روش های از بین بردن بو در سالن های سردخانه

مواد غذایی در سردخانه از طریق تغییرات شیمیایی بوی غیرطبیعی ایجاد می کند که برای مدت طولانی به دیوار، سقف، تجهیزات و ابزار سردخانه می چسبد. به طور کلی، دلایل متعددی برای بوی خاص در سردخانه وجود دارد: قبل از ورود به غذا، بوی خاصی در سردخانه وجود دارد. قبل از ورود به فریزر، غذا پوسیده می شود، مانند تخم مرغ گندیده، گوشت، ماهی و غیره. انبار یخچالی که ماهی در آن نگهداری می شد و گوشت، تخم مرغ، میوه ها و سبزیجات و سایر غذاها بدون تمیز کردن ذخیره می شدند، در نتیجه عفونت بو و زوال  اتاق سرد برای غذاهای دریایی هوا به خوبی تهویه نمی شود و دما و رطوبت بسیار زیاد است، که منجر به تولید مثل و ایجاد بوی زیاد می شود. به دلیل نشت لوله خنک کننده در سردخانه، مبرد در غذا فرسایش می یابد و در نتیجه بوی خاصی ایجاد می شود. دمای سردخانه کاهش نمی یابد و در نتیجه گوشت خراب می شود و پوسیدگی ایجاد می شود. این زمانی اتفاق می افتد که گوشت تازه منجمد نشده یا به طور کامل منجمد نشده است. مواد غذایی با بوی متفاوت در سردخانه وجود دارد که منجر به عفونت متقابل رشته های غذا می شود.

سردخانه

روش های جلوگیری از بوی بد سردخانه

 غذایی که برای سرد شدن وارد سردخانه می شود باید بازرسی را پشت سر بگذارد و غذایی که خراب نمی شود را می توان در انبار قرار داد. در سردخانه قبل از خرید نباید بوی خاصی وجود داشته باشد. اگر بوی خاصی وجود دارد، باید با فناوری درمان شود و فقط پس از از بین بردن بوی خاص می توان از آن استفاده کرد. به طور کلی، لازم است تعمیر و نگهداری تجهیزات تبرید تقویت شود. تخلیه و جلوگیری از آسیب رساندن به خط لوله و ایجاد نشت مبرد به شدت ممنوع است. در فرآیند سردسازی، سردخانه باید در دمای معینی نگهداری شود و غذای یخ زده منتقل یا ذخیره نشود. اگر نمی توان دمای سردخانه را کاهش داد، علت باید مشخص شود و فرآوری غذا پس از حذف انجام شود. غذاهای آلوده را با یکدیگر مخلوط نکنید و در سردخانه نگهداری کنید.گاز مبرد استفاده شده در انواع سردخانه ها ، یخچال ها و سایر وسایل سرمایشی از مهم ترین عوامل به جهت سردسازی و عملکرد صحیح این تجهیزات می باشد . سردخانه جسد یکی از تجهیزاتی است که با استفاده از گازهای مبرد ، اقدام به سرد سازی جسد می نماید . حال فرض کنید این گاز نشتی داشته و از لوله های کندانسور سردخانه به خارج از محیط نفوذ کند ! در این صورت دستگاه قادر به عملکرد صحیح نبوده و مشکلاتی را در پی دارد . برای اطمینان از عملکرد صحیح و اطلاع از عدم نشتی گاز سردخانه جسد ، مطالعه این متن برای شما ضروری می باشد.

نشت مبرد و بوی بد آن 

نشت مبرد تجهیزات سرمایشی، علاوه بر ضررهای مالی بزرک، مشکلات متعددی را برای سلامت و ایمنی کارکنان ایجاد می کند. علاوه بر پرداخت هزینه های بسیار جهت شارژ مجدد گاز سردخانه های مواد غذایی، نشت چنین گازی، سبب مسمومیت و مشکلات تنفسی کارکنان و همچنین آلودگی های زیست محیطی می شود و همچنین باعث ایجاد بوهای بدی می شود.

استفاده از سرکه برای از بین بردن بوی سردخانه

در سردخانه ای که ماهی است بسته بندی مواد غذایی دیگر مناسب نیست. بسته شدن بقیه غذاها تا زمانی که بوی ماهی به طور کامل از بین نرود مجاز نیست. به طور کلی، سرکه برای از بین بردن بوی ماهی استفاده می شود. روش خاص این است: پس از بیرون آمدن ماهی از سردخانه ، لایه یخ روی گروه لوله های تبخیری را تمیز کنید و دمای انبار را زیر 50- درجه سانتیگراد نگه دارید، سپس 50-100 گرم سرکه با هر مترمکعب حجم در انبار سردخانه تهیه کنید ، آن را با یک سمپاش به داخل انبار بپاشید، ابتدا درب انبار را ببندید و به طور متناوب دمنده را شروع کنید، به طوری که سرکه تبخیر شده و در انبار جاری می شود، که باعث می شود سرکه بوی ماهی زیادی را جذب کند. به طور کلی، پس از 4-24 ساعت، درب سردخانه را باز کنید و چندین ساعت به طور مداوم باد بزنید تا سرکه از انبار خارج شود. سپس 50-100 گرم سرکه با هر متر مکعب در انبار سردخانه آرایش کنید، آن را با سمپاش داخل انبار بپاشید، ابتدا درب انبار را ببندید و به طور متناوب دمنده را شروع کنید، به طوری که سرکه تبخیر شده و در انبار جاری شود، که باعث می شود سرکه بوی ماهی زیادی را جذب کند. از انبار خارج شود.

چنراتور ازن

استفاده از ازن در اتاق های تبرید

 بدون شک، این یک راه حل ایده آل است. از آنجا که هیچ گونه بقایایی بر جای نمی گذارد، توصیه می شود هنگام ذخیره میوه و سبزیجات، و همچنین در صنعت گوشت یا در صنعت ماهیگیری از آن استفاده کنید. ژنراتورهای ازن محدود به استتار بوها نیستند، بلکه  مولکول های مولد آنها را کاملاً از بین می برند و یک اتاق سرد بی بو را پشت سر می گذارند و از آنجا که ازن میکروارگانیسم ها را از بین می برد، ضد عفونی مطلق است.استفاده از آن  هیچ گونه بو و مزه ای به غذاهای ذخیره شده اضافه نمی کند.  علاوه بر این، در مورد گوشت و ماهی، و همچنین میوه ها و سبزیجات، استفاده از ازن باعث افزایش ماندگاری و کیفیت غذا می شود، بدون این که هیچ گونه تغییری در کیفیت یا ماهیت آن ایجاد شود، زیرا گاز هر گونه عوارض را از بین می برد.میکروب هایی که باعث پوسیدگی می شوند نیز به  طور کامل از بین می روند و در واقع تجهیزات ازن به زمان زیادی برای عمل نیاز ندارند. با کاربرد صحیح، کل محفظه و عناصر تشکیل دهنده آن  کاملاً عاری از میکروب  و بدون بوی نامطبوع بوده و از هرگونه آلودگی یا انتقال طعم جلوگیری می کند.  اگر چربی زیادی در سردخانه وجود دارد، استفاده از روش اکسیژن برای جلوگیری از گندیدگی ناشی از اکسیداسیون چربی مناسب نیست.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...