تجهیزات ایمنی موتورخانه

موتورخانه های ساختمانی برای کنترل دمای فرآیند و آب و هوا هستند. مناطقی مانند موتورخانه مرکزی، گرمایش مرکزی ، موتورخانه چیلر و تهویه مطبوع مرکزی، اتاق‌های سوخت، تجهیزات و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی فرآیندی را در خود جای داده‌اند.

در حالی که سیستم های گرمایش و سرمایش مدرن هوشمند و کارآمد هستند، عملکرد آنها نیاز به تعمیر و نگهداری معمول و پاسخ به رویدادهای غیرمنتظره گاه و بیگاه دارد. تجهیزات داخل این اتاق ها نیز پتانسیل نشت گازهای سمی را دارند.

وقتی تکنسین ها وارد موتورخانه می شوند، باید از نشت گاز سمی یا قابل احتراق بالقوه آگاه شوند. خطر برای کارگرانی که به طور غیرمنتظره با نشت مبرد و گاز طبیعی مواجه می شوند، واقعی است و عواقب بالقوه آن باعث ایجاد علائم و صدمات می شود که از مشکلات تنفسی تا افتادن، ضربه مغزی یا از دست دادن زندگی را شامل می شود.

سردچال پلتفرم معرفی کسب و کار شما: نصابان و تعمیرکاران موتورخانه ها و دیگر مشاغل مرتبط می توانند با عضو شدن در باشگاه مشتریان سردچال، مشتریان و تامین کنندگان زیادی را جذب کنند. تجمع صاحبان صنایع و مشاغل در این سایت موجب تقویت تبادل و مشارکت آنها می گردد.

محل نصب مانیتور تشخیص مبرد

مانیتورینگ گاز مبرد                    

شاید از دانستن آن تعجب کنید، اما گاز مبرد نیز یک گاز سمی محسوب می شود. اگرچه مبردها سمیت کمی دارند، اما در غلظت‌های بالا در مناطق شلوغ تجهیزات، می‌توانند اکسیژن را جابجا کرده و منجر به مشکلات شدید تنفسی شوند. کمبود اکسیژن هر ساله باعث صدمات و مرگ بیش از حد کارگران می شود. این موضوع به عنوان یک مشکل عمده سلامت کارگران در نظر گرفته می شود.

عدم تجهیز، آموزش و محافظت از تکنسین های شاغل در اتاق های موتورخانه در برابر خطر بالقوه کمبود اکسیژن و نشت گاز قابل احتراق، موضوعی جدی است که می تواند عواقب شدیدی برای مدیران کارخانه و اپراتورهای ساختمان داشته باشد.

تشخیص نشت

وقتی تکنسین ها وارد موتورخانه می شوند، باید از نشت گاز سمی یا قابل احتراق بالقوه آگاه شوند.

علاوه بر این، مواد شیمیایی مبرد مواد کنترل شده ای هستند که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) تنظیم می شوند، به این معنی که نه تنها برای سلامت و ایمنی کارگران خطرناک هستند، بلکه برای محیط زیست نیز مضر هستند. بسیاری از این مبردها به عنوان مواد تخریب کننده لایه ازن طبقه بندی می شوند و برای حفاظت از محیط زیست به شدت تحت نظارت قرار می گیرند. 

مانیتورهای گاز الزامات مربوط به کنترل آلایندگی اتاق تجهیزات را که در مقررات EPA در مورد استفاده از مبردها ذکر شده است، برآورده می کنند.

مانیتور تشخیص گاز مبرد

در رسیدگی به ایمنی گاز، استاندارد ایجاب می‌کند که هر اتاق موتورخانه حاوی یک دتکتور باشد – واقع در جایی که نشت مبرد در آن متمرکز می‌شود – و این آشکارساز آلارم‌های صوتی و بصری را در داخل و خارج از موتورخانه فعال کند و تهویه مکانیکی را فعال کند.

علاوه بر نگرانی‌های بهداشتی، ایمنی و زیست‌محیطی، موضوع مهم دیگری نیز وجود دارد که باید در برخورد با گازهای مبرد در نظر گرفت. وقتی نشتی رخ می دهد گران هستند.

تشخیص زودهنگام و قابل اعتماد نشت گاز مبرد و تعمیر، با کاهش هزینه های عملیاتی کارخانه، پول را در جیب شما نگه می دارد.

مانیتورهای گاز ثابت

انتخاب مکان مناسب برای مانیتورهای گاز ثابت و نصب صحیح آنها بسیار مهم است.

مانیتورینگ اتاق دیگ بخار

علاوه بر نظارت بر نشت مبرد، نظارت بر تجهیزات دیگ بخار موتورخانه برای اطمینان از تامین هوای کافی و کمک به کاهش تجمع گازهای قابل احتراق یا قابل اشتعال بسیار مهم است. هزینه انرژی گاز طبیعی مخلوط هوا به سوخت مشعل دیگ بخار ناکارآمد نیز می تواند منبع قابل توجهی از درآمد از دست رفته باشد.

مانیتور تشخیص گاز

علاوه بر سیستم های فرآیندی، موتورخانه ساختمان های بزرگ با سیستم های دیگ بخار قدیمی تر را می توان با تجهیزات قدیمی ناکارآمد به خوبی نگهداری یا کنترل کرد. این شرایط می تواند منجر به نشت گاز طبیعی شود که می تواند منجر به محیط های کاری با کمبود اکسیژن یا انفجار گاز و آتش سوزی جدی شود. مجدداً، یک مسئولیت ایمنی و بهداشت برای محافظت از تکنسین های تعمیر و نگهداری در برابر اثرات نشت گاز سمی و اثرات قرار گرفتن در معرض متان (گاز طبیعی) وجود دارد، که، حتی اگر بو می دهد، می تواند به سرعت بر کارگران بی خبر در مناطق شلوغ تجهیزات غلبه کند.

بهترین روش های نصب مانیتور گاز       

مهم نیست که نگرانی مبرد یا گاز دیگ بخار باشد، شیوه های خوب صنعتی مستلزم نصب تجهیزات دتکتور گاز ثابت در موتورخانه و آموزش تکنسین ها در استفاده ایمن از آنها است. سیستم‌های مانیتورینگ گاز ثابت مدرن بسیار پاسخگو، قابل اعتماد، هوشمند و انعطاف‌پذیر هستند تا بسیاری از طرح‌های موتورخانه و تنظیمات تجهیزات را در آن اتاق‌ها جای دهند.

انتخاب مکان مناسب برای مانیتورهای گاز ثابت و نصب صحیح آنها مهم است. حتی بهترین و با امکانات کامل ترین مانیتور گاز - زمانی که در مکان نامناسبی قرار می گیرد یا بدون درک کامل نیازهای سازنده نصب می شود - می تواند منجر به عملکرد ضعیف و عدم تشخیص نشت گاز قابل توجه شود.

مانیتورهای گاز مبرد معمولاً به صورت عمودی نصب می شوند. مانیتورها را نباید روی هر چیزی که در معرض لرزش و ضربه است مانند لوله کشی نصب کرد. لرزش و شوک دشمن حسگرهای گاز مبرد و گاز قابل احتراق هستند که برای موتورخانه ها طراحی شده اند. طرح‌های الکترومکانیکی آن‌ها می‌تواند در طول زمان توسط ارتعاش یا ضربه به خطر بیفتد، که می‌تواند منجر به هشدارهای اشتباه شود.

مانیتورهای گاز مبرد برای عملکرد صحیح نیاز به خنک کننده هوای مناسب محیط دارند. مطمئن شوید که حداقل 8 سانتی متر در اطراف همه سطوح به جز سطح نصب فاصله داشته باشید. خنک‌سازی نامناسب می‌تواند منجر به خوانش‌های متناقض، غیرقابل اعتماد و نیاز به تعویض زودهنگام سنسورهای گاز شود.

دتکتور گاز و مبرد

مانیتورهای نشت مبرد

مانیتورهای نشت مبرد سایر الزامات ایمنی، محیطی و قوانین ساختمانی برای اتاق های مکانیکی HVAC را برآورده می کند.

باید به نصب نقاط نمونه هوای مانیتور گاز مبرد توجه زیادی کرد. بسته به مانیتور گاز انتخاب شده، یک نقطه نمونه ممکن است از راه دور تا 46 متر از مانیتور در منطقه ای قرار گیرد که بخارات مبرد به احتمال زیاد نشت یا انباشته شود.

قرار دادن نقطه نمونه در نزدیکی بشکه چیلر و در گوشه های مجاور به منظور افزایش توانایی نظارت بر نشتی، بهترین روش پذیرفته شده است. از آنجایی که مبردها از هوا سنگین تر هستند، حتما نشت مبرد را در مکان هایی مانند چاله ها، راه پله ها و ترانشه ها کنترل کنید. در صورت امکان، خط هواکش چیلر را کنترل کنید. همچنین فراموش نکنید که در صورت نشتی سیلندر، فضای ذخیره سازی سیلندر در داخل یا نزدیک موتورخانه چیلر قرار دارد.

در پایان، هنگام محافظت از تکنسین ها و موتورخانه ها، مهم است که با تامین کنندگان با تجربه در تشخیص مبرد و گازهای قابل احتراق کار کنید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...