تفاوت فن کویل و کویل اواپراتور

اصطلاحات تهویه مطبوع ممکن است گیج کننده باشد، اما درک اصول اولیه مهم است. همانطور که احتمالا می دانید، سیستم های تهویه مطبوع اسپلیت سنتی دارای یک کندانسور در خارج و یک اواپراتور در داخل هستند. آن ها با هم یک سیستم حلقه بسته برای حمل مبرد و خنک کردن ایجاد می کنند. فن کویل ها و کویل های اواپراتور سیستم نقش مهمی در عملکرد سیستم شما دارند.

تفاوت فن کویل و کویل اواپراتور

با سردچال دیده می شوید

تمامی کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای مرتبط با سردخانه می توانند با ثبت آگهی در سردچال محصولات و خدمات خود را معرفی کنند و با عضویت در باشگاه مشتریان سردچال از خدمات ویژه سردچال بهرمند شوند.

کویل های یک واحد تهویه مطبوع چگونه بر خنک سازی تأثیر می گذارند؟

از آنجایی که کویل ها، مبرد را از طریق حلقه بسته ای حمل می کنند، برای یک سیستم تهویه مطبوع جهت استخراج گرما و خنک شدن مناسب ضروری هستند. کثیفی، گرد و غبار و رشد بیولوژیکی می تواند روی کویل های اواپراتور جمع شود و در نتیجه عملکرد ضعیف و کیفیت  بد هوا را به همراه دارد.

فن کویل ها به همان اندازه مستعد ایجاد گرد و غبار، خاک، برگ، چمن و سایر زباله های فضای باز هستند. با این حال، رشد بیولوژیکی به ندرت مشکل ساز است.

اگرچه اواپراتور و فن کویل عملکردهای متفاوتی را انجام می دهند، اما برای عملکرد بهینه سیستم شما به اندازه هم، مهم هستند.

تفاوت فن کویل و کویل اواپراتور

آیا فن کویل و اواپراتور یکسان هستند؟

نه، اگرچه آن ها پشت سر هم و به صورت جفت، برای خنک کردن کار می کنند. کویل های اواپراتور در داخل هواساز داخلی یافت می شوند و حاوی مبرد هستند که در استخراج گرما از هوا نقش دارد. فن کویل ها در کندانسور قرار دارند و به واحد کمک می کنند تا انرژی گرمایی جمع شده در داخل را به بیرون پراکنده کند.

تفاوت فن کویل و کویل اواپراتور

تفاوت بین فن کویل و کویل اواپراتور

محل قرار گیری

اگر یک واحد استاندارد روی پشت بام داشته باشید، فن کویل و اواپراتور هر دو در یک واحد خواهند بود، اما اگر سیستم اسپلیت دارید، فن کویل بیرون و کویل اواپراتور در داخل خواهد بود.

تفاوت فن کویل و کویل اواپراتور

هدف

هر دو کویل نقش مهمی ایفا می کنند، و چه بخواهید برای قیمت کویل اواپراتور یا قیمت یک فن کویل جدید هزینه کنید، ارزش این هزینه را دارد. در اصل، دو فن در یک چرخه کار می کنند. کویل اواپراتور گرما را از هوایی که از روی آن می گذرد جذب می کند و این گرما مبرد شما را به گاز تبدیل می کند که آن را به فن کویل منتقل می کند. فن کویل آن را دوباره به مایع تبدیل می کند و آن مایع را به کویل اواپراتور برمی گرداند. این مبدل حرارتی ساختمان اداری یا کارخانه صنعتی شما را حتی در گرم ترین ماه های تابستان در دمای مناسب نگه می دارد.

چالش ها و مسائل

از آنجایی که عملکردهای متفاوتی دارند، کویل اواپراتور و فن کویل مشکلات متفاوتی دارند. خاک، گرد و غبار یا سایر ذرات می تواند روی آن ها یا داخل آن ها جمع شوند. در صورت شروع به خوردگی فن کویل ممکن است مایع مبرد نشت کند. پره های فن نیز می توانند به مرور زمان خم شوند یا بشکنند و نیاز به تعویض داشته باشند. از طرف دیگر، کویل های اواپراتور گاهی رطوبت اضافی را جمع می کنند یا ممکن است یخ بزنند، که هر کدام می تواند عملکرد آن ها را مختل کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...