بهینه سازی فضای سردخانه با قفسه های متحرک

فضاهای ذخیره سازی سردخانه برای نگهداری در دمای مطلوب طراحی شده اند تا به ماندگاری کالا کمک کنند. صنایعی مانند داروسازی، توزیع کنندگان مواد غذایی و نوشیدنی به شدت برای نگهداری به سردخانه اعتماد می کنند. پس از راه اندازی اتاق سرد، شرکت ها معمولاً برای سازماندهی موجودی خود به قفسه بندی نیاز دارند. شرکت ها معمولاً قفسه های ساکن را انتخاب می کنند که قابل تنظیم نیستند و وقت گیر و ناکارآمد هستند.

قفسه های متحرک، با ظرفیت بالا برای صنایع شیمیایی و دارویی، غذایی و توزیع کنندگان نوشیدنی برای سردخانه ها فراهم شده اند. هدف از ساخت این قفسه ها کاهش هزینه کلی است. نصب سیستم ریلی برای پالت های موجود کمک می کند تا فضای کف استفاده شده را 50 درصد کاهش دهید.

قفسه ریلی

اگرچه به حداکثر رساندن فضای کف می تواند فضای بیش تری برای ذخیره سازی بیش تر محصول فراهم کند، اما نصب سیستم های قفسه بندی متحرک می تواند منجر به موارد زیر شود:

- سریع پیدا کردن قفسه بندی مورد نظر

- صرفه جویی در وقت و افزایش بهره وری

- موارد پرخطر در مناطق جداگانه قرار می گیرند و خطر آلودگی متقابل کاهش می یابد.

- نگهداری و نظافت آسان تر فضای ذخیره سازی سردخانه

شرکت های شیمیایی و دارویی

داروهای خاص باید در دمای سردتر بمانند. قرار است داروهایی که به این شرایط احتیاج دارند در 7 تا 10 درجه سانتی گراد نگهداری شوند، در حالی که داروهایی که حتی به دمای پایین تری نیاز دارند باید در حدود 1.5- تا 9 درجه سانتی گراد نگهداری شوند. نگهداری دارو در این شرایط احتمال ضعیف شدن، بی اثر شدن و در بعضی مواقع ناامن شدن را کاهش می دهد. ذخیره سازی مناسب، با قفسه بندی مناسب، پتانسیل سود را افزایش می دهد و هزینه های کلی را کاهش می دهد.

قفسه بندی متحرک

توزیع کنندگان نوشیدنی

مقررات و تعهدات توزیع کننده بسیاری در ارتباط با صنعت نوشیدنی وجود دارد. با استفاده از قفسه های سیار در فضای سردخانه بهره وری به طور قابل توجهی بالا می رود.

توزیع کنندگان مواد غذایی

در صنایع غذایی، مواردی مانند گوشت، میوه و سبزیجات باید در دمای ایده آل نگهداری شوند تا طراوت را حفظ کنند. تمرکز اصلی ذخیره مواد غذایی این است که کالاها نه تنها خراب شوند بلکه از شیوع بیماری های منتقله از غذا جلوگیری کنند. این به حفظ فواید سلامتی مرتبط با مصرف غذاهای تازه کمک می کند. برای بیش تر موارد فاسد شدنی، بهترین دما 4 درجه سانتی گراد یا کمتر است. از طرف دیگر کالاهای خشک باید در حدود 10 تا 15 درجه سانتی گراد نگهداری شوند.

با در اختیار داشتن قفسه های متحرک، توزیع کنندگان می توانند مواد غذایی بیش تری را ذخیره کنند. این یعنی کاهش هزینه ها و صرفه جویی در فضا.

قفسه بندی ریلی

کاهش هزینه ها با قفسه های متحرک

صنایعی که از سردخانه ها و فریزرها استفاده می کنند با دو مسئله پرهزینه روبرو هستند. یکی ساخت سردخانه و دیگری هزینه های نگهداری از تجهیزات سردخانه. به علاوه سردخانه ها یکی از بالاترین میزان مصرف انرژی را دارند و برق زیادی مصرف می کنند. با این هزینه ها اطمینان از نگهداری و عایق بندی مناسب سیستم های تبرید برای جلوگیری از افزایش هزینه ضروری است. برای نگه داشتن دما در سطح مطلوب، تمیز کردن منظم کمپرسور، فن کوئل ها، کندانسور و اواپراتور سردخانه بسیار حیاتی است.

با وجود هزینه های زیاد ساخت و نگهداری سردخانه، استفاده از هر اینچ مربع از سالن سردخانه بسیار مهم است. قفسه های ریلی متحرک این خواسته را برآورده می کند و علاوه بر کاهش فضای مورد استفاده مزایای دیگری دارد که عبارتند از:

- کاهش هزینه کلی: صرفه جویی در فضای کف و استفاده بیش تر از فضای عمودی باعث استفاده بهینه از فضا می گردد.

- افزایش دقت و بهره وری کارکنان: با در اختیار داشتن سیستم متحرک قفسه بندی، کارمندان می توانند به راحتی به محصول مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

- بهبود روحیه کارمندان: دسترسی آسانتر به کالا به کارکنان کمک می کند تا محصولات را سریع تر پیدا کنند و این باعث افزایش بهره وری می شود.

- صرفه جویی در زمان: با سازماندهی قفسه های متحرک دقیقاً می دانید هر چیزی در کجاست. این کار باعث می شود کارمندان وقت خود را برای پیدا کردن کالا در راهروها تلف نکنند.

- افزایش کارایی سالن: هرچه فضای سالن سردخانه پر و جمع و جورتر باشد، سیستم تبرید موثرتر می شود.

قفسه ریلی

نتیجه

استفاده از قفسه های متحرک در فضای سردخانه فضای ذخیره سازی را 50 تا 60 درصد متراکم می کند. این کار با نصب ریل های متحرک زیر قفسه ها انجام می شود. تمام قفسه های شما متحرک می شوند. با حرکت و تنظیم قفسه ها فضای شما افزایش می یابد. انعطاف پذیری می تواند فضای هدر رفته راهروها را به شدت کاهش دهد و فضای بیش تری برای موجودی فراهم کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...