برچسب گذاری کالا در انبار و سردخانه مواد غذایی

بارکد به عنوان پیوند حیاتی بین راه حل های سیستم مدیریت انبار و کارکنان مسئول نگهداری انبارها عمل می کند. زنجیره تأمین مدرن مملو از چالش است، اما کارایی همچنان یکی از بزرگترین موانع است. انتظارات بسیار زیاد به این معنی است که شرکت های امروزی در کوتاه ترین زمان نیاز به انتخاب و ارسال محصولات دارند. در همین حال، مشتریانی که خواستار آن هستند، دید در زمان واقعی را به یک ضرورت تبدیل کرده اند. متأسفانه، ایجاد تعادل در شفافیت و نیاز به حداکثر کارایی می تواند مشکل باشد. این مبارزه به ویژه در صنایع غذایی و آشامیدنی قابل توجه است، جایی که حساسیت به خراب شدن باعث نگرانی قابل توجهی در مورد زمان می شود که بسیار فوری تر  محیط خشن سردخانه می تواند چالش های ویژه ای برای سیستم های ردیابی بارکد سنتی ایجاد کند.

برچسب انبار

سیستم مدیریت انبار

چنین چالش هایی با استفاده از یک سیستم مدیریت انبار (Warehouse Management System) که روش های بارکدگذاری پیشرفته را به کار می برد، بهترین راه حل ها را دارند. یک سیستم مدیریت انبار (WMS) ایده آل کلیه جنبه های حرکت موجودی از جمله دریافت، حمل و نقل، توزیع و فروش را کنترل می کند. همه این ها باید توسط تابلوها و برچسب های خلاقانه پشتیبانی شود تا بهترین بازده سرمایه را تضمین کند.

چرا بارکد در تدارکات غذا و نوشیدنی بسیار مهم است؟

در تلاش برای افزایش بهره وری و تولید حداکثر سود، شرکت ها سرمایه گذاری های کلانی در راه حل های WMS انجام می دهند. پیاده سازی چنین سیستم هایی ممکن است هزینه های قابل توجهی داشته باشد. سخت افزار، نرم افزار، زیر ساخت و آموزش مناسب نیز همه مورد نیاز است که این امر به هزینه اضافه می شود.با توجه به بسیاری از جنبه های مالی، مهم است که در هنگام توسعه سیستم های گسترده WMS، تمام جزئیات تأثیر گذار در نظر گرفته شود. بارکدگذاری که به سادگی در سیستم مدیریت انبار نادیده گرفته می شود می تواند یکی از تأثیر گذارترین فاکتورها در افزایش بازگشت سرمایه سیستم باشد.در ابتدایی ترین سطح، بارکد به عنوان پیوندی مهم بین راه حل های WMS و کارمندان مسئول نگهداری انبارها عمل می کند. به طور خاص کارکنان مسئول جمع کردن و اپراتورهای لیفتراک ها و بالابرها

اسکن برچسب

انتخاب بهترین برچسب ها برای دسته بندی محصولات انبار

مهم نیست که شما از چه موارد ضروری مانند ذخیره سازی و مرحله بندی استفاده می کنید، ضروری است که شما یک سیستم علامت گذاری و برچسب ایجاد کنید که سازمان و جریان انبار را بهینه می کند. همیشه باید اطمینان داشته باشید که علائم و برچسب های شما به راحتی و سرعت خوانده می شوند. برچسب ها و علائم  محل مدیریت انبار شما باید شامل موارد زیر باشد:

برچسب انبار

مواد برچسب با طول عمر بالا

برچسب های مکان باید در برابر استفاده زیاد مقاومت کنند. موادی مانند پلی استر به مرور بهتر از کاغذ نگه می دارند. تمام عناصر یک برچسب باید دوام داشته باشند، بنابراین به کیفیت چسب و آستر توجه کنید، که باعث بهبود طول عمر آن می شود.

کدگذاری رنگی

نشانه های بصری، یعنی رنگ، می تواند به کارگران کمک کند تا در لحظه بفهمند نشانه ها چیست. این می تواند با بهره گیری از تمایل مغز به مرتبط کردن رنگ های خاص با ایده ها، مکان ها یا اشیاء کارایی را افزایش دهد. کدگذاری موثر رنگ نیز می تواند پیامدهای قابل توجهی در ایمنی انبار داشته باشد. از رنگ های خاص می توان برای برجسته کردن مناطقی که احتیاط بیش تر یا دستورالعمل های ایمنی لازم است استفاده کرد.

برچسب

فاصله عملیاتی اسکن

به مشخصات بارکد بسیار توجه کنید، زیرا فاصله مطلوب برای اسکن ممکن است متفاوت باشد. فاصله ایده آل تا حد زیادی به نوع سیستم اسکن شما بستگی دارد.

 راه حل برچسب زدن انعطاف پذیر

در انباری که به سرعت در حال تحول است چابکی بسیار ضروری است. برای ادامه رقابت، مشاغل باید بتوانند در لحظه تغییرات غیر منتظره  تقاضا را حساب کنند. راه حل های انعطاف پذیر مانند برچسب های قابل جابجایی یا مغناطیسی فضای پویایی را مطابق با بخش تدارکات فراهم می کند.

عواملی که در بالا اشاره شد در طیف وسیعی از صنایع ضروری است، اما چالش های دیگری در انبار مواد غذایی و سردخانه ها وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

مواد و چسب های مخصوص

ترک خوردگی، پیچش و یا حلقه زنی از مشکلات معمول برچسب زدن در محیط های سردخانه است. جلوگیری از این مسائل با استفاده از مواد چسبنده و مواد مقاوم در برابر آسیب در دمای 18 درجه سانتی گراد مقاومت می کنند. کاربرد بارکد نیز مهم است، زیرا برچسب زدن در دمای زیر صفر موجب آسیب می شود. خوشبختانه، بسیاری از راه حل ها اجازه استفاده از برچسب در دمای زیر صفر تا 28- درجه سانتی گراد را می دهند.

برچسب مغناطیسی

برچسب مغناطیسی در دمای سرد

تعداد کمی از روش ها به اندازه روش مغناطیسی برای دمای سرد مناسب هستند که در ضخامت ها و قدرت های مختلفی در دسترس هستند. در صورت تردید، یک آهنربا با قدرت صنعتی را انتخاب کنید، که در شرایط سخت به خوبی قابل نگهداری باشد. بسته به شرایط موجود در انبار، ممکن است به آهن ربا های انعطاف پذیر که بتوان آنها را به راحتی جابجا کرد یا حتی گزینه های سرامیکی برای نشان دادن علائم نیاز داشته باشید.

افزایش بهره وری در محیط سرد با برچسب گذاری محصولات

در حالی که کارگران در محیط سرد کار می کنند، می خواهند سریع حرکت کنند تا از قرار گرفتن در معرض هوای سرد در طولانی مدت جلوگیری کنند. راه حل های برچسب زدن شما با کمک به آنها در امکان شناسایی فوری و اسکن موارد اصلی به شما در راحت و ایمن نگه داشتن کارگران کمک می کند. حتی جزئیات به ظاهر ساده مانند علائم راهروی بسیار واضح نیز می تواند تفاوت زیادی در عملکرد ایجاد کند. از این گذشته در فضای سردخانه هر ثانیه مهم است. فراموش نکنید که نگرانی هایی مانند قرار دادن دمنده یا پنکه را که ممکن است مانع دیده شدن شود و باعث اتلاف وقت کارکنان شود، برطرف کنید. پیشرفت های لجستیکی از طریق بهینه سازی بارکد می تواند به سازمان شما کمک کند تا در رقابت قابل توجه باشد. برای موفقیت، زنجیره تأمین شما باید با برچسب گذاری استراتژیک و علامت گذاری تکمیل شود.  



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...