چگونه RFID می تواند عملیات انبارداری شما را به سطح بعدی برساند

مدیریت انبار هرگز آسان نبوده است. اما در ماه‌های اخیر، کمبود نیروی کار و اختلال در زنجیره تامین، موانع جدیدی را ایجاد کرده است. از آنجا که عملیات انبار برای تحویل محصولات به دست مصرف کنندگان ضروری است، مدیران شرکت های تولیدی به طور فزاینده ای به نرم افزار برای راه حل های کنترل موجودی روی می آورند.به عنوان یک مدیر عملیات انبار، نیازی به یادآوری این نکته ندارید که حفظ جریان توزیع یکپارچه آسان تر از انجام آن است. دقیقاً به همین دلیل است که اکثر مدیران شرکتی که در زنجیره تأمین شکننده جهانی کار می کنند، به دقت از روندهای اخیر در فناوری های نوظهور مانند روبات ها و یادگیری ماشینی پیروی می کنند.

پیشرفت فناوری 

پیشرفت‌های فن‌ آوری به سرعت زمان لازم برای انتخاب و بسته‌بندی کالا را تسریع می‌کنند. انبوهی از دستگاه های خودکار نوظهور و نرم افزاری که آنها را کنترل می کند، به طور گسترده انتظار می رود که عصر جدیدی از استراتژی های تولید زنجیره تامین را آغاز کند. این اختراعات چندین پیشرفت کلیدی در کنترل موجودی به ارمغان آورده است، یعنی بهبودهایی در دقت و کارایی، که بدون شک صنعت انبارداری لجستیک را برای همیشه متحول خواهد کرد.شناسایی فرکانس رادیویی((RFID، یک فناوری بی‌سیم که از میدان‌های الکترومغناطیسی فرکانس رادیویی برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کند، یکی از چندین پیشرفت اخیر صنعت را نشان می‌دهد. در حالی که RFID از اواسط دهه 1940 وجود داشته است، مدیران عملیات لجستیک اخیراً بیش از زمان های گذشته از این فناوری برای راه حل های انبارداری استفاده می کنند.اولین تراشه فرستنده که در ابتدا برای تمایز بین هواپیماهای دشمن و دوست در جنگ جهانی دوم استفاده شد، در سال 1977 در پلاک خودروها کاشته شد. از آن زمان این صنعت به صنعت بیش از 26 میلیارد دلاری شکوفا شد که بخش بزرگی از تجارت آن به توزیع و تولید انبار مربوط می شود.در ادامه این پست، بررسی می‌کنیم که چگونه فناوری RFID در حال حاضر فرآیندهای انبار را در تأسیسات در سراسر جهان افزایش می‌دهد و در عین حال پتانسیل خطای انسانی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

RFID چگونه کار می کند؟

بسیاری از عملیات لجستیک در هر اندازه اخیراً دستخوش تحولات دیجیتالی شده اند تا کسب و کار خود را همگام با رقابت نگه دارند. با ادامه این روند، انبارها به طور فزاینده ای به برچسب ها و خواننده های RFID برای ذخیره داده های حیاتی برای فهرست نویسی و ردیابی موجودی انبار وابسته هستند. RFID به کاربران اجازه می دهد تا اطلاعات محصول را از یک ریزتراشه که به طور منحصر به فرد موجودی انبار و مکان فعلی آن را شناسایی می کند، دریافت کنند.هنگامی که یک تگ RFID به یک کالا متصل می شود، یک اسکنر ویژه مستقر می شود که می تواند داده های ذخیره شده را بخواند که وضعیت موجودی و موقعیت موجودی را در زنجیره تامین نشان می دهد. اقلام انبار شده با برچسب RFID حاوی اطلاعات ارجاعی بر روی یک تراشه حافظه داخلی هستند. موقعیت تراشه با پیشروی در زنجیره تامین قابل تنظیم است. برچسب های RFID به طور خودکار خواننده بی سیم را از راه دور شناسایی می کنند. این قابلیت منحصر به فرد به موجودی اجازه می دهد تا به طور مداوم در هنگام ورود و خروج از انبار به روز شود. تمام اطلاعات RFID خود را به یک پایگاه داده مرکزی هدایت می کند که در آن تجزیه و تحلیل دقیق اطلاعات ذخیره شده انجام می شود.

برچسب های RFID نسبت به بارکدها برتری دارند

برچسب‌های RFID بیش از هر چیز به بارکد ترجیح داده می‌شوند، زیرا تراشه‌ها در معرض اسکن ناموفق یا خطای انسانی نیستند. ثانیاً، برخلاف بارکدها، برچسب‌های RFID نیازی به این ندارند که خواننده در یک خط دید باشد. نه تنها فرآیندهای اسکن دستی با منابع فشرده با RFID حذف می شوند، بلکه موجودی قابل اسکن و ردیابی است، حتی اگر این مواد، خارج از دید، در زیر موارد دیگر قرار گیرند.البته، مزیت اصلی ردیابی کالاهای دیده نشده، دقت افزایش یافته RFID در فرآیند موجودی است. خطای انسانی عمدتاً از رویه‌های اسکن موجودی خارج می‌شود. علاوه بر این، نرم افزار پیچیده مدیریت موجودی که با فناوری RFID کار می کند، امکان ردیابی بلادرنگ در تاسیسات تولید را فراهم می کند. کارکنان انبار به این ترتیب می توانند مکان یک کالای معین را به سرعت و به آسانی از زمانی که به انبار می رسد تا زمانی که از اسکله خارج می شود، شناسایی کنند.RFID کارایی انبارداری را با خودکارسازی و ساده‌سازی فرآیندهای اسکن که قبلاً دستی بودند، افزایش می‌دهد. تمام مواد برچسب گذاری شده با یک برچسب RFID ارتباطات داده های بی سیم را به نرم افزار انبار و پایگاه داده مرکزی منتقل می کنند. موارد دارای برچسب RFID به طور خودکار رویدادهای ورود و خروج را ردیابی و به روز می کنند، تقریباً هر چیزی در این بین.

کاهش خطای انسانی، به حداکثر رساندن راندمان انبارداری

RFID هزینه های نیروی کار را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین کارایی را بهبود می بخشد در حالی که در بسیاری از زمینه ها RFID اساساً احتمال خطای انسانی را از بین می برد. از آنجایی که اطلاعات از راه دور و به صورت خودکار انتقال می یابد، اقلام انبار کمتر مستعد سقوط از طریق شکاف هستند. هیچ اسکن از دست رفته ای وجود ندارد که به خطای انسانی یا نقص بارکدخوان نسبت داده شود.از آنجایی که موجودی به خودی خود در زمان واقعی به روز می شود، کارکنان انبار این توانایی را دارند که توزیع محصول فراخوان شده را متوقف کنند، به عنوان مثال، با جداسازی مکان دقیق آن در زنجیره تامین. در این صورت دیگر نیازی به جستجوی دستی برای این محصولات نیست.بدون RFID، کارگران تولید ممکن است به طور بالقوه موارد فراخوانی شده را در جستجوی دستی از دست بدهند - اگر حتی بدانند از کجا شروع به جستجوی آنها کنند. مشکلاتی از این دست ممکن است پس از اینکه موجودی معیوب به نقاط توزیع عمومی راه پیدا کرد، به اعتبار برند آسیب وارد کند



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...