خنک نگه داشتن سردخانه در تابستان

تابستان چالش برانگیزترین فصل برای سرد نگه داشتن سردخانه است. هوای گرم می تواند از اوایل سال شروع می شود و تا پاییز ادامه می یابد. وقتی دمای محیط شروع به افزایش می کند، مشکلات شروع می شوند.چرا دمای بالا برای یخچال ها و سردخانه ها بسیار مشکل ساز است؟ هرچه سردخانه شما در برابر گرما کار کند، جریان برق و مایع بیش تر می شود و خطر خرابی ناگهانی نیز بیش تر می شود. بسیاری از واحدهای سردخانه برای یک محدوده دمایی تنظیم شده ساخته شده اند؛ وقتی از این مقدار بیش تر شود یعنی ماشین آلات مشکل دارند.در صورت عدم استفاده از سیستم های برودتی مرغوب، عایق بندی اشتباه سردخانهو استفاده در درب های غیر استاندارد،دمای سردخانه کاهش می یابد و خسارت های سنگینی به آن وارد می کند. در ادامه این پست به مواردی اشاره خواهیم کرد که باعث حفظ دما در فصل تابستان می شود.

جلوگیری از تبادل دما

ضرورت خنک سازی سردخانه ها در فصول گرم

تلاش برای خنک کردن انبار برای مدیریت مقرون به صرفه بسیار ضروری می باشد. در  فصول گرم مانند تابستان هرچقدر هم سیستم های خنک کننده قوی داشته باشید، گرمای محیط بیرونی سردخانه بر دمای انبار تاثیر می گذارد و باعث خرابی یا فاسد شدن مواد غذایی می شود. علاوه بر خرابی مواد غذایی در اثر گرما اگر محیط سردخانه بیش از حد گرم باشد پرسنل نیز به آرامی کار می کنند زیرا چنین گرمایی آن ها را اذیت می کند. نصب تهویه مطبوع کم مصرف و عایق سازی سردخانه از مواردیست که حتما باید رعایت شود. 

نوسانات ناگهانی سیستم های برودتی

نوسانات ناگهانی هم  می تواند برای سیستم های برودتی مضر باشد. با افزایش مداوم دما، یونیت تبرید (واحدهای خنک کننده) و مبدل های حرارتی برای کنار آمدن با این شرایط باید عملکرد بهتری داشته باشند. در نهایت کندانسورها به بیش از حد رانش می رسند. اگر درب، لوله کشی و عایق بندی درستی برای واحد وجود نداشته باشد سیستم خنک کننده باز هم بیش تر آسیب خواهد دید. حتی اگر دستگاه کاملاً خراب نشود، خطر عملکرد پایین تر نیز سردخانه یا یخچال شما را تهدید می کند. رفت و آمد در اتاق های سرد می تواند هوای گرم را وارد محیط کرده، با افزایش دمای داخلی، عملکرد آنها را کاهش می دهد، مواد را یخ زدایی می کند و مواد حساس ممکن است فاسد شوند.

چگونه می توان فضای سردخانه را در تمام فصول سال سرد نگه داشت؟

مهم ترین عامل در سرد، بسته و کارآمد نگه داشتن سردخانه، عایق بندی مناسب است. اگر موانع انتقال حرارت بسیار خوبی در محل خود داشته باشید، موتورها و پمپ های سرد کننده منطقه سرد در برابر درجه حرارت بالاتر و نوسانات دما بسیار مقاوم تر می شوند. رعایت کردن موارد زیر باعث سرد نگه داشتن سردخانه می شود:

استفاده از درب های مناسب برای جلوگیری از تبادل هوا

اگر نوع دسترسی یا درهای اصلی شما مناسب نباشد، خطر ورود و خروج هوا وجود دارد. مکان ها تبادل هوای سرد و گرم می توانند عملکرد کندانسور را ضعیف کرده و د باعث ایجاد مشکل یخ زدگی می شود. فرار مداوم از سرما باعث ایجاد فشار بیش تر در تنظیم کننده دما و چرخه می شود. بنابراین از درب های عایق بندی شده، اتوماتیک و به اندازه کافی سنگین استفاده کنید تا در برابر تغییرات دما در خارج مقاومت کنند.

بکارگیری عایق مناسب 

برای جلوگیری از تبادل دما باید اطمینان حاصل کنید که از پانل عایق حرارت مناسبی برای جلوگیری از تبادل دما و خروج هوای سرد از سردخانه استفاده می کنید. تابستان ها در سراسر جهان غیر قابل پیش بینی می شوند و ماشین آلات و پانل های قدیمی ممکن است نتوانند در برابر تغییرات سریع دما تاب بیاورند.پانل های قدیمی نیز ممکن است فرسوده شوند. اتلاف حرارت منجر به کار بیش تر موتورخانه می شود. در نتیجه باعث اتلاف انرژی و افزایش هزینه می گردد. بررسی و نظارت منظم می تواند زمان نیاز به تعمیرات و تعویض را  مشخص کند.پانل های حرارتی کارآمد می توانند به مقابله با نفوذ گرما کمک کنند. برای محافظت از محتویات، اطمینان حاصل کنید که واحد شما کاملاً توسط عایق محصور شده است. همچنین اگر عملکرد مطلوب مطابق گذشته ندارند، می توانید فضای موجود را با سقف های کاذب و عایق دولایه مرتب کنید. 

استفاده از پرده هوایی

در مواقعی که درب های انبار سردخانه به طور مداوم باز و بسته شوند، حتی اگر از بهترین عایق ها و درب ها نیز استفاده کنید، باز هم با مشکل افت دمای سردخانه مواجه می شوید. زیرا با باز و بسته شدن درب های سردانه مقدار زیادی از هوای سرد به بیرون می رود و در نهایت محیط سردخانه گرم تر می شود. بهترین راهکار برای حفظ دمای محیط سردخانه در چنین شرایطی، بکارگیری پرده های هوایی می باشد که هنگامی که درب های س ردخانه باز و بسته می شوند،دمای سردخانه را ثابت نگه می دارند. با با نصب پرده های هوایی از هزینه های اضافی برای تعویض و نگهداری تجهیزات سردخانه جلو گیری می کنید و علاوه بر این خرابی کالاهای سردخانه را کاهش می دهید. 

نصب رطوبت گیر

رطوبت گیرها یکی دیگر از گزینه های کارآمد برای خنک کردن سردخانه در فصل تابستان می باشند. نصب  رطوبت گیر  در آب و هوای گرمتر و  مکان های مرطوب که رطوبت بسیاری از بیرون وارد سردخانه می شود مفید هستند. هر مقدار  رطوبت را در سردخانه خود کاهش دهید گرمای کمتری در در انبار سردخانه خود خواهید داشت و دیگر رطوبت هوا باعث فاسد شدن کالاهای سردخانه ای شما نمی شوند.

سردخانه

استفاده از فن های HVLS

فن های HVLS و فن های صنعتی با سرعت بالا و مصرف کم برای بالا بردن دما در سردخانه های بزرگ بسیار کارآمد و مفید واقع شده اند. این فن ها همچنین به‌طور فوق‌العاده‌ای از نظر انرژی کارآمد هستند و با کم ترین هزینه به بالا ترین کارایی خواهید یافت و علاوه براین  کارایی کلیه سیستم‌های خنک‌کننده دیگر را بهبود می‌بخشد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...