رنگ و غذا

ویژگی های رنگ غذای سالم!

در مورد ارزش غذایی میوه ها و سبزیجات ارگانیک، چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد. هر کدام دارای ویژگی های فردی و توانایی های شگفت انگیز در ارتقاء سلامت هستند، اما به خاطر سپردن اینکه کدام غذاها چه کاری انجام می دهند و همه مزایای هر میوه و سبزیجات دشوار است. راهی برای ساده کردن خواص درمانی ابرغذاها و آب میوه ها این است که به رنگ آن نگاه کنید. به طور کلی، شما می خواهید یک بشقاب یا لیوان بلند داشته باشید، پر از غذاهایی که تمام طیف رنگین کمان را پوشش می دهد. در اینجا تجزیه سریع میوه ها و سبزیجات بر اساس رنگ آمده است.

رنگ و غذا

قرمز

 غذاهایی که رنگ قرمز دارند به بهبود گردش خون کمک می کنند. یک راه آسان برای به خاطر سپردن این موضوع این است که غذاهای قرمز گرما را ایجاد می کنند، مانند آتشی که در بدن شما گرما ایجاد می کند ، از سر تا پای شما. در طب چینی به این انرژی "یانگ" می گویند. غذاهای قرمز که امروز باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید عبارتند از: گوجه فرنگی، کلم قرمز، گیلاس، فلفل دلمه ای قرمز، فلفل تند، کرن بری، هندوانه و تربچه.

نارنجی

 غذاهایی که رنگ نارنجی روشن دارند برای تسکین دردها و گرفتگی ها مفید هستند. آنها همچنین می توانند ریه ها را در یک محیط آلوده تقویت کنند. شناخته شده برای ترویج نشاط و شفافیت ذهنی، آنها شما را در برابر گسترش قرار می دهند. همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان های قوی مانند بتاکاروتن (ترکیب مسئول رنگ نارنجی) است که به طور خاص به محافظت از چشم در برابر آسیب سلولی کمک می کند. پرتقال، هویج، زردآلو، کدو تنبل، کنجد و دانه های کدو تنبل از غذاهای نارنجی هستند که امروز می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید.

زرد

 رنگ تحریک کننده غذاهای زرد نشان دهنده تأثیر آن بر سیستم عصبی است. غذاهای زرد یک انتخاب عالی برای صبح هستند زیرا می توانند به شما کمک کنند تا سریعتر پیش بروید. غذاهای زرد برای تقویت اعصاب، حمایت از هضم مناسب و رفع بی نظمی شناخته شده اند. این غذاها را به منوی صبحانه خود اضافه کنید: لیمو، آناناس، گریپ فروت، سیب، هلو، موز، پاپایا، انبه، کدو زرد و ذرت.

سبز

 پاک کننده طبیعی! غذاهای سبز حاوی مواد مغذی گیاهی از جمله کلروفیل هستند که به اکسیژن رسانی به خون کمک می کند. آرامبخش های طبیعی غنی از مواد مغذی و پاک کننده های خون، غذاهای سبز همچنین دارای خواص ضد باکتریایی هستند. این غذاهای سبز را امروز به رژیم غذایی خود اضافه کنید: همه سبزیجات سبز برگ (کاهو، کلم پیچ، یقه سبز) ، جوانه گندم و آووکادو.

آبی/بنفش

 این غذاها نه تنها جذاب هستند، بلکه دارای یک کلاس منحصر به فرد از آنتی اکسیدان ها به نام آنتوسیانین هستند که رنگ غنی را به این غذاهای تیره می بخشد. شناخته شده برای کمک به تسکین سردرد و حمایت از عملکردهای روانی مطلوب. در طب چینی گفته می شود که این غذاها دارای انرژی "یین" هستند زیرا روح را خنک می کنند. این غذاها را امروز به رژیم غذایی خود اضافه کنید: بلوبری، آلو، انگور، کلم بنفش، بادمجان و سیب زمینی.

اگر در حال پختن دستور العمل های جدید یا غذاهای مورد علاقه سنتی هستید، می توانید با ترکیب هر چه بیشتر رنگ ها، سلامت خود را بهبود بخشید.

در اینجا چند ایده در مورد چگونگی رنگ آمیزی بیشتر روی بشقاب خود آورده شده است:

• هویج، گوجه فرنگی یا کلم خرد شده را به هر سوپ یا خورشت اضافه کنید.

• طعم سس پاستا را با  افزودن مخلوط سبزیجات افزایش دهید.

• با استفاده از میوه های رنگی دسر های سالم شیرین درست کنید و بستنی را کنار بگذارید!

• با استفاده از نان پیتا و سبزیجات تازه، یک ساندویچ را به یک غذای دلپذیر تبدیل کنید.

• پیتزا بدون پنیر سفارش دهید! فقط به آنها بگویید به جای آن سبزیجات را روی هم بچینند.

• در پیتزای بعدی خود بروکلی، اسفناج، گوجه فرنگی، سیر، قارچ، پیاز و فلفل بخواهید.

وعده های غذایی چند رنگ یک راه عالی برای دریافت تمام مواد مغذی مهم شما بدون گرسنگی است. با افزودن یک سبزیجات از هر گروه رنگی برای سیر کردن ، هر وعده غذایی را تقویت کنید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...