راهکار قفسه بندی پالت برای ذخیره سازی اقلام سنگین

محصولات در اشکال، اندازه‌ها و وزن‌ها متفاوت هستند و در صورت نیاز به انبار کردن باید با دقت و ایمن نگهداری شوند و در عین حال از فضای موجود حداکثر استفاده را انجام شود.اگر اقلام حجیم و سنگین هستند، ذخیره کردن آنها بر روی پالت های روی زمین می تواند وسوسه انگیز باشد، اما این واقعاً بهترین استفاده را از ظرفیت مکعب انبار نمی کند. در واقع، می تواند برای افراد و تجهیزات بالابر خطر ایجاد کند.

انواع قفسه بندی انبار

خوشبختانه، قفسه بندی پالت قابل تنظیم، تطبیق پذیری را دارد تا تقریباً هر محصولی را که به فضای قفسه نیاز دارد، در خود جای دهد، از جمله اقلام سنگین و حجیمی که می توانند برای انواع پالت ها مناسب باشند.اقلام حجیم و سنگین چیست؟ می توانند هر چیزی باشند، از پشته های آجر گرفته تا قطعات طویل فولادی. همه آنها باید در نظر گرفته شوند، اما در عین حال مانع از اجرای روان انبار شما نمی شوند.هر محصولی که باشد، همیشه راه حل مناسب ذخیره سازی وجود دارد. در ادامه این پست برخی از قفسه بندی پالت های قابل تنظیم که می توانند اقلام حجیم را در خورد جای دهند بررسی کنیم.

پالت

قفسه بندی پالت قابل تنظیم

قفسه پالت قابل تنظیم شبیه یک واحد ذخیره سازی معمولی است، قفسه بندی پالت قابل تنظیم شامل قاب هایی برای ارائه ساختار عمودی و تیرهای افقی است که محصولات روی آن قرار می گیرند. این یکی از رایج ترین و مؤثرترین واحدهای انتخاب شده است، زیرا می تواند طیف گسترده ای از اقلام با طول، عرض، ارتفاع و وزن مختلف را در خود جای دهد. فواید آن:

  • کارکنان انبار در هر زمان به هر یک از پالت ها دسترسی دارند
  • کارکنان می توانند از هر موقعیتی به قفسه دسترسی داشته باشند، بدون نیاز به جابجایی پالت های دیگر
  • آسان برای کنترل سهام
  • انعطاف پذیری: می توان آن را برای قرار دادن وزن ها، ارتفاع ها و طول های مختلف تنظیم کرد.

 

اگر به دسترسی سریع، مکرر و آسان به همه کالاهای ذخیره شده نیاز دارید، قفسه پالت قابل تنظیم ایده آل است. با این حال، از آنجایی که بین هر ردیف قفسه به یک راهرو نیاز است، ذخیره سازی با تراکم بالا به اندازه برخی راه حل های جایگزین دیگر ارائه نمی شود.

قفسه بندی پالت DRIVE-IN

مزیت واقعی قفسه بندی پالت DRIVE INدر چگالی بالای ارائه شده است. لیفتراک ها از یک طرف برای ذخیره مجدد یا بیرون کشیدن وسایل به داخل هدایت می شوند.با این حال، بارگیری و تخلیه کالا به روش خاصی انجام می شود که ابتدا سطوح بالایی بارگیری می شود. در واقع، با این نوع قفسه بندی پالت، یک انبار می تواند 75 درصد بیشتر از قفسه بندی پالت قابل تنظیم ذخیره کند.برای جلوگیری از خطر بیشتر آسیب ناشی از برخورد لیفتراک به قفسه پالت، این سیستم را می توان با لوازم جانبی ایمنی مانند محافظ و محافظ ستون ترکیب کرد.

قفسه بندی پالت DRIVE-THROUGH

  • در اینجا، رانندگان لیفتراک می توانند از هر طرف وارد قفسه شوند و پالت ها را انتخاب کنند.
  • از آنجایی که بلوک در دو انتها باز است، انعطاف پذیری بیشتری از نظر چیدن و ذخیره مجدد دارد.
  • باز هم، این سیستم را می توان با چندین لوازم جانبی ایمنی ترکیب کرد تا از خطر آسیب دیدن قفسه جلوگیری شود.

 

قفسه بندی پالت

قفسه های PUSH BACK

قفسه های PUSHBACK (LIFO) یک راه حل عالی هستند اگر محصولات شما را بتوان بر اساس آخرین ورودی، اولین خروجی ذخیره کرد. آنها به این ترتیب عمل می کنند: یک لیفتراک پالت را روی یک چرخ دستی قرار می دهد که روی ریل یا روی یک تخت غلتکی قرار می گیرد. هنگامی که پالت بعدی وارد می شود، پالت اول روی ریل‌های گاری یا روی تخت غلتکی که کمی مایل هستند (۳ تا ۴ درصد شیب) به عقب رانده می‌شود. بنابراین لیفتراک باید بتواند وزن پالت انباشته شده را فشار دهد.به طور مشابه، هنگامی که یک پالت برداشته می‌شود، پالت عقب جلو می‌آید تا جای آن را بگیرد. به دلیل شکستگی یا استاپ نمی تواند از جلو خارج شود (تا زمانی که مانور با دقت انجام شود).قفسه پالت Pushback یک راه حل ذخیره سازی انبار با چگالی بالا با ظرفیت 90 درصد بیشتر از ذخیره سازی انتخابی ارائه می دهد.همچنین دسترسی بیشتری به مکان‌های پالت ارائه می‌دهد که به دلیل بارگیری و تخلیه که از بیرون بلوک انجام می‌شود، سریع‌تر DRIVE IN یا DRIVE-THROUGH است. خطر آسیب به لیفتراک نیز با این سیستم کاهش می یابد.پس به مسئله نگهداری اقلام حجیم یا سنگین برگردیم. ابتدا، هم چیدمان انبار خود و هم محصولاتی را که باید ذخیره کنید، به دقت در نظر بگیرید. سایر تجهیزات مورد نیاز خود مانند لیفتراک را نیز در نظر بگیرید.آیا نیاز به نگهداری اقلامی دارید که چرخش سریع دارند؟ یا می توانید ذخیره سازی با تراکم بالاتر را انتخاب کنید اما فرکانس دسترسی را به خطر بیندازید؟ هنگامی که پاسخ این سوالات را داشته باشید، راهکار مناسب قفسه بندی پالت برایتان مشخص خواهد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...