نکاتی در مورد انعام دادن در سراسر جهان

تلاش برای رمزگشایی از انعام دادن از کشوری به کشور دیگر دشوار است، و بسیاری از آنها هیچ سرنخی در مورد میزان انعام دادن یا ارائه آن ندارند. به عنوان مثال، در ژاپن، اگر چند سکه روی میز بگذارید، پیشخدمت ممکن است شما را تعقیب کند تا خرده‌های فراموش شده‌تان را برگرداند، اما در نیویورک، اگر کمتر از 15 درصد بگذارید، به سختی می توانید دوباره در همان رستوران جا رزرو کنید!

در ادامه مروری کوتاه بر انعام دادن در کشورهای مختلف دنیا خواهیم داشت:

آرژانتین

در رستوران ها مرسوم است که 10 درصد انعام پرداخت کنید. هتل‌ها نیز معمولاً حدود 10% انعام دریافت می‌کنند، اما در مواردی مانند نظافت منزل و کسانی که چمدان ها را حمل می کنند 1 تا 2 پزو برای بردن چمدان‌ها به اتاق انعام می‌دهند. همچنین می توانید هر روز چند پزو به خدمتکار انعام دهید و خدمات فوق العاده ای دریافت کنید. رانندگان تاکسی معمولاً انتظار انعام ندارند، اما تقریباً همه برای آنها انعام می گذارند.

انعام

استرالیا

انعام دادن در استرالیا هنوز کاملا اختیاری است. انعام 10% در رستوران ها قابل قبول است و انعام دادن به رانندگان تاکسی مرسوم نیست، اما این نوع انعام با رشد گردشگری به استرالیا رو به افزایش است.

اتریش

انعام دادن در اتریش نسبت به آمریکای شمالی یا سایر نقاط اروپا کمتر رایج است، عمدتاً به این دلیل که دستمزدها مناسب است و هزینه خدمات معمولاً قبلاً در صورت حساب درج شده است. با این حال، در رستوران‌ها، می‌توانید 5 تا 10 درصد انعام (بسته به شیک بودن آن مکان)، به صورت مستقیم به گارسون پرداخت کنید. اگر از خدمات راضی نیستید، انعام ندادن غیرعادی نیست. انعام رانندگان تاکسی به طور کلی 10 درصد می باشد. انعام باربرها 1 تا 2 یورو برای هر چمدان، برای خدمتکار هر روز صبح یکسان است و البته این نکات ضروری نیستند.

بلژیک

انعام دادن در بلژیک چندان رایج نیست. کارکنان خدمات عموماً دستمزد خوبی دارند و به انعام متکی نیستند. با این حال، انعام دادن یا ندادن به شرایط بستگی دارد. رستوران ها معمولاً 10 تا 15 درصد اضافه می کنند. در مواردی که خدمات گنجانده نشده است، 15% انعام پیش بینی می شود. انعام دادن در هتل ها و تاکسی ها معمول نیست. انعام دادن به راننده تاکسی در بلژیک الزامی نیست اما قدردانی می شود.

جزایر ویرجین بریتانیا

انعام 15 تا 22 درصد در رستوران ها و هتل ها پیش بینی می شود. تاکسی ها بین 2-4٪ و تا 10٪ انعام اختیاری برای کارکنان بار در نظر گرفته می شود.

کانادا

اکثر کارکنان خدمات در کانادا انتظار دارند چیزی در محدوده 10 تا 20 درصد انعام داشته باشند، بسته به این که آیا کانادایی فرانسوی یا انگلیسی هستید، و اینکه خدمات چقدر خوب است. اگر خدمات واقعا بد است، انعام کمی بگذارید و آنها باید این پیام را دریافت کنند. رستوران ها معمولاً 15 درصد دریافت می کنند. انعام بین 1 تا 3 دلار در روز برای باربرها، پیشخدمت ها و خدمتکاران در هتل ها نشان دهنده قدردانی می باشد. انعام دادن به راننده تاکسی در حدود 10 درصد قابل انتظار است.

انعام

شیلی

مرسوم است که 10 درصد انعام بگذارید. نه بیشتر نه کمتر. ولی! اگر خدماتی که دریافت می‌کنید ضعیف است، با خیال راحت انعام ندهید. در هر صورت هیچ کس بیش از 10٪ انعام پرداخت نمی کند نمی کند.

چین

شما هرگز در هیچ کجای چین انعام نخواهید داشت. اتفاق نظر این است که خارجی ها ثروتمند هستند و بنابراین هزینه های بسیار بیشتری دریافت می کنند. اکثر هتل ها و رستوران های دولتی پذیرش انعام را ممنوع می کنند. در هنگ کنگ، معمولاً 10 تا 15 درصد هزینه به صورت حساب اضافه می شود. در چین، رانندگان تاکسی انتظار انعام ندارند.

قبرس

انتظار می رود در رستوران ها و هتل ها 10 تا 15 درصد هزینه به همراه انعام های کوچک برای باربرها و نظافت منزل پرداخت کنید. تاکسی‌ها انتظار انعام ندارند، اما کارکنان رخت‌کن و متصدیان توالت‌ها حدود 1 یورو انعام انتظار دارند.

جمهوری چک

انعام دادن در جمهوری چک اصلا مرسوم نیست. با این حال، امروزه معمولاً برای بازدیدکنندگان خارجی انعام 10 درصدی انتظار می رود، اما فقط در مقاصد گردشگری مانند پراگ. انعام با کارت اعتباری غیرعادی است. انعام دادن به تاکسی در جمهوری چک رایج نیست. با این حال، اگر خدمات استثنایی دریافت کردید، با خیال راحت صورتحساب را گرد کنید.

دانمارک

انعام دادن در دانمارک مرسوم نیست زیرا دستمزدها معمولاً بالا هستند. با این حال، گذاشتن انعام 10٪ همیشه نشان دهنده قدردانی است. در نهایت این به شما بستگی دارد که بخواهید انعام بدهید یا نه، به خصوص در مورد خدمات استثنایی.

فرانسه

در فرانسه خدمات باید طبق قانون در قیمت قبض رستوران گنجانده شود، بنابراین نیازی به انعام نیست، اگرچه مرسوم است که صورتحساب خود را گرد کنید تا کمی بیشتر شود. در هتل ها 1 تا 2 یورو برای خانه داری و باربرها بگذارید. به طور کلی، انتظار می رود روزانه 0.50 تا 1.00 یورو به باربران انعام داده شود، مرسوم است که به راننده تاکسی خود 10 درصد انعام بدهید.

آلمان

انعام دادن در آلمان زیاد رایج نیست. انعام به صورت اختیاری 5-10٪ انتظار می رود. در هتل ها خدمه و باربرها 2 تا 3 یورو انتظار دارند. رانندگان تاکسی انتظار 10 تا 15 درصد انعام دارند. اکثر رستوران ها و فروشگاه ها و حتی هتل ها انعام را فقط به صورت پول نقد می پذیرند.

یونان

در رستوران ها، هزینه اختیاری 5-10٪ انتظار می رود. در هتل ها، انعام اختیاری 4-5٪ معمول است. رانندگان تاکسی انتظار انعام ندارند. در هتل ها، مرسوم است که به ازای هر چمدان حدود 1 یورو انعام می دهند.

انعام

مجارستان

انعام دادن در مجارستان بسیار رایج است. انعام معمولاً در رستوران ها حدود 8 تا 15 درصد است. قانون این است که به هر کسی که خدماتی ارائه می دهد انعام داده شود. و حدود 10% برای رانندگان تاکسی مورد انتظار است.

ایرلند

انعام دادن در ایرلند امری عادی نیست. با این حال، در رستوران ها یا هتل ها، در صورتی که از قبل هزینه خدماتی در نظر گرفته نشده باشد، مرسوم است که بین 12 تا 15 درصد انعام داده شود. اگر خدمات خوبی دریافت می کنید، یک انعام 10 درصدی برای رانندگان تاکسی، باربرها و کارکنان هتل مناسب است.

ایتالیا

در رستوران‌های سرتاسر ایتالیا انعام داده نمی‌شود، زیرا معمولاً بالای صورت‌حساب‌تان یک coperto (هزینه خدمات) از شما دریافت می‌شود. با این حال، بسیار قدردانی خواهد شد که اگر خدمات خوبی داشته اید، کمی اضافی بگذارید.

هلند

انعام دادن در هلند واقعاً انتظار نمی رود. با این حال، جمع کردن صورت حساب در رستوران ها امری عادی است. رستوران‌ها 10% دریافت می‌کنند، اما در مواردی که خدمات گنجانده نشده است، 10% انعام می‌دهند. در هتل‌ها هر طور که می‌خواهید انعام بدهید، اما تاکسی‌ها 5 درصد انتظار دارند یا کرایه را افزایش می‌دهند.

نیوزلند

نیوزلندی‌ها معمولاً دستمزدهای خوبی دریافت می‌کنند. انعام بخشی از فرهنگ نیست مگر اینکه خدمات استثنایی باشد. با این حال، با ادامه بازدید آمریکایی ها، انعام دادن روز به روز محبوب تر می شود.

پرتغال

در پرتغال، انعام دادن فقط در مناطق بسیار توریستی مانند لیسبون و آلگاروه رایج است. در رستوران ها حدود 5 درصد باقی مرسوم است. هتل ها معمولا بین 5 تا 19 درصد اضافه می کنند. در مواردی که خدمات گنجانده نشده است، می توانید به دربان و باربرها 2 یورو انعام بپردازید. رانندگان تاکسی 5-10 درصد انتظار دارند.

روسیه

رستوران‌ها بین 5 تا 20 درصد هزینه خدمات دریافت می‌کنند، اما در جایی که هزینه خدمات در نظر گرفته نشده است، بین 10 تا 25 درصد انعام می‌دهند. هتل ها 5 تا 20 درصد هزینه دریافت می کنند، اما باربرها و خدمه انعام کمی دارند. رانندگان تاکسی انتظار انعام ندارند. بسیاری از رستوران ها انعام با کارت اعتباری را نمی پذیرند و به صورت پول نقد دریافت می کنند.

انعام

سنگاپور

طبق اعلامیه های دولت در شهر شیر، انعام دادن مجاز نیست. مقامات گردشگران را تشویق می کنند که به هزینه خدمات 10 درصدی که بسیاری از هتل های سطح بالا در صورتحساب درج می کنند چیزی اضافه نکنند. باربران هتل یکی از استثنائات قانون عدم انعام هستند، زیرا آنها معمولاً چند دلار برای چمدان‌ها دریافت می‌کنند.

اسپانیا

در اسپانیا، اکثر رستوران‌ها و بارها انتظار دریافت انعام از گردشگران را دارند، اگرچه این موضوع واقعاً به صلاحدید شخصی بستگی دارد. صورتحساب ها معمولا شامل هزینه خدمات در رستوران ها می شود و به عنوان یک قاعده کلی اگر در بار یا سر میزتان نوشیدنی سرو می شود، باید یک انعام کوچک بگذارید. باربرها و خدمتکاران اتاق در هتل شما نیز انتظار یک نشانه کوچک از قدردانی شما را دارند.

تایلند

در تایلند انعام دادن خیلی مرسوم نیست. بعضی جاها انتظارش را دارند و بعضی دیگر نه. به طور کلی، هر چه مکان غربی‌تر باشد، از شما انتظار می‌رود که انعام بگذارید. کرایه تاکسی‌ها در بانکوک با تاکسی متر محاسبه می‌شوند، بنابراین هیچ چانه‌زنی در مورد کرایه شما وجود ندارد، اما رسم محلی همچنان این است که کرایه را تا نزدیک‌ ترین مبلغ گرد کنید.

ایالات متحده

در این کشور انعام ندادن به راحتی می تواند باعث توهین شود. رستوران‌های ایالات متحده معمولاً 15 تا 20 درصد انعام می‌دهند که مکمل دستمزد معمولاً ناچیز است. این در مورد همه افراد در صنعت خدمات صدق می کند، بنابراین قانون این است که اگر کسی به شما کمک کند، از باربر گرفته تا متصدی بار، دادن یک انعام کوچک مفید است!

توجه داشته باشید:

اگر صورتحساب شما شامل هزینه خدمات می‌شود، اجباری به پرداخت انعام وجود ندارد، این هزینه را دو بار پرداخت نکنید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...