گوگل در حال ساخت اولین ساعت هوشمند داخلی خود است

بنا بر گزارش جدید سایت Insider، گوگل سرانجام در حال ساخت ساعت هوشمند داخلی خود است که قرار است در سال 2022 عرضه شود. در حالی که گوگل سال ها گوشی های هوشمند خود را تحت عنوان پیکسل (که از آن زمان به سایر لوازم جانبی مانند هدفون های بی سیم گسترش یافته است) ساخته است، این شرکت هرگز ساعت هوشمند خود را طراحی نکرده است، با وجود این واقعیت که گوگل از سال 2014 یک پلتفرم پوشیدنی همراه برای اندروید دارد.

این ساعت (با اسم رمز Rohan) توسط گروه سخت افزار پیکسل گوگل جدا از Fitbit که گوگل در اوایل سال جاری به قیمت 2.1 میلیارد دلار خریداری کرد، روی آن کار می کند. بر اساس گزارش Insider، ساعت جدید آینده گوگل که هنوز مشخص نیست که آیا گوگل واقعاً آن را Pixel Watch  می نامد یا خیر، تقریباً همان نقشی را ایفا می کند که تلفن های پیکسل برای اندروید انجام می دهند: نمونه ای برای مصرف کنندگان و شرکای سخت افزاری. آنچه که نرم افزار گوگل در صورت داشتن سخت افزار مناسب واقعاً قادر به انجام آن است. احتمالا قیمت این گجت پوشیدنی بیشتر از یک Fitbit خواهد بود و به طور مستقیم با اپل واچ رقابت می کند.

گوگل در حال ساخت اولین ساعت هوشمند داخلی خود است

این ساعت دارای ویژگی‌های اولیه ردیابی تناسب اندام، از جمله شمارش گام‌ها و مانیتور ضربان قلب خواهد بود، همچنین طبق گزارش‌ها، گوگل در حال کار بر روی اولین ادغام Fitbit در Wear OS (با اسم رمز Nightlight) با ساعت جدید در هنگام عرضه است.

گوگل در حال حاضر در میانه آخرین اختراع پلتفرم ساعت هوشمند خود با Wear OS 3 است. برخلاف نسخه های قبلی Wear OS (یا Android WearWear OS 3 با مشارکت سامسونگ توسعه داده شد و پلتفرم Tizen را در پلتفرم خود گوگل ادغام کرد. اما تاکنون، Wear OS 3 تنها بر روی Galaxy Watch 4 سامسونگ راه‌اندازی شده است، که نسخه‌ای سفارشی‌سازی‌شده از سیستم عامل جدید را اجرا می‌کند که از اکثر سرویس‌ها و برنامه‌های گوگل برای خود سامسونگ اجتناب می‌کند.

طبق گزارشی در سال 2019، گوگل در گذشته تقریباً یک «پیکسل واچ» داشت. LG Watch Sport و LG Watch Style که در سال 2017 منتشر شدند، در ابتدا قرار بود به عنوان بخشی از برند پیکسل به بازار عرضه شوند، اما یکی از کارکنان اعلام کرد که Rick Osterloh، رئیس سخت افزار گوگل، این ایده را از بین برده است، زیرا آنها آنها «شبیه چیزی به خانواده پیکسل نبودند». هر دو دستگاه هنگام عرضه ما را تحت تأثیر قرار ندادند.

با این حال، اخبار مربوط به ساعت هوشمند ساخته شده توسط گوگل تعجب آور نیست. Osterloh در اوایل سال جاری اعلام کرد که یک سیستم پوشیدنی داخلی Wear OS در حال حاضر آماده سازی است. Osterloh اشاره کرد که "شما خواهید دید که تیمFitbit  در آینده ابزارهای پوشیدنی را بر روی Wear OS ارائه خواهند کرد". در حالی که تیم Fitbit  در حال حاضر به سختی در این زمینه کار می کند، مشخص نیست که آیا Osterloh به ساعت Rohan اشاره می کند یا خیر یا محصولی متفاوت تر در آینده.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...