موتورها ودرایوها نکات و ابزارهایی برای مدیریت کارآمد قسمت 3

 اجزای اصلی یک سیستم مدیریت موتور چیست؟ سه مورد وجود دارد: خرید، عملیات و نگهداری، و در نهایت تصمیم گیری در مورد تعمیر در مقابل تعویض. مزایای یک سیستم مدیریت موتور خوب چیست؟ از مزایای آن می توان به صرفه جویی در انرژی، صرفه جویی در هزینه، افزایش تولید، زمان توقف کوتاه تر اشاره کرد. این یعنی فشار کمتری روی شما. بنابراین ایجاد یک سیستم مدیریت موتور کافی نباید سخت باشد.

دستورالعمل های خوبی برای سه جزء اصلی خود ارائه دهید. برای خرید، مشخصات خرید را توسعه دهید. از چه مارک هایی استفاده می کنید. شماره مدل را مشخص کنید به جای توجه به هزینه های اولیه، هزینه های چرخه عمر را در نظر بگیرید. برای مهمترین ماشینهای خود پشتیبان تهیه کنید. یک موجودی لوازم یدکی بسازید. روش هایی را که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم را دنبال کنید.

تعمیر و نگهداری معمولی موتورهای خود را انجام دهید. بیشتر وقت خود را روی موتورهای حیاتی با نرخ استفاده بالا متمرکز کنید. برای تعمیر موتور می خواهید از تعمیرگاه هایی استفاده کنید که به آنها اعتماد دارید.

موتور الکتریکی

قبلاً اشاره کردیم که تنها 2 تا 3 درصد از هزینه چرخه عمر موتورهای الکتریکی در قیمت اولیه خرید آن است؛ و 97+٪ باقی مانده در هزینه برق است. این مثال هزینه های چرخه عمر را بین یک موتور الکتریکی 75 اسب بخار و یک ماشین کوچک استاندارد مقایسه می کند. به قیمت خرید، استفاده سالانه، راندمان موتور یا مایل در هر گالن خودرو، هزینه سوخت و طول عمر توجه کنید. ما از همه این متغیرها برای محاسبه هزینه چرخه عمر برای هر محصول استفاده می کنیم.

توجه داشته باشید که هزینه اولیه خودرو چهار برابر موتور الکتریکی است. همچنین توجه داشته باشید که هزینه چرخه عمر موتور شش برابر خودرو است. این به صورتحساب های بسیار سنگین برق برای موتور می افزاید، که اگر با انرژی در تأسیسات خود کاری دارید، از قبل مطلع هستید.

در مرحله بعد، ما قصد داریم کمی عمیق تر به هر یک از سه جزء سیستم مدیریت موتور که توضیح داده شد بپردازیم. مرحله اول این است که خط مشی خرید موتور خود را ایجاد کنید.

خرید خود را استاندارد کنید، که سفارش محصولات مورد نیازتان را آسان‌تر می‌کند، در کل زمان کمتری می‌برد. کارکنان خرید باید حرفه ای آموزش ببینند، هزینه اولیه تنها عامل معادله نیست هزینه اولیه تأثیر کمی بر هزینه چرخه عمر دارد.

موتور الکتریکی

راندمان موتور عامل مهمی در مدیریت موتور است. بسیاری از موتورهای الکتریکی این روزها دارای مقررات بازدهی هستند و حداقل الزامات راندمان را دارند که برای توزیع قانونی در ایالت ها باید رعایت شوند. نه همه، اما بسیاری.

به عبارت دیگر، عدد بازده ذکر شده در پلاک نام موتور لزوماً چیزی نیست که در واقع با آن کار می کندمی تواند بالاتر باشد؛ می تواند کمتر بیشتر اوقات پایین تر خواهد بود. همیشه خوب است که بررسی‌های کیفیت را روی تامین‌کنندگان موتور خود انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که کیفیت ساخت موتور و راندمان کار در طول زمان کاهش نمی‌یابد.

بیایید در مورد تعمیر موتور بحث کنیم، که سومین و آخرین جزء سیستم مدیریت خوب موتور است. مرحله اول این است که اطمینان حاصل کنید که فروشنده شما تعمیرات با کیفیت را ارائه می دهد. مشابه توسعه مشخصات خرید، باید مشخصات تعمیر را ایجاد کنید. همانطور که قبلاً گفته شد از تعمیرگاه های معتبر استفاده کنید .هدف از هر برنامه تعمیر این است که اطمینان حاصل شود که موتورهای شما با بالاترین کیفیت تعمیر می شوند و فرآیند مورد استفاده استاندارد شده است و با هر موتوری به طور مداوم و در مدت زمان کوتاه دنبال می شود.

در مورد موتورهای تعمیر با کیفیت، ما در اینجا مثالی داریم که نشان می دهد در صورت عدم رعایت روش های کنترل کیفیت چه اتفاقی می افتد. این نمودار دو منحنی عملکرد را برای یک موتور چهار قطبی 10 اسب بخاری نشان می دهد. راندمان بار کامل پلاک برای موتور 91٪ است.  خط نارنجی رنگ که در هنگام تعمیر موتور کارایی را نشان می دهد، از جمله جایگزینی بلبرینگ با یاتاقان های موتور برتر.

نمودار راندمان موتور الکتریکی با توجه به نوع تعمیر یاتاقان

خط سبز مایل به آبی کارایی را هنگام تعمیر موتور نشان می دهد، از جمله بلبرینگ هایی که کیفیت پایین تری داشتند و به درستی روغن کاری نشده بودند. شما شکاف کاملی بین عملکرد راندمان هر دو موتور مشاهده می کنید. بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که فروشنده تعمیر شما چنین اشتباهاتی را مرتکب نمی شود، در غیر این صورت وقتی این موتورها را مجدداً به کار می گیرید، هزینه برق را از دست خواهید داد.

فروشندگان تعمیرات از داشتن کسب و کار شما خوشحال هستند و معمولاً سوابق موتورهایی را که برای شما تعمیر یا بازسازی کرده اند نگه می دارند، بنابراین می توانند در ردیابی سیستم مدیریت شما مفید باشند. یک خط ارتباطی باز با فروشنده خود حفظ کنید. هنگامی که یک سیستم مدیریت موتور ایجاد کردید، خرابی های موتور و هزینه های انرژی در مقابل تولید را پیگیری کنید، می توانید از این اعداد برای به روز رسانی و بهبود خط مشی خود استفاده کنید.

هنگامی که در حال خرید موتور هستید، به جای هزینه اولیه، از هزینه های چرخه عمر استفاده کنید. مشخصات خرید و تعمیر را توسعه دهید و از آن استفاده کنید تا بهترین موتورها را برای کاربرد خود و بالاترین کیفیت تعمیرات را دریافت کنید. و در نهایت، از تکنیک های نگهداری پیشگیرانه استراتژیک برای حفظ موتور خود و افزایش عمر مفید استفاده کنید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...