نحوه پاکسازی پالت‌ های پلاستیکی در صنایع غذایی

پالت‌های پلاستیکی در صنایع غذایی محبوب هستند زیرا تمیز و پاکسازی آنها راحت‌تر است. آلودگی از هر نوع می‌تواند کل محصولات را خراب کند، در نتیجه باعث از کاهش سودآوری و حتی بی‌اعتبار شدن برند شما شود. خاک ، گرد و غبار و چربی ممکن است روی سطح پالت‌های پلاستیکی جمع شوند، در نتیجه باعث کاهش عمر پالت‌ها می‎شوند زیرا پلاستیک را از بین می‌برند. برای حفاظت و طول عمر پالت‌ های پلاستیکی، باید بدانید که چگونه آنها را مرتبا تمیز و پاکسازی کنید.علاوه بر دوده و آلودگی‌های انبار، انواع مواد غذایی ذخیره شده یا حمل شده روی پالت‌ها نیز می‌توانند بر محصولات تأثیر بگذارند. اگر محصولات تازه روی پالت‌های پلاستیکی شسته نشده که قبلاً برای ذخیره یا حمل و نقل محصولات گوشتی استفاده می‌شدند، ذخیره یا حمل شود، می‌تواند آلوده شود. در نتیجه خون و باکتری‌ها می‌توانند سبزیجات را پوسیده و در نتیجه منجر به بیمار شدن مصرف‌کنندگان شوند. همین امر می‌تواند در مورد ذخیره‌سازی و حمل و نقل داروها نیز وجود داشته باشد و منجر به آلوده شدن داروها شود.

اهمیت بهداشت در ذخیره سازی مواد

امروزه تاکید در امر پاکیزگی و بهداشت از اهمیت بیشتری برخوردار است، خصوصاً در مورد محصولات غذایی. محققان بیش از 200 بیماری مختلف ناشی از مواد غذایی را شناسایی کرده‌اند که منجر به بیماری سالانه حدود 48 میلیون نفر می‌شود. تقریباً 128000 مورد از این بیماری‌ها به قدری جدی هستند که مبتلایان را راهی بیمارستان می‌کنند و حدود 3000 مورد نیز کشنده هستند. عموم مردم باید از ایمن بودن محصولاتی که خریداری می‌کنند مطمئن باشند.تم تانداردهای بهداشتی طراحی شده‌اند، دانستن نحوه تمیز نگه داشتن پالت‌های پلاستیکی بسیار ساده تر از آن است که فکر می‌کنید.

چگونه پالت های پلاستیکی را تمیز کنیم

روشی که شما برای تمیز کردن پالت‌های پلاستیکی استفاده می‌کنید به آلودگی‌هایی که می‌خواهید از بین ببرید بستگی دارد. به طور کلی، سه روش آسان برای تمیز کردن پالت‌های پلاستیکی وجود دارد:

نحوه پاکسازی پالت‌های پلاستیکی

1) شستشوی فشار قوی

برای آلودگی‌های عمیق و یا سخت تمیز شونده مانند دوده و گریس، یک شوینده فشار بالا بهترین ابزار است. شوینده‌های فشار قوی از جریان آب کنترل شده برای از بین بردن آلودگی‌ها استفاده می‌کنند. فشار بالا به حدی است که می‌تواند بدون شکستن خود پالت به خوبی عمل کند، به لطف این واقعیت که پلاستیک بسیار محکم تر از چوب است.در عوض، جریان فشار بالای آب با استفاده از یک دستگاه قابل حمل و آسان، چربی‌ها و مواد زائد را از چندین سطح پاک می کند. همچنین گزینه‌هایی برای آب سرد یا گرم وجود دارد و ماشین آلات دارای یک عصای دستی و نازل‌های با فشار بالا هستند که امکان کنترل بیشتر جریان آب را فراهم می‌کنند.

نحوه پاکسازی پالت‌های پلاستیکی

2) ماشین‌های شوینده صنعتی

ماشین شوینده صنعتی یکی از روش‌های آسان برای تمیز کردن پالت‌های پلاستیکی است و برای تمیز کردن روزمره بسیار مفید است، که به حفظ طول عمر پالت‌ پلاستیکی کمک می‌کند. ماشین‌های شوینده صنعتی، ایده آل برای بهداشت و سرمایه‌گذاری مفیدی برای کمک به تعهد شما در زمینه پاکیزگی هستند. این ماشین‌ها می‌توانند همه چیز، از آلودگی‌ها و مواد آلرژی زاگرفته تا پودرها و رنگ‌ها را تمیز کنند و پالت پلاستیکی شما را برای استفاده آماده کنند.برخلاف یک شوینده فشار بالا، که برای آلودگی‌های سمج بیشتر ایده آل است، یک ماشین شوینده صنعتی قادر به شستشوی چند صد پالت پلاستیکی در ساعت است. یکی از بزرگترین مزایای خرید دستگاه شستشوی صنعتی پالت سرعت آن است. در مدت زمان کوتاهی می‌توانید 200 پالت را تمیز و خشک کرده و بلافاصله آماده و آماده استفاده کنید. یا می توانید پالت های تازه شسته شده را بسته بندی کنید تا بعداً استفاده شود. شستشو و تمیز کردن منظم پالت‌های پلاستیکی نیز به ماندگاری بیشتر آنها کمک می‌کند. آلودگی می‌تواند روی پلاستیک جمع شود و در نهایت باعث ضعیف شدن و شکسته شدن آن ‌شود.

نحوه پاکسازی پالت‌های پلاستیکی

3) شستشوی دستی

شستشوی دستی پالت اقتصادی‌ترین گزینه است، اما کمترین کارآیی را نیز دارد. برای اطمینان از تمیز کردن و پاکسازی کافی زمان زیادی لازم است، علاوه بر آن، خطر باقی ماندن مواد شوینده در این روش بیشتر است. شستشوی دستی نیاز به آگاهی از برخی نکات دارد تا خاک و آلودگی‌های عمیق را از سطح پالت‌ها خارج کند. اگر از پالت‌ها برای صنایع غذایی یا دارویی استفاده می‌شود، باید از ضد عفونی کننده و مواد شوینده‌ای استفاده شود که در برای محصولات غذایی و دارویی بی‌خطر باشد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...