محبوب ترین رمزهای عبور

123456 رایج ترین رمز عبور برای دو سال متوالی است. علیرغم هشدارهای مداوم برای استفاده از یک مدیر رمز عبور یا حتی یک تولید کننده رمز عبور برای ایجاد رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد برای همه حساب های آنلاین شما، بسیاری از کاربران همچنان از رمزهای عبور ضعیف استفاده می کنند و از آن در سراسر سایت ها استفاده می کنند و داده ها و هویت خود را در معرض خطر قرار می دهند.

وب سایت NordPass (یک نرم افزار مدیر گذرواژه اختصاصی است که در سال 2019 راه اندازی شد. این نرم افزار به کاربران خود کمک می کند تا رمزهای عبور و یادداشت های ایمن خود را سازماندهی کنند و آنها را در یک مکان واحد نگهداری کنند) گزارش جدیدی را منتشر کرده است که جزئیات 200 رمز عبور رایج در سال 2021 را نشان می دهد و برای دومین سال متوالی، "123456" همچنان محبوب ترین رمز عبور در سراسر جهان است که یک هکر تنها کمتر از یک ثانیه آن را شکست خواهد داد. در واقع، این رمز عبور محبوب‌ترین رمز عبور در 43 کشور از 50 کشور مورد تجزیه و تحلیل بود که پس از آن «123456789»، «12345» (محبوب‌ترین رمز عبور در سال 2019)، قرار گرفتند.

passwords

برای گردآوری آخرین لیست رایج ترین رمزهای عبور، شرکت مدیریت رمزهای عبور تجاری با محققان مستقل متخصص در حوادث امنیت سایبری برای ارزیابی یک پایگاه داده 4 ترابایتی از کار کرد.

Jonas Karklys مدیر عامل NordPass، بینش بیشتری در مورد یافته های گزارش امسال در بیانیه ای ارائه کرد و گفت:

متأسفانه رمزهای عبور ضعیف‌تر می‌شوند و مردم همچنان امنیت رمز عبور را رعایت نمی‌کنند. درک این نکته مهم است که گذرواژه‌ها دروازه‌ای به زندگی دیجیتالی ما هستند و با گذراندن زمان بیشتر و بیشتر به صورت آنلاین، مراقبت بهتر از امنیت سایبری خود بسیار مهم می‌شود.»

رایج ترین رمزهای عبور سال 2021

NordPass همچنین به عنوان بخشی از گزارش جدید خود، نگاهی عمیق‌تر به نحوه تأثیر زبان‌ها و جنسیت‌ها بر محبوب‌ترین رمزهای عبور امسال داشته است.

به گفته این شرکت، ارجاعات فرهنگی را می توان در هر کشوری یافت، از نام های تیم های محلی فوتبال مانند steelers در ایالات متحده یا liverpool در بریتانیا تا نام های معروف نوشیدنی محلی مانند guinness در ایرلند و رمزهای عبور مذهبی مانند christ در نیجریه و bismillah در عربستان سعودی.

passwords

وقتی صحبت از تفاوت بین جنسیت ها هنگام ایجاد رمزهای عبور ضعیف می شود، NordPass دریافت که زنان تمایل دارند از رمزهای عبور مرتبط با موسیقی مانند onedirection یا justinbieber استفاده کنند در حالی که مردان نام گروه هایی مانند metallica و slipknot را ترجیح می دهند. یکی دیگر از تفاوت‌های کلیدی بین جنسیت‌ها این است که به طور کلی، زنان از کلمات مثبت و محبت آمیز بیشتری استفاده می‌کنند در حالی که مردان بیشتر دوست دارند هنگام ایجاد رمز عبور از فحاشی استفاده کنند.

در پی یک حمله سایبری مشخصپ شد که علاوه بر استفاده از مدیر رمز عبور یا تولید کننده رمز عبور، کاربرانی که نگران امنیت آنلاین خود هستند باید احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) را برای حساب‌های آنلاین خود فعال کنند، آنها را از نظر فعالیت‌های مشکوک تحت نظر داشته باشند و از جستجوگر نقض داده استفاده کنند تا ببینند آیا هر یک از رمزهای عبور آنها وجود دارد یا خیر.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...