اهمیت قفل هوا در کنترل دما و بهداشت در کارخانه های فراوری مواد غذایی چیست؟

قفل هوا معمولاً به عنوان یک اتاق یا محفظه کوچک در یک ساختمان شناخته می شود که دسترسی عابران پیاده یا وسایل نقلیه را بین دو اتاق با دماهای مختلف یا محیط های جوی امکان پذیر می کند.درب های  داخل قفل هوا محکم بسته شده و در زمان‌های جداگانه باز می‌شوند تا از عبور هوا، تغییرات دما و یا آفات و باکتری‌های موجود در هوای بین دو محیط جلوگیری شود.قفل های هوا با ایجاد یک سد برتر در برابر انتقال باکتری، تغییرات دما و آفات موجود در هوا که همگی پتانسیل آسیب رساندن به محصولات غذایی و نوشیدنی را دارند، مزایای عمده ای برای تولید غذا و نوشیدنی دارند.از آنجایی که دو نقطه دسترسی محفظه به طور همزمان باز نمی شوند، هوا و محیط از پشت اتاق اول محصور است و احتمال نفوذ به اتاق دوم کمتر است.

چگونه قفل هوا از انتقال باکتری جلوگیری می کند؟

همانطور که دیدیم، هدف قفل هوا تنظیم جریان هوا بین دو محیط از طریق دسترسی کنترل شده است.از آنجایی که درب داخلی بارانداز تا زمانی که درب بیرونی بسته نشود باز نمی شود، انتقال باکتری های مضر کمتر به اتاق دوم منتقل می شود.در تأسیسات تولیدی که ممکن است مواد غذایی مختلف در دماهای متفاوت تولید شوند، خطر آلودگی مواد غذایی با یک مرکز، بین محصولات مختلف وجود دارد. با نصب قفل هوای مهر و موم شده، می توانید دما را تا بسیار زیادی حفظ کنید، و آلودگی مواد غذایی را می توان به حداقل رساند، با کاهش احتمال انتقال مواد مختلف از یک اتاق به اتاق دیگر.

آیا قفل های هوا در کسب و کار شما صرفه جویی می کنند؟

تعیین اینکه آیا قفل هوا در یک عملیات قابل توجیه است یا خیر می تواند دشوار باشد. اگر تاسیسات شما به شدت دما را کنترل می‌کند و موفقیت محصولات شما مستقیماً به محیط سخت‌گیرانه‌ای که در آن تولید می‌شوند بستگی دارد، قطعاً مزایای قفل هوا به آن مناطق را خواهید دید.از آنجایی که هزینه زیادی در کاهش دما از طریق درب های باز هدر می‌رود، به احتمال زیاد در درب‌ های محکم مهر و موم شده و همچنین دسترسی سریع‌تر، سود بسیار زیادی را خواهید دید.علاوه بر این، اگر کارخانه شما در معرض خطر آلودگی مواد غذایی از طریق آفات معلق در هوا و باکتری‌های مضر باشد، سرمایه‌گذاری در یک قفل هوای کنترل‌کننده محیط به خوبی می‌تواند کسب و کار  شما را نجات دهد - هم به معنای واقعی کلمه و هم به صورت استعاری!

بهترین درب برای نصب هوا چیست؟

هنگام در نظر گرفتن گزینه های درب خود برای قفل هوا، به یاد داشته باشید که می خواهید درب ها سریع، قابل اعتماد و محکم مهر و موم شوند. بسیار از درب های پرسرعت همه موارد فوق را دارا هستند و به طور خاص با در نظر گرفتن کنترل دما و بهداشت طراحی شده اند.سرعت درب ها در داخل قفل هوا می تواند معیار مهمی برای کارایی و بهره وری باشد. هرچه ترافیک شما سریعتر عبور کند، کار سریعتر انجام می شود. دسترسی خودکار نقش مهمی در دستیابی به سرعت عملیات دارد. این نه تنها نقاط تماس را حذف می کند (سلام بهداشت!) بلکه می تواند در مورد حرکت، دسترسی زمان بندی شده یا اشیاء با اندازه های مختلف پیکربندی شود.قابلیت اطمینان، به خصوص در محیطی که در آن صدمات زیادی از طریق خرابی درب وارد می‌شود، بی‌معنی است. ما از کاهش دما، انتقال باکتری، آلودگی غذا صحبت می کنیم.در نهایت، درهای محکم مهر و موم شده تضمین می کند که هیچ آلودگی از شکاف ها عبور نمی کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...