رایج ترین مشکلات بویلر

بویلرها در اجرای هر صنعت فرآیندی، اهمیت حیاتی دارند. سازندگان دیگ بخار در هنگام تولید آنها نهایت دقت را به خرج می دهند تا اطمینان حاصل کنند که برای مشتریان مربوطه خود بسیار کارآمد و بادوام هستند. با این حال گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز است یک تعمیر ساده است و گاهی اوقات، دیگ شما نیاز به تعویض دارد .به این مشکلات رایج دیگ نگاهی بیندازید تا بهتر متوجه شوید که این مشکل چیست. اگر سیستم دیگ بخار شما هر یک از این مشکلات را تجربه می کند، ممکن است لازم باشد با یک تعمیرکار تماس بگیرید تا تعمیرات بویلر شما را به عهده بگیرد.

تعمیر پکیج

نشت و چکه کردن بویلر

آیا متوجه وجود آب اضافی در اطراف مخزن دیگ بخار یا لوله هایی که به آن وصل شده است هستید؟ نشتی و چکه های ناشی از مخزن دیگ بخار بسیار رایج است. با گذشت زمان، دیگهای بخار می توانند زنگ زده و فرسوده شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، اجزای سیستم  کارایی خود را از دست می دهند. نشتی یا چکیدن می تواند به دلیل قطعات قدیمی، آب بندی کهنه، شیر فشار بیش از حد بالا، سیستم در حال کار بیش از حد مداوم و یا حتی خوردگی لوله ها باشد. به منظور تعیین علت نشتی یا چکیدن، بهتر است با یک تعمیرکار تماس بگیرید. آنها وارد می شوند و مخزن و لوله های دیگ بخار را بررسی می کنند تا دریابند که آب نشتی از کجا می آید.

 صداهای بویلر ناشی از چیست؟

آیا تا به حال شنیده اید که یک قوری چای در هنگام جوش آمدن به جوش بیاید؟ این صدایی است که می تواند در بویلر و لوله های شما ایجاد شود.کتری نیز می‌تواند به‌عنوان صدایی مانند صدای غرش عجیب و غریب به نظر برسد. با گذشت زمان، مبدل حرارتی دیگ شما می تواند رسوب ایجاد کند. این تجمع ناشی از مصرف مداوم آب است، بنابراین یک اتفاق عادی است. با این حال، این رسوبات می توانند جریان آب در مبدل حرارتی را مسدود کنند و این منجر به گرم شدن شدید و در نتیجه صداها می شود. وقتی دیگ شما صدای کتری می دهد، برای رساندن گرما یا آب گرم مورد نیاز شما سخت تر کار می کند. این کار صورتحساب های شما را بالا می برد و عمر دیگ بخار را کوتاه می کند.کتری در مناطقی با آب سخت رایج است، اما همچنان ممکن است در جاهایی که آب نرم وجود دارد رخ دهد.

 خاموش شدن چراغ پیلوت بویلر

دیگ شما یک شعله آبی دارد که در زیر آن قرار دارد تا سیستم روشن و کار کند. هنگامی که چراغ راهنما خاموش می شود، این معمولاً به این معنی است که ترموکوپل مشکل دارد یا معیوب است. ترموکوپل دیگ شما به تامین گاز دیگ کمک می کند. سیستم دیگ بخار جدید شما معمولاً این مشکل را ندارد، با این حال، هنوز هم ممکن است رخ دهد.تعمیر چراغ راهنما می تواند به سادگی روشن کردن شعله باشد. اما، قبل از اینکه فقط شعله های گاز را دوباره روشن کنید، بررسی کنید که آیا دیگ بخار گاز دریافت می کند یا خیر. اگر گازی به دیگ نرسد، ممکن است گاز شما در کل خانه شما خاموش شده باشد یا سوپاپ گاز روشن نباشد.پس از بررسی این گزینه های عیب یابی و اطمینان از وجود بنزین در خانه و خاموش بودن چراغ راهنما، بهتر است با یک تعمیرکار تماس بگیرید. اگر نشت گاز دارید یا مشکل دیگری است که در سیستم رخ می دهد، پیمانکار گرمایش ابزارهایی را در اختیار دارد که بدون آسیب رساندن به خود یا آسیب رساندن به خانه شما، با این مشکل برخورد کند.

منجمد شدن لوله میعانات در بویلر

دیگ های جدید دیگ های چگالشی هستند. این نوع سیستم دیگ بخار از یک لوله میعانات گازی برای حذف گازهای زائد که دیگ ایجاد می کند استفاده می کند. وقتی بیرون یخ می زند، خطر یخ زدن لوله میعانات گازی دیگ شما بسیار زیاد است. آب یخ می زند و باعث انسداد می شود.این مشکل با یخ زدایی لوله میعانات حل می شود. می توانید با استفاده از آب داغ (نه جوشان) روی لوله، با استفاده از یک پارچه گرم یا استفاده از روش گرم کردن دیگری روی لوله، لوله را ذوب کنید. اگر قرار نیست با تعمیرکار تماس بگیرید با استفاده از دستکش و وسایل حفاظتی برای جلوگیری از آسیب، خود را ایمن نگه دارید.

تعمیر بویللر

ترموستات بویلر

ترموستات دیگ شما برای حفظ دمای مناسب برای گرما و آب گرم خانه استفاده می شود. هنگامی که این درجه حرارت اشتباه را می خواند یا گرمایش را خاموش یا روشن می کند، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.ترموستات ها ممکن است به مرور زمان قدیمی شوند یا سیم ها شل شوند. خرابی ترموستات در بویلرهای قدیمی معمول است. گاهی اوقات، ممکن است اصلا ربطی به سن یا سیم کشی نداشته باشد. شاید ترموستات ضربه خورده یا تنظیمات نادرست است. بررسی کنید تا مطمئن شوید که ترموستات روی «روشن» تنظیم شده است و تنظیمات آن طوری است که می خواهید خانه شما را گرم کند.

 گرمایش نامنظم بویلر

هنگامی که شروع به از دست دادن گرما می کنید یا آب شما از گرم شدن خودداری می کند، دیگ بخار ممکن است دارای قطعات خراب باشد. در حالی که دیگ بخار ممکن است مسئول گرم کردن هوا نباشد ، همچنان می تواند باعث سرد شدن اتاق ها شود.آب گرم و گرمایش نامنظم ممکن است به این معنی باشد که ترموستات شما نیاز به تنظیم مجدد یا تعویض دارد، اما ممکن است سایر قطعات داخلی خراب باشد. شیر دیگ، دیافراگم یا قفل هوا ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد، که نباید پروژه ای باشد که توسط شخصی بدون تجربه تجهیزات گرمایشی انجام شود.

 متوقف کردن گرمایش بویلر توسط رادیاتور

یک سیستم گرمایشی می تواند با رادیاتور کار کند. زمانی که پایین رادیاتور گرم و قسمت بالایی خنک است، معمولاً می توانید متوجه شوید که رادیاتورها به درستی کار نمی کنند. این ممکن است به دلیل تجمع لجن یا کثیفی در قسمت انتقال از دیگ به رادیاتور یا عدم تعادل رادیاتورها باشد.در مورد رادیاتور خنک، سیستم را برای تنظیم مجدد کامل تخلیه کنید یا با یک تعمیرکار تماس بگیرید تا آن را تعمیر کند.

نتیجه گیری

مشکلات زیادی ممکن است در بویلرها رخ دهد و برای هر مشکلی باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. اگر با مشکل گرمایش دیگ خود مواجه هستید، گاهی اوقات می توانید مشکل را عیب یابی کنید و در کمترین زمان آن را دوباره راه اندازی کنید. اما برخورد با دیگ ها می تواند بسیار خطرناک باشد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...