نحوه انتخاب قفسه انبار

اگر انبار فضای داخلی با قفسه بندی صنعتی متناسب با محصولات در حال ذخیره سازی پیکربندی نشده باشد، هیچ انباری نمی تواند با ظرفیت یا کارایی بهینه کار کند. مقدمه:انتخاب قفسه‌های انبار، به عنوان یکی از اصول اساسی در مدیریت انبارها، تأثیر بسزایی در بهره‌وری و بهینه‌سازی فضای انبار دارد. قفسه‌ها به عنوان سازه‌های اصلی در فضای انبار، نقش حیاتی در سازماندهی و نگهداری موثر کالاها و مواد دارند. اما انتخاب صحیح قفسه‌ها نیازمند درک دقیق از نیازها و ویژگی‌های مختلف فضای انبار، نوع مواد مخزن‌شده و روش‌های دسترسی به آن‌ها است. در این پست، به بررسی عوامل مهم در انتخاب قفسه‌های انبار و ارائه راهنمایی‌های کاربردی برای انتخاب و استفاده بهینه از آن‌ها می‌پردازیم. با اطلاعات و راهنمایی‌های ارائه شده، انتخاب قفسه‌های مناسب برای انبار شما به یک فرآیند ساده و موثر تبدیل می‌شود که به بهبود کارایی و کارایی فضای انبار شما کمک خواهد کرد.

قفسه بندی پالت انبار چیست؟

به طور کلی، قفسه بندی پالت انبار شامل سیستمی از پایه های فلزی است که برای پشتیبانی از کالاهای در حال ذخیره سازی استفاده می شود. نوع قفسه بندی و نحوه پیکربندی آنها را می توان برای رفع نیازهای انبار تطبیق داد. آنها را در مقادیر کم و چه توسط بار پالت انتخاب کنید. یا اینکه آیا راه اندازی به صورت دستی کار می کند یا از اتوماسیون روباتیک استفاده می کند. اما هدف همه آنها بهینه سازی فضای موجود است.

قفسه بندی پالت با راهروهای عریض استاندارد

قفسه بندی پالت با راهروی عریض استاندارد دسترسی نامحدود به تمامی پالت های شما را برای تیم های انبارداری شما فراهم می کند. پالت ها برای چیدن و پر کردن قفسه ها توسط لیفتراک ها قابل دسترسی هستند که دسترسی مستقیم و فوری از راهرو به تمام بارهای پالت ذخیره شده خواهند داشت.

قفسه پالت راهروی باریک

قفسه پالت راهروی باریک برای انباری ایده آل است که فضای ذخیره سازی در آن محدود است، زیرا ذخیره سازی با تراکم بالایی را ارائه می دهد و در عین حال امکان سفارش سریع و دسترسی سریع به هر پالت را فراهم می کند.ارتفاع و عمق قفسه های مختلف، همراه با تیرهای نگهدارنده قابل تنظیم ارتفاع، حداکثر انعطاف پذیری را تضمین می کند. قفسه پالت راهروی باریک می تواند تا 40 درصد صرفه جویی در فضا را نشان دهد. تجهیزات حمل و نقل مرتبط اغلب بسیار خودکار هستند تا از برداشت سریع، مستقیماً از پالت اطمینان حاصل شود.

قفسه پالت دوگانه عمیق

قفسه‌بندی پالت‌های عمیق دو برابر مزایای مشابه قفسه‌بندی پالت فشرده را ارائه می‌دهد و یک راه‌حل معمول ذخیره‌سازی است. با این حال، دسترسی مستقیم به پالت های ذخیره شده در پشت وجود ندارد. برای دسترسی به پالت دوم که در عقب ذخیره می شود، به لیفتراک های مجهز ویژه نیاز است.

قفسه بندی پالت موبایل(MOVO)

قفسه پالت موبایل یاMOVO یک راه حل پویا است که در آن قفسه ها روی ریل حرکت می کند. قفسه ها را می توان به صورت دستی یا خودکار در امتداد ریل حرکت داد تا راهروها را باز و بسته کند، بسته به جایی که در هر زمان نیاز به دسترسی است.  این نوع پالت یک راه حل ذخیره سازی با چگالی بالا ارائه می دهد که تا 50٪ فضای کمتری را نسبت به قفسه بندی پالت معمولی اشغال می کند.

قفسه بندی پالت درایو

در جایی که مقادیر زیادی از کالاهای یکسان ذخیره می شود، با چرخش کم، قفسه بندی پالت درایو یک راه حل ایده آل است.فقط یک راهرو برای لیفتراک مورد نیاز است و آخرین پالت داخل اولین پالت است.قفسه‌بندی پالت درایو، زمان بارگیری و تخلیه راهرو را کاهش می‌دهد، اما در مقایسه با بلوک‌های انباشته، دسترسی بیشتری را ممکن می‌سازد.

قفسه بندی جریان پالت

در این  نوع پالت، پالت ها به راحتی روی غلتک ها حرکت می کنند. در حالی که پالت جلویی در قسمت جلوی قفسه برداشته می شود، پالت عقب نیز عقب نگه داشته می شود. حرکت پالت با کمک ترمز خودکار، همراه با راهنمای بار و واحد توقف انتهایی، همیشه ایمن و روان است.

قفسه جرثقیل

قفسه جرثقیل یک سیستم ذخیره سازی کاملاً خودکار است که برای نگهداری پالت ها و اقلام بزرگ کاربردی است.استفاده ازقفسه جرثقیل که برای کار در راهروهای بسیار باریک و در ارتفاع بیش از 30 متر طراحی شده است، یک راه حل ذخیره سازی کارآمد و بهینه است.

قفسه بندی پالت چند لایه

قفسه بندی پالت چند لایه سطوح مختلفی را با ارتفاعات مختلف طبقات و راهروها به اراعه می کند که همه اینها به استفاده بهینه از فضای عمودی موجود کمک می کند.هر طبقات از طریق پلکان قابل دسترسی است و توسط راهروها به هم متصل می شوند. در هر بخش یک سیستم قفسه بندی برای انواع مختلف محصولات ایجاد می شود.قفسه بندی چند لایه به ویژه برای مشاغلی که محصولات کوچکی مانند داروها یا قطعات یدکی می فروشند که باید جدا شوند مفید است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...