بهبود عملکرد کمپرسور: آیا بازیابی راه حل مناسبی است؟

گاهی اوقات، کمپرسور هوای فشرده با بخاری برقی فرقی ندارد؛در واقع، نتیجه ای که مشاهده می شود این است که:هوای فشرده به عنوان یک محصول جانبی ارائه می شود!۹۰-۸۵ درصد انرژی الکتریکی وارد شده توسط کمپرسور هوا به گرما تبدیل می شود.از طرف دیگر، حداکثر بازدهی تولید هوای فشرده کمتر از ۱۰ درصد است.در انواع سیستم بازیابی حرارت کمپرسور هوا ، تمرکز اصلی روی جذب انرژی گرمایی موجود در روغن است؛ زیرا تا ۸۰ درصد انرژی استخراج شده از نیروگاه در آن قسمت یافت می شود.تهیه پکیج کمپرسور گریز از مرکز جدید می تواند کاری گران و زمان بر باشد. اکثر سازمان ها به کمتراین پیشنهاد خرید و  کانال های زیادی برای تصویب بودجه و مجوز برای  تهیه یک کمپرسور جدید نیاز دارند. با این حال بازیابی کردن مجدد جایگزینی برای کمک به مشتریان برای افزایش ظرفیت هوای کارخانه بدون خرید کمپرسور است.

بازیابی مجدد کمپرسور(Rerate) چیست؟

انتخاب یک کمپرسور هوا می تواند مزایای قابل توجهی نسبت به خرید یک کمپرسور هوای جدید داشته باشد، اما باید تعیین کنید که  کمپرسور هوای جدید  مناسب تر است  یا بازیابی مجدد کمپرسور فعلی .هنگامی که یک کمپرسور مجدداً بازیابی  می شود، تغییراتی که در  کمپرسور ایجاد میشود به شکل زیر است :

  • افزایش جریان و ظرفیت طراحی
  • افزایش فشار تخلیه کمپرسور
  • افزایش راندمان کمپرسور

 

کمپرسورهای گریز از مرکز برای شرایط طراحی مشخص با استفاده از ترکیبی از معمولاً 2-4 مرحله، با استفاده از پروانه ها، دیفیوزرها و محفظه های ورودی (حلقه) طراحی می شوند. در حالی که کمپرسورهای گریز از مرکز می توانند در محدوده خاصی کار کنند، قابلیت های آنها به دلیل شرایطی که در زمان تولید اولیه کمپرسور برای آنها طراحی شده اند محدود می شود.بازیابی کمپرسور  توانایی افزایش عملکرد را تا 30-50٪ با تغییر برخی از اجزای داخلی کمپرسور اما بدون جایگزینی کل مجموعه اسکید ارائه می دهد.اگر دستگاه قدیمی‌تر باشد، دمای روز گرم ممکن است در طول زمان افزایش یافته باشد و در نتیجه عملکرد کمپرسور کاهش یافته و احتمال افزایش کمپرسور افزایش یابد. تغییر وضعیت به شرایط جوی جدیدتر می تواند جریان را به سطح اولیه خود بازگرداند و احتمالاً با استفاده از فناوری سخت افزاری جدیدتر هوا، کارایی را افزایش دهد.

مزایاهای بازیابی کردن کمپرسور

علاوه بر اجزا مواردی مانند شیرهای ورودی و تخلیه، صدا خفه کن تخلیه یا درایورها نیز ممکن است نیاز به ارتقاء داشته باشند تا با نرخ مجدد مطابقت داشته باشد و باید این نکته را در نظر بگیرید که آیا هواکش در حال حاضر در انتهای بالای قابلیت های جریان قاب قرار دارد؟  به طور کلی بازیابی کمپرسور، یک فرآیند مهم است که مزایای بسیاری دارد. این فرآیند به ما اجازه می‌دهد تا از بخش‌های فشرده‌شده هوا که در فشار بالا ایجاد شده‌اند، استفاده کنیم. مزایای اصلی این فرآیند شامل صرفه‌ جویی در انرژی، کاهش هزینه‌ها، کاهش اثرات محیطی و افزایش بازدهی کمپرسور است. بازیابی کمپرسور همچنین باعث افزایش عمر مفید کمپرسور می‌شود و به بهبود عملکرد و کارایی سیستم کمک می‌کند. این فرآیند همچنین می‌تواند به بهبود کیفیت هوای فشرده شده کمک کند و مواد آلوده را از هوا جدا کند. از دیگر مزایای بازیابی کردن کمپرسور ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تظیمات جزئی می تواند تاثیر قابل توجهی بر فشار تخلیه داشته باشد.
  • مان تحویل در مقایسه با تجهیزات جدید بسیار کوتاهتر است.
  • رید را می توان به جای بودجه سرمایه ای در برخی موارد به عنوان تعمیر و نگهداری طبقه بندی کرد.
  • گر کل هواکش تعویض شود، می‌توان هواکش‌های اصلی را به‌عنوان قطعات اضطراری نگهداری کرد.
  • رید را می توان به جای بودجه سرمایه ای در برخی موارد به عنوان تعمیر و نگهداری طبقه بندی کرد.
  • هزینه های ارتقا کمتر در مقایسه با یک واحد جدید.

 

کمپرسور در صنعت خودرو سازی

با اضافه شدن مدل‌های خودروی ثابت به خط تولید آن‌ها در طول سال‌ها، پاسخگویی به تقاضای هوا برای یک شرکت خودروسازی بزرگ یک چالش بود. خرید یک کمپرسور هوای اضافه  در حال بررسی بود  اما پس از دستیابی به این موضوع گزینه بازیابی مجدد برای دسیابی به  نیاز هوای انها پیشنهاد شد.هواکش های موجود در کمپرسورهای هوای موجود هر کدام 4000 CFM ارائه می کردند. با تغییر درجه بندی این ایرندها، حداکثر ظرفیت آنها می تواند به 5600 CFM افزایش یابد، که هر کدام هوای مورد نیاز کارخانه آنها را برای افزایش تولید ارائه می دهد.طراحی اولیه دو کمپرسور به دقت مورد بررسی قرار گرفت و یک پیشنهاد کامل برای نشان دادن افزایش نرخ جریان ورودی و افزایش ظرفیت ارائه شد. در این پیشنهاد مشخص شده بود که هواکش ها از نظر طراحی مشابه کمپرسورهای هوای اصلی و قطعات تعمیر و نگهداری مورد استفاده بوده و عاری از هرگونه سیلیکون خواهند بود. مشخصات کامل و منحنی عملکرد پیشنهادی همراه با پیشنهاد گنجانده شد.

استفاده از کمپرسور در صنایع غذایی

یک تولید کننده بزرگ مواد غذایی نگران عملکرد کمپرسور گریز از مرکز دهه 1970 و همچنین کارایی انرژی کارخانه خود بود. آنها به دنبال راه حلی بودند که بتوانند انرژی را کاهش دهند اما عملکرد اصلی مورد نیاز برای تولید را حفظ کنند.با پیشرفت در قطعات و فن آوری هوا، یک rerate همان سطح عملکرد کمپرسورهای هوای قدیمی موجود را ارائه می دهد اما 18.1 اسب بخار کمتر از آن استفاده می کند. به طور خاص، اسب بخار از 680 اسب بخار به 661.9 اسب بخار با نرخ مجدد رسید، اما همان ظرفیت ورودی 3050 ICFM را حفظ کرد.برای در نظر گرفتن این موضوع، اگر این دستگاه 24 ساعت شبانه روز/7 روز هفته برای کل سال کار کند، این دستگاه حدود 122700 کیلووات ساعت کمتر در سال مصرف خواهد کرد. این امر منجر به صرفه جویی در حدود 15700 دلار در سال می شود.این مشتری نه تنها توانست ظرفیت کامل کمپرسور قدیمی خود را به دست آورد، بلکه توانست هزینه انرژی مورد نیاز برای حفظ آن جریان هوا را نیز کاهش دهد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...