لیفتراک یا جک پالت: کدام یک برای شما ایده آل است؟

لیفتراک و جک پالت قطعات سنگین و قدرتمندی از تجهیزات هستند که نه تنها کاربرد مورد نظر خود را دارند بلکه در کار جابجایی مواد نیز کارآمد هستند. اگر کار با اندازه و وزن بارهای مختلف سروکار دارد،  لیفتراک ها و پالت تراک ها ابزار عالی برای انجام کار هستند. آنها برای بسیاری از انواع کاربردهای جابجایی مواد، سخت و بادوام هستند.اگر بخواهید بین لیفتراک و جک پالت یکی را انتخاب کنید، کدام یک را انتخاب می کنید؟ اگرچه، هر دو هدف یکسانی دارند، اما در بسیاری از عوامل متفاوت هستند که باید قبل از خرید یکی از آنها برای کسب و کار خود بدانید تا مشخص کنید چه تجهیزاتی برای برنامه شما مناسب است.

لیفتراک

مزایای و معایب استفاده از لیفتراک و جک پالت

لیفتراک و جک پالت دو نوع مختلف از تجهیزات بالابر هستند که بلند کردن و جابجایی بار را بسیار ساده و راحت می کنند. آنها مجموعه ای از مزایای خاص خود را ارائه می دهند که در زیر آمده است:

 مزایای لیفتراک            

اگر این برنامه با ذخیره کردن مواد سنگین در قفسه های مرتفع سروکار دارد، لیفتراک، به ویژه سفارش گیرنده (picker) یا کامیونت، تنها تجهیزاتی است که می توانید برای این نوع کار استفاده کنید. آنها قادرند بارهای سنگین را تا ارتفاع زیاد قرار دهند. ذخیره سازی مواد روی قفسه ها فضای بیشتری را برای شما فراهم می کند و مسیرهایی را برای سایر وسایل نقلیه و کارگران در محل کار ایجاد می کند. لیفتراک ها برای هر نوع عملیات بالابری قدرت و قابلیت اعتماد بیشتری دارند که استفاده از آنها را برای آن نوع کاربرد ایمن تر می کند در حالی که جک پالت قدرت محدودی دارد. آنها همچنین برای استفاده در فضای باز عالی هستند. لیفتراک های مناسب زمین ناهموار به دلیل توانایی آن در حرکت در زمین‌های مختلف همانطور که از نامش پیداست، در معدن و مناطق ساختمانی مناسب‌تر هستند. آنها ارتفاع بلندتری دارند، به این معنی که می توان چنگال ها را هنگامی که دکل تا حداکثر دستیابی گسترش داد، بالا برد. چنگال ها را می توان از 8 تا 9 متر در هوا بالا برد. ارتفاع بالابر را می توان در صفحه اطلاعات لیفتراک چک کرد.

 مزایای جک پالت

اگر راهروی محل کار شما فضای محدودی دارد، استفاده از جک پالت برای بارگیری و تخلیه از و به قفسه به دلیل قابلیت مانور آن، کارآمدترین روش است. اگر مواد مورد استفاده سبک وزن باشند، خرید جک های پالت نسبت به لیفتراک مقرون به صرفه است. جک پالت را می توان در برنامه هایی مانند چیدن کیس در سطح پایین استفاده کرد. ارتفاع بلند کردن آن درست بالاتر از سطح زمین است، بیش از 20 سانتی متر نیست، اگرچه این محدودیت را دارد، اما بلند کردن پالت در قفسه های کم را آسان تر می کند. جک پالت برای استفاده در مسیرهای افقی طولانی بارها بسیار ایده آل تر است. جک های پالت برخلاف لیفتراک در حالی که هنوز کار را انجام می دهند و هدف مورد نظر خود را انجام می دهند به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند. جک های پالت به یک اتاق بزرگ برای ذخیره سازی نیاز ندارند، در حالی که لیفتراک ها به یک اتاق مشخص برای سوخت گیری و شارژ مجدد نیاز دارند. از آنجایی که جک پالت کوچکتر از لیفتراک است، این تجهیزات برای حمل بار سبک در انبار عالی است. 

 

جک پالت

 معایب لیفتراک

به دلیل اندازه آنها، فضای بیشتری را برای ذخیره سازی اشغال می کنند. این بدان معناست که برای نگهداری آن نیز سرمایه گذاری بزرگتری را می طلبد. برای نگهداری از جایگاه باید یک ایستگاه شارژ/سوخت‌گیری مشخص نصب کنید که به معنای هزینه و نیروی انسانی اضافی است. این یک راه حل گران قیمت برای خرید برای نیازهای انبار است. اما اگر این کار فقط کوتاه مدت است یا اگر فقط در فصل اوج کار به لیفتراک نیاز دارید، می توانید تجهیزات لیفتراک را اجاره کنید. بسته به مشخصات، هزینه تهیه لیفتراک می تواند برای شرکت سنگین باشد. لیفتراک ها مستلزم تعمیر و نگهداری بیشتری هستند تا آن را در نوک بالا نگه دارند. علاوه بر این، لیفتراک ممکن است هر از چند گاهی خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد.

 معایب جک پالت

جک های پالت را فقط می توان بر روی سطوح بتنی صاف کار کرد. قدرت بالابری محدودی دارد و فقط می تواند بار را فقط چند سانتی متر بالاتر از سطح زمین بلند کند. برای انجام سایر برنامه ها به اندازه کافی سازگار نیست.جک های پالت فشار بیشتری را به کارگر وارد می کنند زیرا هنوز کار دستی زیادی وجود دارد.

لیفتراک

کدام تجهیزات را برای کسب و کار خود بخریم؟

لیفتراک و جک پالت مزایا و معایب خاص خود را دارند. حال، اگر قصد خرید دارید و نمی دانید کدام یک برای برنامه شما مناسب است، قبل از تصمیم گیری نهایی، این جزئیات مهم را در نظر بگیرید: وزن باری که باید جابجا شود و تعداد پالت هایی که باید جابجا شوند. به طور منظم، فضای موجود و اتاق طبقه ای که در محل کار دارید و سرمایه گذاری که می توانید از عهده آن برآیید.بر اساس این عوامل، اکنون می توانید تصمیم بگیرید که آیا برای تجارت خود به لیفتراک یا جک پالت نیاز دارید. همه چیزهایی که قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام نوع تجهیزات با نیاز خاص شما مطابقت دارد، مورد نیاز است.

نتیجه

هر دوی این تجهیزات بالابر دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. هنگام انتخاب بین این دو، باید عوامل زیادی را که در بالا ذکر شد و شرایط خاص خود را در نظر بگیرید که چرا به این یکی از دیگری نیاز دارید. آنچه مهم است، نیاز و کاربرد خاص شما است که می تواند بین لیفتراک در مقابل جک پالت انتخاب کنید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...