مقایسه استخر فایبرگلاس با استخر بتنی

انواع مختلفی از استخرها از جمله فایبرگلاس و انواع بتنی وجود دارد. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، بنابراین مهم است که تفاوت ها را بدانید و یکی را انتخاب کنید که برای خانه و سبک زندگی شما مناسب است. 

نکته سردچال: کسب و کارهای مرتبط با تاسیسات استخر و جکوزی می توانند در باشگاه مشتریان سردچال عضو شوند و با ثبت آگهی و پست توسط تامین کنندگان و صاحبان مشاغل  بیش تر دیده شوند. سردچال پلتفرم معرفی کسب و کار شماست.

استخر فایبر گلاس

 استخر فایبرگلاس

استخر شنای فایبرگلاس اساساً یک پوسته فایبرگلاس تولید شده است که می تواند به صورت داخل زمین یا روی زمین (ایستاده آزاد) در حیاط خلوت شما نصب شود. فایبرگلاس در رنگ‌ها و سبک‌های متنوعی عرضه می‌شود، که گزینه‌های بسیار خوبی را برای تصمیم‌گیری در مورد سبک استخر برای حیاط به شما می‌دهد.

مزایای فایبرگلاس 

آنها سریع نصب می شوند و مراقبت از آنها آسان است. آنها نیاز به مراقبت کمی دارند. آنها از مواد بسیار بادوام ساخته شده اند. گرما را کمی بهتر حفظ می کنند.

فایبرگلاس دارای معایبی نیز هست. این شامل محدودیت های شکل و اندازه است. از آنجایی که استخرهای فایبرگلاس از پیش ساخته شده اند و باید دست نخورده به محل نصب حمل شوند، اندازه استخر از نظر ماهیت کمی محدود است. 

هزینه ها

هزینه، در مقایسه با بتن، بارزترین تفاوت بین این دو است. هزینه نصب استخرهای فایبرگلاس تقریباً 20 درصد کمتر از بتن است. هزینه های جاری نیز به دلیل نگهداری کمتر، نیازهای شیمیایی کمتر و مصرف انرژی کمتر، کمتر است.

نصب و راه اندازی

نصب فایبر گلاس نیاز به حفاری در محل، قرار دادن پوسته استخر، و اتصال سیستم های فیلتراسیون، گرمایش، روشنایی و غیره دارد.  نصب استخرهای فایبرگلاس نسبتا سریع تر است.

ظاهر و طراحی

استخرهای فایبرگلاس سطوح صافی هستند، به این معنی که پاها را خراش نمی دهند و نرم تر هستند. آنها همچنین به اندازه همتایان بتنی خود سخت نیستند. این ماده همچنین به عنوان یک عایق طبیعی عمل می کند و گرما را برای مدت طولانی تری نگه می دارد. پوشش ژل صاف و غیر متخلخل است که از کپک و جلبک جلوگیری می کند. این بدان معناست که تمیز کردن کمتر، مواد شیمیایی کمتر و مصرف انرژی کمتری وجود دارد، بنابراین ردپای کربن کمتری وجود دارد.

رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی وجود دارد، اگرچه ماهیت پیش‌ساخته آن به اندازه بتن انعطاف‌پذیر نیست، که می‌توان آن را برای هر شکل یا اندازه‌ای قالب‌گیری کرد.

دوام

فایبرگلاس و بتن هر دو موادی با دوام و سایش سخت هستند. فایبرگلاس یک ماده فوق العاده سخت است که به طور کلی در برابر سایش روزمره از بتن مقاوم تر است.

استخر بتنی

 استخر بتنی

استخر بتنی استخری است که از بتن ساخته شده است. این یک گزینه جذاب به دلیل گزینه های طراحی بسیار انعطاف پذیر است.

مزایای استخر بتنی 

شکل و ظاهر آن را می توانید هر طور که می خواهید درست کنید و از انواع کاشی ها و سنگ ها برای کف و دیواره ها استفاده کنید. 

انعطاف پذیری یک استخر بتنی می تواند به اندازه دلخواه شما باشد و به هر شکلی قالب گیری شود.

سفارشی سازی رنگ. شما می توانید استخر خود را هر طور که دوست دارید طراحی و رنگ آمیزی کنید.

ساخت و ساز اجازه می دهد تا انواع افزودنی های بالقوه را ایجاد کنید. شما می توانید طاقچه ها، سکو ها، محل های شنا و غیره اضافه کنید.

مانند فایبرگلاس، معایبی نیز وجود دارد، از جمله:

فرآیند نصب طولانی تر

به طور متوسط، نصب آنها گران تر است

تعمیر و نگهداری مداوم کمی بیشتر از فایبرگلاس است و هر 15 سال یا بیشتر نیاز به روکش مجدد دارند.

آنها گرما را به خوبی فایبرگلاس حفظ نمی کنند

هزینه ها

هزینه ساخت یک استخر بتنی بیشتر از استخر شنای فایبرگلاس خواهد بود، زیرا ساخت آن زمان زیادی می برد. این بدان معناست که شما معاملات بیشتری را در محل کار خواهید کرد.

هزینه های نگهداری طولانی مدت معمولاً برای بتن نیز بالاتر است. استخرهای بتنی بیشتر در معرض مسائلی مانند جلبک هستند، زیرا سطوح آنها متخلخل تر است. این بدان معنی است که آنها به تمیز کردن منظم و عملیات شیمیایی نیاز دارند. بتن همچنین می تواند سریعتر فرسوده شود، بنابراین می تواند به تعمیر منظم تری نیاز داشته باشد

نصب و راه اندازی

یک استخر بتنی از ابتدا در محل ساخته می شود، ابتدا با ساخت یک چارچوب فلزی مشبک و سپس پاشیدن لایه های بتن بر روی آن. قبل از افزودن پوشش نهایی کاشی یا گچ باید آن را رها کرد تا سفت شود. فرآیند درگیرتر به این معنی است که نصب استخرهای بتنی به زمان بیشتری نیاز دارد. 

ظاهر و طراحی

پتانسیل یک استخر بتنی فقط با تخیل شما محدود می شود. یک استخر بتنی را می توان به صورت سفارشی در هر اندازه یا شکلی ساخت. تزیینات می تواند در بافت ها و رنگ های متنوعی نیز وجود داشته باشد. همه چیز در مورد استخر بتنی سفارشی است، برخلاف استخر فایبر گلاس که پیش ساخته است.

دوام

هم بتن و هم فایبرگلاس مواد بادوام هستند و برای سال های آینده دوام خواهند داشت. با این حال، بتن ممکن است به دلیل ساییدگی و پارگی طبیعی در برخی از مراحل عمر خود نیاز به تعمیر داشته باشد. همچنین هر 15 سال یکبار نیاز به روکش دارد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...