4 الزامات فروش آنلاین

فروش آنلاین به دلیل افزایش انتظارات مشتریان، رقابت و محدودیت‌هایی که کسب‌ و کارهای آنلاین هنگام دستیابی به مخاطبان هدف با آن مواجه هستند، می‌تواند دشوار باشد. به منظور مسلط شدن بر هنر فروش آنلاین و رشد تجارت الکترونیک باید نکات اساسی را که موجب می شود تا سرنخ ها (مشتریان راغب) را به مشتریان وفادار تبدیل کنید، درک کنید. فقط داشتن یک وب سایت کافی نیست، شما باید یک برنامه بازاریابی سنجیده و پشتیبانی کارآمد از مشتری برای فروش آنلاین داشته باشید. در اینجا برخی از اصول اولیه فروش آنلاین وجود دارد که هر کسب و کار تجارت الکترونیک باید بداند:

نکته سردچال: فروشگاه سردچال پلتفرم فروش آنلاین، ثبت آگهی و بازاریابی محصولات شماست. شما به راحتی می توانید با عضو شدن در باشگاه مشتریان سردچال ضمن معرفی کسب و کارتان، فروشگاه آنلاین خودتان را ایجاد کرده و محصولات خود را به صورت اینترنتی به فروش برسانید.

شناسایی مشتری هدف

شناسایی مخاطبان هدف

اولین مرحله برای شروع فروش، شناسایی مشتریان و درک انواع مختلفی از  مخاطبان و مشتریانی است که می خواهید جذب کنید. مشتریان خود را دسته بندی کرده و در مورد آنها و علایقشان مطالعه کنید.این کار باید با جزئیات زیاد انجام شود. سپس با در نظر داشتن خصوصیات روانشناسی آنها با ایشان ارتباط برقرار کنید. بهتر این است که از مشتریانی که می خواهید جذب کنید فهرستی تهیه کنید و بعد به تلاش خود برای رسیدن به هدف ادامه دهید. با شناسایی درست مشتریان می توانید استرتژی بازاریابی مناسب را به کار ببرید.

فروش آنلاین

استفاده از کانال های ارتباطی مناسب

بعذ از تهیه فهرست از مشتریان و دسته بندی آنها نوبت آن است که راه های مختلف برای ارتباط برقرار کردن و جذب آن ها را پیدا کنید. برای مثال جذب مشتریان در سن نوجوانی باید شامل محتواهای جذاب رنگی در شبکه های اجتماعی باشد. در صورتی که برای گروه دیگری از مشتریان فرستادن ایمیل مناسب است. تا توجه آنها را جلب کنند. با توجه به مشتریان هدف، استراتژی بازاریابی خود را ارائه دهید. به این صورت در کمترین زمان مشتریان بیشتری به دست خواهید آورد.

محصول خود را به روش درست بازاریابی کنید

به منظور فروش، باید اطمینان حاصل کنید که محصولات/خدمات خود را طوری معرفی می کنید که علاقه مشتریان احتمالی را برانگیزد. ویژگی های محصولات/خدمات خود را به گونه ای فهرست کنید و به آن ها ارائه دهید که مشتریان بالقوه را وادار به بررسی آن کند. به مشتریان بگویید که چگونه محصولات یا خدمات شما برای آنها مفید است. از چت زنده برای بازاریابی محصولات خود  استفاده کنید و پاسخگوی سوالات بازدیدکنندگان باشید.

.

فروش آنلاین

پیگیری با مشتریان

به همان میزان که ارتباط قبل از خرید مهم است ارتباط بعد از خرید نیز اهمیت دارد. با ارتباط درست بعد از خرید می توانید احتمال خرید مجدد و حفظ مشتری خود را بالا ببرید. شما باید با بازدیدکنندگانی که قبل از انجام بررسی خرید خود را رها کرده اند تماس بگیرید و ببینید چرا از خدمات شما راضی نبوده اند. بعد از خرید به آنها پیام های بازخورد بفرستید تا میزان رضایت آنها از خرید را بسنجید. همچنین خوب است که از پیشنهادات آنها برای تجارت استفاده کنید و آنها را تشویق کنید که نظراتشان را در مورد محصول یا خدمات به اشتراک بگذارند. این کار به فروش بیش تر و حفظ مشتری کمک بسیاری خواهد کرد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...