چالش های صنعت بسته بندی

هنگام تولید بسته‌بندی‌ها، صنعت بسته‌بندی با چالش‌های زیادی مواجه است، زیرا این بسته‌ها دلیل فروش یک کالا یا محصول هستند. برای این منظور باید چهره بسته ها شیک و مطابق با روند بازار باشد. صنایع بسته بندی این روزها با مشکلات زیادی مواجه است. با نوآوری روند و افزایش سریع فناوری، تغییرات زیادی برای پر کردن شکاف های بسته های قدیمی مورد نیاز است.

توصیه سردچال: کسب و کارهای مرتبط با صنعت بسته بندی می توانند با ثبت آگهی و پست های تبلیغاتی در سردچال بیش تر دیده شوند. برای این کار کافی است در باشگاه مشتریان سردچال عضو شوید و از خدمات سردچال از جمله فروش آنلاین بدون کارمزد بهره مند شوید.

طراحی بسته بندی

در زیر به برخی از مسائل یا چالش های امروزی اشاره می شود:

تغییرات سریع در فناوری:

فناوری چیزی است که نمی توان از آن اجتناب کرد به طوری که تبدیل به مسئله ای اساسی شده است و بدون آن، زندگی تقریباً ناقص است. چالش‌هایی که امروزه شرکت‌های بسته‌بندی با آن مواجه هستند به دلیل تنوع سریع فناوری است. در زمان های قدیم که همه چیز ساده تر بود، انسان راحت تر بود. اکنون تکنولوژی تکامل یافته است و انسان گیج شده است. این کار بسیار سختی است که شرکت ها یا کسب و کارها با هم رقابت کنند. صنایع بسته بندی شبانه روز برای این کار تلاش می کنند. آنها چیزهای جدیدی را وارد بازار کرده اند. به عنوان مثال، در زمان های قدیم از جعبه های مقوایی ساده استفاده می شد و اکنون این جعبه ها به صورت سفارشی تهیه می شوند.

توزیع:

ظهور تجارت الکترونیک و نیاز به ارسال مستقیم به درب منزل خریداران - به جای ارسال کالا بین انبارها - به این معنی است که بسته بندی باید در مقابل حرکت و در عین حال ایمن نگه داشتن محصولات در داخل، مقاومت کند.

در بسته‌بندی‌های بزرگ‌تر برای کالاهای فله، ظروف نمی‌توانند بیش از مقداری باشد که کارگران می‌توانند با خیال راحت حمل کنند. اگر این کار را انجام دهند، هشدارهایی برای بلند کردن با کمک یا لیفتراک باید روی بسته مشخص شود. به عنوان مثال، در حالی که یک کارگر ممکن است بتواند به تنهایی جعبه حاوی یک تلویزیون صفحه عریض را جابجا کند، انجام این کار می تواند به محصول آسیب برساند. بسته بندی باید کارگر را تشویق کند تا برای رسیدگی به کالایی که به راحتی آسیب می بیند کمک بگیرد.

ملاحظات توزیع نیز نقش مهمی در طراحی بسته بندی مواد غذایی دارد. برای محصولات حساس به دما، فکر نکردن در مورد محافظت از مواد غذایی داخل می تواند منجر به فاسد شدن مواد غذایی یا پس از رسیدن به فروشگاه شود. حفظ دمای ذخیره سازی ایده آل از طریق بسته بندی بهتر به شرکت کمک می کند هنگام خرید محصولات از کیفیت اطمینان حاصل کند.

افزایش هزینه نیروی انسانی ماهر:

همانطور که یک تکامل واقعی در حال انجام است و هر روز چیز جدیدی در بازار معرفی می شود، منابع انسانی نیز گران می شوند. از آنجایی که صنایع تقاضای بیشتری دارند به افراد بیشتری برای کار نیاز دارند و از این رو کارگران دستمزد خود را مطابق با تقاضای خود می خواهند. به همین دلیل، یافتن نیروی کار ماهر دشوار است و در صورت یافتن کارگر ماهر، هزینه بیشتری برای شرکت هزینه می شود.

بسته بندی پایدار

پایداری:

پایداری در بسته بندی  در حال حاضر با جهانی که تحت تأثیر آلودگی قرار گرفته است، اهمیت بیشتری دارد. . تولید بسته‌بندی نیاز به پردازش بسترهای پیشرفته‌تر، مواد نازک‌تر و طرح‌های سخت‌تر دارد- همه با بهره‌وری یکسان، انعطاف‌پذیری بیشتر و قطعاً با هزینه یکسان امروزه شرکت ها باید از تاثیر بسته بندی آنها بر محیط زیست بیشتر آگاه شوند. بسته بندی پایدار که از مواد خام کمتری استفاده می کند، زباله کمتری تولید می کند و بازیافت را تشویق می کند، راه آینده است.

با توجه به سرمایه‌گذاری بسیاری از شرکت‌های معروف در زمینه پایداری و تبلیغ تلاش‌های خود در ظروف خود، بسته‌هایی که این نیازها را برآورده نمی‌کنند ممکن است مورد توجه مصرف‌کنندگان آگاه از محیط‌زیست قرار نگیرند.

حفاظت از کالا

در حالی که بسته بندی پایدار به محافظت از سیاره کمک می کند، در نهایت، بسته بندی شما باید ابتدا از کالاهای داخل محافظت کند. بسته به ماهیت محصول شما، ممکن است به ظروف سفت تری در مقایسه با موارد دیگر نیاز داشته باشید. محصولات ظریف، مانند نان پخته شده، ممکن است به بسته بندی بیرونی محکم نیاز داشته باشند تا از خرد شدن محصولات داخل آن جلوگیری شود. بالشتک‌های هوا و لایه‌های بسته‌بندی متعدد، که معمولاً با بسته‌بندی چیپس سیب‌زمینی استفاده می‌شوند، دو گزینه برای محافظت از کالاهای شما در برابر آسیب هستند.

افزایش سریع هزینه های ورودی:

به دلیل افزایش هزینه مواد اولیه، شرکت یا صنعت باید پول بیشتری برای خرید آن وارد کند و هیچ تضمینی وجود ندارد که شرکت سودی به دست آورد یا خیر. زیرا کاملاً بستگی به در دسترس بودن مشتریان دارد و اینکه شرکت نیازهای مشتریان خود را برآورده می کند یا خیر.

طراحی بد:

شرکت هایی که همگام با روندهای جدید بازار نیستند، طراحی بسته بندی خوبی ندارند و نیازهای مشتریان را برآورده نمی کنند. این می شود دلیل فروش کم. بسته‌هایی که فاقد چسبندگی هستند دارای برشهای غیرضروری و بیهوده، تصویرسازی اشتباه محصول، طراحی برچسب نامناسب و لمینیت‌های بد هستند، بسته‌هایی با طراحی بد محسوب می‌شوند. آنها اغلب بیش از حد طراحی شده یا بد طراحی شده اند که به نظر پوچ به نظر می رسند و برای استفاده روزانه مناسب نیستند. این به دلیل عدم نظارت طراحی، نبود تیم خلاق یا تیم بدون تجربه اتفاق می افتد. شرکت ها باید کارگران با تجربه را برای این منظور استخدام کنند، زیرا این یک کار بسیار مهم است و تصویر یک صنعت را نشان می دهد.

تکنولوژی بسته بندی

فقدان تکنولوژی پیشرفته:

فناوری پیشرفته در هر صنعتی در دسترس نیست و به همین دلیل کارگران هر چقدر هم تلاش کنند به دلیل کمبود فناوری با روندهای جدید بازار روبرو نمی شوند. مردم خواستار جعبه های چاپ شده سفارشی و جعبه های بسته بندی سفارشی هستند زیرا می خواهند خلاقیت خود را به جعبه ها اضافه کنند. نداشتن فناوری پیشرفته بزرگترین مانع بر سر راه آنهاست.

عدم مواجهه:

کارگرانی که در صنعتی دور از شهرها شروع به کار می کنند به خوبی در معرض دید نیستند و چیزهای جدیدی را در شهر نمی بینند و به همین دلیل همچنان جعبه های مقوایی را به سبک قدیمی می سازند و با روش های قدیمی چاپ بدون نوآوری چاپ بسته بندی می کنند. این امر دلیل کاهش فروش آنها می شود.

راه حل مشکلات:

مشکلاتی که شرکت های بسته بندی با آن مواجه هستند، در بالا بیان شد. شرکت ها باید همه این مسائل را در نظر داشته باشند و سعی در حذف آنها داشته باشند زیرا طراحی یک کار بسیار مهم در دنیای امروز است و هر چیزی که نیاز به بسته بندی دارد باید از نظر طراحی بهترین باشد و به خوبی به بازار عرضه شود تا فروش بالاتری داشته باشد و بهترین خروجی ممکن را به دست آورد. برای این منظور باید کارگران ماهر به کار گرفته شوند و آنها در معرض روندهای جدید جهانی قرار گیرند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...