چگونه از آسیب های اسکله بارگیری جلوگیری کنیم

اسکله بارگیری شما بخشی جدایی ناپذیر از تجارت شما است که جریان محموله ها و تحویل را تنظیم می کند. همچنین یکی از شلوغ ترین مراکز ساختمانی است. بدون نگهداری، آموزش و آموزش مناسب،کارکنان در معرض خطر آسیب‌های مختلف از آسیب‌های کمر، شانه و گردن، تا تصادفات لغزش و سقوط و برخی از آسیب‌های جدی‌تر هستند که ممکن است باعث اخلال در عملکرد لیفتراک ها شود.

با این 7 نکته از آسیب های اسکله بارگیری اجتناب کنید

نکات زیر می تواند کمک کند تا مطمئن شوید اسکله بارگیری شما به همان اندازه ایمن است که کارآمد است.

1.جلسات ایمنی را به طور منظم رعایت کنید.

جلسات ایمنی نه تنها فرصتی را برای کارمندان فراهم می کند تا حافظه خود را با توجه به دستورالعمل ها و پروتکل های ایمنی شرکت شما تجدید کنند، بلکه به پرورش فرهنگ ایمنی شرکت کمک می کند که تا حد زیادی در جلوگیری از صدمات کمک می کند. هنگامی که آموزش، و جلسات ایمنی هفتگی معمول باشد، آسیب های محل کار کاهش می یابد.

 

2. رنگ را تازه نگه دارید.

 لبه های اسکله بارگیری شما باید با رنگ های روشن، قابل مشاهده و بازتابنده رنگ آمیزی شود. رنگ آمیزی منظم لبه های اسکله بارگیری خود را به بهترین نحو انجام دهید تا همیشه به همان اندازه نو به نظر برسد.

3. علامت گذاری کنید.

 در حالی که پرسنل بارانداز برای مقررات ایمنی احترام قائل هستند، مهمانان، عابران پیاده و رهگذران ممکن است متوجه خطر خطرناک بودن منطقه نشوند. تابلوهایی را نصب کنید که عابران بدانند که تجهیزات بزرگ و سنگین، کامیون ها و تریلرها در حال استفاده هستند. باز هم، مرزها و لبه‌های با رنگ‌آمیزی روشن «مناطق امن» را نشان می‌دهند. روشنایی ایمنی برای روزهای ابری و/یا ساعات آخر شب و صبح زود نیز مهم است.

4. بررسی ایمنی لیفتراک.

 سقوط لیفتراک از بارانداز یکی از خطرناک ترین و احتمالی ترین حوادث بارگیری است و می تواند منجر به مرگ در محل کار شود. فقط کارکنان آموزش دیده و باید مجاز به کار با کامیون های دستی، جک های دستی یا لیفتراک باشند. با کاهش شرایط رطوبت، یخبندان یا لغزنده که می تواند باعث ادامه حرکت لیفتراک در هنگام فعال شدن ترمز یا قفل شود، با آگاهی از چرخش دم، حفظ فاصله ایمن از لبه بارانداز، منطقه را برای لیفتراک ها و کارکنان ایمن نگه دارید و سطوح کار را تمیز و شفاف نگه دارید.

5. ناحیه را تمیز و شفاف نگه دارید.

 حتی کوچکترین ذرات، گریس یا روغن، رطوبت یا یخ می تواند منجر به صدمات جدی شود. یک منطقه تمیز و شفاف را در داخل و اطراف اسکله بارگیری نگه دارید. مواد جاذب را روی ریزش هایی پخش کنید که تا زمانی که پاک نشوند نمی توان از آنها جلوگیری کرد. اگر مواد شیمیایی یا سمی ریخته شده است، از نوارهای احتیاط، مخروط ها و علائم مربوطه استفاده کنید تا به وضوح منطقه را ایمن کنید و آن را تا زمانی که بتوان آن را اصلاح کرد، جدا کنید. همیشه به آرامی و با احتیاط در اطراف مناطق لغزنده که نمی توان از آنها اجتناب کرد حرکت کنید.

6. از مردم محافظت کنید.

با استفاده از بالشتک یا محافظ در گوشه های تیز از افراد و پرسنلی که نیاز به حرکت در داخل و اطراف محوطه بارگیری دارند، محافظت کنید. با استفاده از موانع اسکله از لبه های باز اسکله محافظت کنید. ارگونومی انبار را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که ارتفاع نوار نقاله به درستی تنظیم شده است، مراقب پالت ها باشید و مرتباً آنها را بازرسی کنید، محصولات را روی پالت های آسیب دیده به پالت های ایمن منتقل کنید.

 

7. انجام بازرسی های معمول

 یک روش بازرسی معمولی ایجاد کنید تا همیشه ایمنی را در اولویت قرار دهید. برخی از این بازرسی ها روزانه یا چند بار در روز انجام می شود. بسته به دستورالعمل های سازنده محصول یا تجهیزات، ممکن است موارد دیگر فقط به صورت هفتگی، ماهانه یا سه ماهه مورد نیاز باشد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...