اهمیت نگهداری تجهیزات تبرید تجاری

آخرین باری که تجهیزات تبرید تجاری خود را سرویس کردید چه زمانی بود؟ آیا برنامه تعمیر و نگهداری دارید؟ مشخص است که تعمیر و نگهداری تبرید تجاری می تواند عمر تجهیزات را سال ها افزایش دهد و در مصرف برق صرفه جویی زیادی کند، اما اکنون زمان آن است که مطمئن شوید تجهیزات شما به درستی راه اندازی شده و کار می کنند. این پست اهمیت تعمیر و نگهداری تجهیزات تبرید را برای کسب و کار شما برجسته می کند و نکاتی را در مورد کارهایی که می توانید برای نگهداری تجهیزات خود انجام دهید بیان می کند.

تعمیر و نگهداری تجهیزات تبرید تجاری بسیار مهم است، به ویژه هنگامی که صحبت از فریزرها، اتاق های خنک کننده، کولرهای خطی و ... می شود. تجهیزات تبرید نیاز به دفع گرما دارند و اکثر واحدها این کار را از طریق کویل کندانسور هوا خنک انجام می دهند. این کار با کشیدن هوا از طریق سیم پیچ انجام می شود که سپس باعث ایجاد گرد و غبار روی سیم پیچ کندانسور می شود. اگر به طور منظم کویل های کندانسور را تمیز نکنید، مصرف برق تجهیزات خود را افزایش می دهید که می تواند منجر به خرابی اجزای سیستم شود. نمونه هایی مانند موارد زیر می تواند به همین دلیل اتفاق بیوفتد:

- سوختن سیم کشی

- خرابی موتورهای فن کندانسور

- خرابی کمپرسور

- محدودیت های دستگاه های اندازه گیری

اهمیت نگهداری تجهیزات تبرید تجاری

همه اینها ممکن است، اما طیف وسیعی از پیامدهای دیگر بدون نگهداری منظم ممکن است رخ دهد. تعمیر و نگهداری ضعیف می تواند منجر به طول عمر کوتاه تر تجهیزات و افزایش مصرف برق شود. با انجام دادن موارد زیر روی تجهیزات تبرید تجاری خود می توانید چرخه عمر تجهیزات را افزایش دهید.

1) سیم پیچ کندانسور را در هر واحد تبرید بررسی کنید. به طور معمول، سیم پیچ کندانسور را در بالای پایین کولرهای تجاری و فریزرها می بینید. یا می توان آنها را در جلوی سمت راست یا چپ واحد پیدا کرد.

2) مطمئن شوید که مهر و موم درب واحدهای خود را بررسی کرده اید. واحد تبرید شما به سختی کار می کند تا در یک فضای محدود خنک بماند و مهر و موم نادرست اجازه می دهد هوای گرم از طریق واشرهای ریخته شده به داخل نفوذ کند. چهار طرف واشر درب را از نظر پارگی یا خوردگی بررسی کنید و مطمئن شوید که از همه طرف به درستی آب بندی شده اند. اطمینان حاصل کنید که واشرهای خود را از هر گونه ضایعات مواد غذایی یا گرد و غباری که ممکن است در طول زمان ایجاد شود، تمیز نگه دارید.

3) بررسی کنید که آیا خروجی های خط تخلیه قابل مشاهده است یا خیر. معمولاً زهکش هایی را می بینید که در پشت واحد کولر یا پشت واحدهای تبرید قرار دارند که دارای کمپرسور در پایین هستند. انتهای زهکشی را پاک کنید و اطمینان حاصل کنید که خطوط کولر و فریزر شما از هرگونه گرد و غبار دور نگه داشته می شوند. می توانید این کار را با قرار دادن یک نی در خروجی های تخلیه و دمیدن هوا به داخل و سپس نگه داشتن محکم ورودی نی با یک پارچه مرطوب انجام دهید. این به پاکسازی زهکشی کمک می کند، اما باید مطمئن شوید که مکانیک تأسیسات شما این کار را در طول بازدیدهای تعمیر و نگهداری انجام می دهد.

توصیه می شود حداقل یک بار در ماه این سه مورد را بررسی کنید. داشتن یک قرارداد حرفه ای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه به افزایش اعتماد، طول عمر و کارایی تجهیزات تبرید تجاری شما کمک می کند. یک شرکت حرفه ای پیمانکار تعمیر و نگهداری تجهیزات تبرید می تواند برنامه تعمیر و نگهداری را برای کسب و کار شما فراهم کند، اطمینان حاصل کند که کویل ها و تأسیسات شما تمیز نگه داشته می شوند و تجهیزات شما در بهترین حالت خود کار می کنند.

اهمیت نگهداری تجهیزات تبرید تجاری

یک پیمانکار حرفه ای تعمیر و نگهداری تجهیزات تبرید می تواند موارد زیر را نیز در بازدیدهای برنامه ریزی شده خود انجام دهد:

- تمیز کردن فشار تمام فاضلاب ها؛

- تمیز کردن فشار کویل های کندانسور؛

- تمیز کردن خطوط تخلیه تحت فشار؛

- بررسی لولاها و بست های درب ها؛

- بررسی دما؛

- بازرسی کمپرسورهای واحد؛

- بررسی سیم کشی واحد؛

- بررسی سطح مبرد؛

- بررسی موتورهای روغن؛

- اطمینان از صحت دماسنج واحد؛

- ارائه گزارش مفصلی در مورد واحدها از جمله شماره مدل، ساخت، شماره سریال و دما؛

- ارائه لیستی از تعمیرات یافت شده و انجام شده؛



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...