الکتریکی

بهترین شیوه‌های صنعت، استراتژی‌های طراحی و چیدمان را برای مبارزه موثر با افزایش گرمای دمای محیط و مدیریت اثرات حرارتی دستگاه‌های مولد گرما دیکته می‌کند. از شلوغی بیش از حد پنل پشتی خود اجتناب کنید و حداقل 5 سانتی متر بین دستگاه های تولید کننده برق VFD) ها، ترانسفورماتورها، منابع تغذیه) برای جریان هوای خوب فاصله دهید. همیشه از مجوزهای پیشنهادی سازنده برای الکترونیک قدرت پیروی کنید.

اگر عملیات کف شما به عنوان "خطوط تولید گرم" در نظر گرفته می شود، یا اگر دمای هوای بیرون اغلب به بالای 90 درجه می رسد، باید راه حل های مدیریت حرارتی فعال را در نظر گرفت. فن های محفظه را می توان در نزدیکی بالای پانل ها (از آنجایی که گرما افزایش می یابد) نصب کرد تا گردش هوا را افزایش دهد. همچنین برای تابلو برق موتور یک یونیت خنک‌کننده نصب شده در محفظه را در نظر بگیرید که حاوی ترانسفورماتور، منابع تغذیه و VFD است تا به حفظ دمای تابلو کمک کند.

VFD ها بیشترین گرما را تولید می کنند و مشابه ترانسفورماتورها، می توان از سینک های حرارتی برای خنک نگه داشتن هوای اطراف این اجزا استفاده کرد. مدیریت حرارتی خوب به معنای فاصله گذاری بین قطعات حساس الکترونیکی است که در صورت بالا رفتن بیش از حد دمای تابلوبرق موتور داخلی ممکن است از کار بیفتد. همیشه دستورالعمل‌های سازنده را برای فاصله‌گذاری واضح در اطراف، بالا و پایین VFD‌ها و ترانسفورماتورها دنبال کنید تا تهویه مناسب را تقویت کنید و درایوها را به خوبی خنک نگه دارید. سازندگان تنظیمات نصب چندگانه ای را برای VFD ها ارائه می دهند که به طراح کنترل ها انعطاف پذیری در چیدمان پانل می دهد.

طرح پانل به عنوان یک سیستم مدیریت حرارت غیرفعال

هنگامی که یک تابلوبرق شامل کنترل‌های اتوماسیون و فن‌آوری رله مانند استارت‌ها و کنتاکتورها نیز می‌شود - که ممکن است به سطوح ولتاژ متفاوتی نیاز داشته باشد، تعدادی از عوامل وجود دارد که می‌تواند برای افزایش جریان هوا و کاهش دمای داخل پانل در نظر گفته شود:

اندازه محفظه ای را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا با چیدمان فعلی دستگاه ها مطابقت داشته باشد و در صورت وجود ماشین آلات جدید یا نصب موتور اضافی، همچنان فضایی برای دستگاه های آینده داشته باشید.

تابلوبرق

دستگاه های مولد گرما را دور از اجزای حالت جامد قرار دهید - ترانسفورماتورها و دستگاه های برق 480 ولت معمولاً در بالای تابلوبرق قرار می گیرند تا اتصالات برق آسان باشد و اجزای ولتاژ بالا از دستگاه های کم مصرف جدا شوند.

برای جلوگیری از فلاش قوس الکتریکی و ایجاد فضای خالی کافی برای شعاع خمش کابل، حداقل فاصله را بین دستگاه های برق نگه دارید، که به برقکاران فضای کافی برای سیم کشی پایانه های دستگاه نیز می دهد.

بلوک‌های ترمینال کافی برای ورودی/خروجی‌های کنترل PLC، سیم‌کشی دستگاه میدانی و قطعات یدکی برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد تابلو در آینده فراهم کنید.

به عنوان نکته پایانی، عملکرد تابلو برق شما می تواند تحت تأثیر تعاملات بین سیم کشی کنترل و سیم کشی برق 480 ولت باشد. کابل‌های مدار قدرت بالا، میدان الکترومغناطیسی کافی را در اطراف کابل‌ها ایجاد می‌کنند تا اثری بر روی هادی‌های کنترل ولتاژ پایین که در آن میدان مغناطیسی قرار دارند، ایجاد کند.

یک ولتاژ حاصل می تواند به مدار کنترل القا شود که به عنوان تداخل الکترومغناطیسی (EMI) شناخته می شود. یک ولتاژ کاذب ناشی از EMI می تواند باعث خرابی VFD ها و PLC ها از سیگنال کاذب تولید شده شود. به همین دلیل، سیم کشی کنترل 24 ولت کم مصرف و 120 ولت باید بر اساس مکان و رنگ سیم جدا شوند. NEC را برای رنگ های مناسب سیم برای هر سطح ولتاژ دنبال کنید.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...