نکات ضروری برای طراحی خلاقانه و موثر بسته بندی

بسته‌ بندی خلاقانه به این معناست که کسب‌ و کار، زمان خود را صرف در نظر گرفتن کاربر نهایی و سفارشی‌ سازی تجربه آن‌ها با محصول کرده است. بسته بندی بخش مهمی از تجربه کلی برند مشتری است، بنابراین مهم است که ظاهر، حس و عملکرد آن را در نظر بگیرید.

توصیه سردچال: همه ی کسب و کارهای مرتبط با صنعت بسته بندی می توانند با معرفی کسب و کار خود در سردچال از خدمات این سایت از جمله فروش آنلاین، ثبت بنر تبلیغاتی و ثبت محتوای تبلیغاتی بهره مند شوند.

تجربه بازکردن جعبه

در اینجا 9 نکته برای ساخت بسته بندی هایی است که کاربر پسند، خلاقانه و چشم نواز هستند.

1. تعیین کنید که بسته بندی شما چگونه در کل تجربه برند تاثیر می گذارد

بسته به کالا، بسته بندی می تواند شامل بسته بندی بیرونی، بسته بندی داخلی، بسته بندی محصول یا هر سه باشد. چه به صورت آنلاین یا در فروشگاه ها بفروشید، مهم است که همه بسته بندی ها را به عنوان بخشی از تجربه برند در نظر بگیرید، نه یک رویداد مجزا. بسته بندی شما باید:

شخصیت و ارزش های برند خود را تجسم کند

با سایر ابزارهای بازاریابی برند سازگار باشد

متناسب با مخاطب هدف باشد

چیزی فراتر از بسته بندی باشید، بلکه یک تجربه برندی باشید که احساسات خاصی را برمی انگیزد - آیا می توانید با ایجاد چیزی منحصر به فرد یا خاص، هیجان انگیز یا الهام بخش باشید؟

2. الزامات عملکردی ضروری را در نظر بگیرید

بسیار مهم است که قبل از شروع به انتخاب الگوها مطمئن شوید که الزامات کاربردی ضروری را تعیین کرده اید. از خود بپرسید-

آیا بسته بندی نیاز به انتقال اطلاعات مهم در مورد استفاده یا محتویات محصول (مانند اطلاعات تغذیه، دستورالعمل های ایمنی یا مراقبت) دارد؟ سعی کنید قبل از شروع مرحله طراحی، تمام اطلاعات، علائم یا دستورالعمل های مورد نیاز را دریابید تا بدانید چه مقدار فضایی را باید در نظر بگیرید.

آیا بسته بندی محصول را محافظت یا مهر و موم می کند؟ این چه تاثیری بر طراحی خواهد داشت؟

آیا شرایط خاصی وجود دارد که بر کیفیت محصول تأثیر بگذارد؟ آیا محصول تحت تأثیر نور قرار می گیرد؟ آیا نیاز به تهویه دارد؟ آیا باید ضد آب باشد؟ در شرایط خیلی گرم یا سرد نگهداری می شود؟

آیا پس از باز شدن دور انداخته می شود یا تا زمانی که محصول به طور کامل استفاده نشود، نگهداری می شود؟

چگونه حمل و نقل یا ارسال خواهد شد؟ آیا بسته بندی باید از ساختار "تودرتو" پیروی کند یا با محدودیت های اندازه، وزن یا حجم خاصی مطابقت داشته باشد؟ 

این عوامل الزامات ضروری هستند تا کیفیت محصول شما به خطر نیفتد. آنها بر نوع موادی که استفاده می کنید و شکل و طراحی کلی بسته بندی تأثیر می گذارند، بنابراین قبل از شروع کار باید در مورد آنها فکر کنید! 

بسته بندی خلاق

3. در نظر بگیرید که محصول شما چگونه توسط مخاطبان شما استفاده خواهد شد

بسته بندی محصول شما باید تجربه استفاده را آسان کند، نه اینکه مانع آن شود، بنابراین مهم است که قبل از انتخاب طرح و مواد، دقیقاً نحوه استفاده و شرایط استفاده از محصول را در نظر بگیرید. در اینجا چند نکته وجود دارد:

مراقب روند استفاده یا مصرف محصول خود یا محصولات مشابه باشید

آیا می توانید یک نوآوری در طراحی بسته بندی ارائه دهید تا استفاده از محصول خود را آسان تر یا کارآمدتر کند؟ به عنوان مثال، سرویس های تک، استفاده در حال حرکت، باز شدن آسان یا بسته های قابل بستن مجدد.  

انتخاب طرح بسته بندی اشتباه می تواند تأثیر مستقیمی بر فروش شما داشته باشد.

4. یک پیام واضح و ساده انتخاب کنید

اغلب بسته بندی در قفسه ها یا آنلاین با سایر برندها رقابت می کند، بنابراین انتقال سریع پیام شما ضروری است. شلوغی بیش از حد بسته بندی با اطلاعات بیش از حد ممکن است اصل موضوع را پنهان کند باشد، بنابراین پیام خود را در اصل موضوع نگه دارید. اغلب این پیام به ارتباط محصولی که می فروشید، نام تجاری شما و احتمالاً 1-2 نقطه اصلی فروش محدود می شود.

بسته بندی موثر

5. مطمئن شوید که بسته بندی شما جذاب و برجسته است

اگر قرار است طراحی بسته بندی شما در قفسه ها یا آنلاین با برندهای دیگر رقابت کند، مهم است که عالی به نظر برسد و برجسته باشد. اما این لزوماً به معنای پر کردن آن با رنگ‌های تند و تایپوگرافی نیست. سایر محصولات موجود در بازار و ظاهر آنها را در نظر بگیرید تا بتوانید محصول خود را متمایز کنید. این ممکن است به معنای انتخاب شکل بسته بندی منحصر به فرد، روشی هوشمندانه برای ارائه محصول خود، انتخاب یک رنگ غیر معمول یا کم استفاده یا انتخاب یک طرح طراحی غیر سنتی باشد.

در حالی که زمینه برای خلاقیت وجود دارد، طراحی باید مناسب صنعت باشد و به وضوح مشخص شود تا از سردرگمی در مورد نحوه استفاده از محصول جلوگیری شود. این امر به ویژه در مورد محصولات شیمیایی صادق است - اگر ظاهری شبیه به سایر محصولات غذایی یا نوشیدنی داشته باشد، نمی خواهید کسی را به خطر بیندازید که محصول شما را بخورد.

6. مشتریان خود را گمراه نکنید

این یکی واقعاً ناگفته نماند، اما گاهی اوقات برندها می توانند از مرز بین بازاریابی خلاقانه و عدم صداقت عبور کنند. از تصاویر محصول گرفته تا کپی، مطمئن شوید که بسته بندی شما دقیق و صادق است. در حالی که شما می خواهید محصول خود را در بهترین نوع ممکن نشان دهید، اگر محصول و برند خوبی دارید، نیازی به بیان حقیقت نیست.

بسته بندی تجزیه پذیر

7. ضایعات کمتر را هدف بگیرید

کاهش ضایعات در بسته بندی یک ملاحظه مهم است، نه تنها به دلیل فشار مصرف کنندگان برای آگاهی بیشتر نسبت به محیط زیست، بلکه به دلیل صرفه جویی در هزینه های بسته بندی کارآمد. برخی از راه های کاهش زباله عبارتند از:

استفاده از مواد بازیافتی به عنوان بخشی از بسته بندی

کاهش وزن و سایز محصول و بسته بندی آن

تشویق مصرف‌کننده به استفاده مجدد از بسته‌بندی

یافتن راه هایی برای استفاده از محصولات جانبی بسته بندی محصول

8. نیازهای آینده بسته بندی را در نظر بگیرید

در حالی که ممکن است فقط با یک محصول شروع کنید، اگر فکر می کنید ممکن است در آینده خط تولید خود را گسترش دهید، ارزش دارد به طراح خود بگویید که این را در نظر داشته باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، وقتی آماده عرضه آن طعم، عطر یا نسخه جدید هستید، طراحی بسته بندی را می توان به راحتی برای خطوط جدید تطبیق داد یا گسترش داد.

9. چگونه چاپ خواهد شد؟

قبل از اینکه از طراحی نهایی غافل شوید، ایده خوبی است که با یک چاپگر گفتگو کنید و توضیح دهید که امیدوارید با بسته بندی خود به چه چیزی برسید. گاهی اوقات موانعی در چاپ طرح‌ها روی مواد خاص یا تفاوت‌های زیادی در هزینه‌ها در تکمیل چاپ وجود دارد که می‌تواند واقعاً بر انتخاب طرح و متریال شما تأثیر بگذارد. چاپگرها همچنین می توانند خطوط قالبی را ارائه دهند که طراح شما می تواند در هنگام طراحی محصول از آنها به عنوان راهنما استفاده کند. چاپ واقعاً می تواند همه تفاوت را در ارائه نهایی محصول شما ایجاد کند، بنابراین صحبت با یک چاپگر مورد اعتماد قبل از نهایی کردن طرح می تواند به شما در ایجاد محصول نهایی با ظاهری بهتر کمک کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...