استفاده از باتری تطبیقی ​برای دوام باتری گوشی اندرویدی تا حد ممکن

از کاهش روشنایی صفحه تا روشن کردن حالت هواپیما تا حمل شارژر قابل حمل، نگه داشتن شارژ باتری گوشی هوشمند تا زمانی که به یک شارژر دسترسی پیدا کنیم، چالشی است که تا زمانی که گوشی های هوشمند در دسترس هستند با آن روبرو بوده ایم. با به‌روزرسانی‌های زیادی که در طول سال‌ها از گوشی‌های هوشمند دیده‌ایم، عمر استاندارد باتری یک روز (یا کمی بیشتر) است.

گوگل برخی از هوشمندی های الگوریتم محور را در قالب ویژگی Adaptive Battery که در اندروید 9 در سال 2018 معرفی شد و تا به امروز نیز بهینه سازی و اصلاح شده است، برای حل مشکل به کار برده است.

بنابراین این ویژگی باتری تطبیقی ​​دقیقاً چیست؟

استفاده از باتری تطبیقی ​برای دوام باتری گوشی اندرویدی تا حد ممکن

آیا این ویژگی است که همیشه باید آن را روشن نگه دارید؟ و عمر باتری شما با این کار چقدر بیشتر می شود؟ در ادامه این پست همه چیزهایی را که باید در مورد این ویژگی کلیدی اندروید بدانید توضیح خواهیم داد.

ویژگی Adaptive Battery سعی می‌کند با شناسایی برنامه‌هایی که برای شما مهم‌تر از سایرین هستند، فشار روی باتری گوشی هوشمند شما را کاهش دهد. برنامه‌هایی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و واقعاً نیازی به اجرای مداوم در پس‌زمینه ندارند، پس از پایان کار با آنها از حافظه دستگاه خارج می‌شوند، در حالی که برنامه هایی که بیشتر با آنها سروکار دارید برای دسترسی سریعتر و آسانتر در حافظه نگهداری می شوند.

به گفته گوگل، این بدان معناست که اپلیکیشن‌ها تنها زمانی از ظرفیت باتری گرانبها استفاده می‌کنند که واقعاً نیاز دارند. یک شبکه عصبی پیچیده در پشت صحنه اجرا می‌شود و تلاش می‌کند تا بفهمد به کدام برنامه‌ها ممکن است در چند ساعت آینده نیاز داشته باشید، و احتمالاً نمی‌خواهید کدام برنامه‌ها را حداقل تا اواخر روز باز کنید.

در سطح فنی تر، از فناوری DeepMind برای قرار دادن برنامه ها در دسته بندی ها استفاده می کند، که سپس میزان منابع سیستمی را که مجاز به استفاده از آنها هستند تعیین می کند. برنامه‌هایی که به ندرت استفاده می‌کنید همچنان به‌طور معمول کار می‌کنند، اما ممکن است متوجه شوید که در اولین باری که به سراغ آن‌ها می‌روید کمی کندتر هستند، زیرا Android باید همه عناصر مختلف برنامه را دوباره در حافظه بارگیری کند. ممکن است اعلان‌های این برنامه‌ها نیز به تأخیر بیفتد.

چقدر زمان بیشتری بین شارژ دریافت خواهید کرد، واقعاً به این بستگی دارد که از کدام تلفن استفاده می کنید و با آن چه می کنید. زمانی که این ویژگی در ابتدا راه اندازی شد، مدیران گوگل در مورد کاهش 5 درصدی بار CPU صحبت می کردند. اخیراً، ویژگی Adaptive Battery فرصتی برای کارکرد جادویی داشته است، کاربران گزارش کرده اند که عمر باتری بهبود قابل توجهی داشته است.

نحوه عملکرد باتری تطبیقی ​​نیز به وضعیت فعلی تلفن شما بستگی دارد: برای مثال، اگر تلفن شما به برق وصل باشد و در حال شارژ باشد، محدودیت‌هایی که برنامه‌ها می‌توانند انجام دهند کمتر خواهد بود. شارژ کردن چیز دیگری است که گوگل از دانش یادگیری ماشینی خود نیز استفاده کرده است، اگرچه این امر مستقیماً بر عمر باتری تأثیر نمی گذارد.

نحوه استفاده از باتری تطبیقی

استفاده از باتری تطبیقی ​برای دوام باتری گوشی اندرویدی تا حد ممکن

در اندروید 9 و بالاتر، باتری تطبیقی ​​باید به طور پیش‌فرض روشن باشد. برای بررسی، Settings را باز کنید و سپس Battery و Adaptive preferences ​​را انتخاب کنید. در اندروید 12، در صورتی که گوشی شما از آن پشتیبانی می‌کند، یک سوئیچ تعویض باتری تطبیقی ​​را در کنار ویژگی شارژ تطبیقی ​​که اخیراً اضافه شده است، خواهید دید. در حال حاضر ویژگی شارژ منحصر به فرد Pixel است.

تا جایی که تنظیمات Adaptive Battery ​​پیش می‌رود: می‌توانید آن را روشن یا خاموش کنید. هیچ گزینه ای برای پیکربندی و هیچ تغییری برای ایجاد وجود ندارد، زیرا همه چیز به طور خودکار توسط اندروید و الگوریتم های داخلی آن مدیریت می شود. می‌توانید به منوی Battery برگردید و میزان مصرف باتری را انتخاب کنید تا ببینید کدام برنامه‌ها از نظر مصرف باتری بیشترین تقاضا را دارند، و ویژگی Battery Saver محدودیت‌های بیشتری را برای فعالیت پس‌زمینه در همه برنامه‌های شما اضافه می‌کند.

شایان ذکر است که Adaptive Battery ممکن است مدتی طول بکشد تا بفهمد چگونه از برنامه های خود در یک دستگاه جدید استفاده می کنید. احتمالاً یک یا دو هفته بعد از اینکه گوشی خود را ارتقا دادید یا بازنشانی به تنظیمات کارخانه انجام دادید، طول می کشد تا مزایای این ویژگی واقعاً قابل توجه باشد. به عبارت دیگر، اگر فکر می‌کنید که این تنظیمات تأثیری ندارد، برای خاموش کردن باتری تطبیقی ​​در تلفن جدید عجله نکنید.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید برنامه‌های خاصی همیشه در دسترس هستند و در حافظه اجرا می‌شوند، اندروید به شما این امکان را می‌دهد که برخی از برنامه‌ها را از فرآیند باتری تطبیقی ​​حذف کنید (بعضی از برنامه‌ها در واقع این نوع رفتار ویژه را هنگام نصب درخواست می‌کنند). از Settings، گزینه Apps را انتخاب کنید، سپس یک برنامه را از لیست انتخاب کنید: در صفحه برنامه جداگانه، Battery را انتخاب کنید تا میزان تأثیر باتری تطبیقی ​​روی آن را انتخاب کنید.

همانطور که در مورد بسیاری از ویژگی های اندروید وجود دارد، گزینه های باتری که مشاهده می کنید ممکن است بسته به سازنده گوشی شما متفاوت باشد. به عنوان مثال، در جدیدترین نسخه رابط کاربری One UI سامسونگ، می‌توانید ویژگی Adaptive Battery را با رفتن به تنظیمات و انتخاب Battery and device care، سپس Battery و سپس More battery settings، پیدا کنید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...