رطوبت سنج - دماسنج، سونا

یکی از مهم ترین تجهیزات سونا، رطوبت سنج - دماسنج است، رطوبت سنج برای اندازه گیری و تنظیم رطوبت در سونا استفاده می شود، دماسنج دمای اتاق را تعیین می کند. رطوبت سنج - دماسنج برای ایجاد یک میکروکلایمت امن و مناسب در سونا ضروری است. دمای بالا، زمانی که با رطوبت بالا ترکیب شود، یک محیط ناامن ایجاد می شود، بنابراین، هنگامی که دمای 100 تا 110 درجه سانتی گراد وجود دارد، رطوبت سنج نباید بیش از 30٪ نمایش دهد. در مورد سوناهای مرطوب که دما در آن ها 60 درجه سانتی گراد است، باید 85٪ باشد. نوسانات رطوبت می تواند باعث بیماری های خاصی شود.

رطوبت سنج - دماسنج، سونا

سردچال

سردچال به تمامی کسب و کارها کمک می کند تا فروشگاه اینترنتی خود را با حداقل هزینه داشته باشند و محصولات و خدمات خود را به مشتریان خود معرفی کنند و از مزایای فروش آنلاین بهره مند شوند، پس همین حالا عضو باشگاه مشتریان سردچال شوید.

انواع رطوبت سنج

الکترونیکی (دیجیتال): این رطوبت سنج شبیه دماسنج دیجیتالی است زیرا دارای سنسور ریموت و نمایشگر LCD است. این رطوبت سنج ها اغلب به عنوان بخشی از یک مولد بخار و مجموعه کنترل بخار استفاده می شوند.

Psychometric: ساختار اصلی این رطوبت سنج از دماسنج خشک و دماسنج مرطوب تشکیل شده است. هر چه هوا خشک تر باشد، دما در دماسنج مرطوب کمتر نمایش داده می شود. اگرچه چنین رطوبت سنجی نسبتاً ارزان است، اما غیرکاربردی است.

 مکانیکی: این رطوبت سنج اغلب در سونای خصوصی استفاده می شود. استفاده از آن آسان است، اطلاعات کافی و دقیقی را نشان می دهد و شیک است.

انواع رطوبت سنج

رطوبت سنج ها به صورت جداگانه فروخته نمی شوند. آن ها از مجموعه ای شامل دماسنج، رطوبت سنج و ساعت می باشند. کار با  این وسیله بسیار راحت است، این دو به شدت  به هم مرتبط هستند، برخی از سوناها نیز از فشارسنج برای کنترل فشار استفاده می کنند.

 انتخاب رطوبت سنج - دماسنج مناسب

هنگام خرید رطوبت سنج - دماسنج اولین چیزی که باید به آن توجه کرد بدنه است. این دستگاه باید دارای بدنه ای هرمتیک، ایمن و مقاوم در برابر درجه حرارت بالا باشد. بهترین گزینه، انتخابی است که از چوب ساخته شده باشد. هدایت حرارتی کم از احتراق تصادفی جلوگیری می کند، تمام عناصر ساختار باید از شیشه مقاوم در برابر حرارت ساخته شوند. همچنین مهم است که دامنه خوانش را در نظر بگیرید. در حالت ایده آل، رطوبت سنج باید از 0٪ تا 100٪ را نشان دهد.

رطوبت سنج - دماسنج، سونا

نصب رطوبت سنج - دماسنج

در سونا تنها تنظیم قرائت دماسنج رطوبت سنج کافی نیست، باید مطمئن شوید که رطوبت سنج - دماسنج با فاصله ای در حدود 1.6 متر از سطح زمین قرار دارد. در صورت امکان، باید حداقل 1.5 متر از در، پنجره و گرمخانه فاصله داشته باشد. منابع گرما و سرما  باعث خوانش اشتباه می شود.

نصب رطوبت سنج - دماسنج

هنگام نصب رطوبت سنج - دماسنج، باید میزان رطوبت توصیه شده برای هر نوع سونا را بدانید.

 سونا روسی (بخار): رطوبت 75% تا 85% و دما 60 تا 70 درجه سانتی گراد.

سونای ترکی (حمام): رطوبت 95% تا 100% و  دما 70 تا 100 درجه سانتی گراد.

 سونا فنلاندی (خشک): رطوبت 25% تا 35% و دما 100 تا 110 درجه سانتی گراد.

 سرویس بهداشتی: رطوبت 90% تا 100% و دما 30 تا 40 درجه سانتی گراد.

سالن: 30% تا 60% رطوبت و دما 20 تا 25 درجه سانتی گراد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...