پارچه های ضد میکروبی: آینده منسوجات

شیوع COVID-19 تمرکز کل جهان را بر سلامت و بهداشت تغییر داده است. با افزایش صنعت مراقبت های بهداشتی و افزایش آگاهی در مورد بهداشت شخصی، صنعت نساجی کاملاً آماده است تا مسیر جدیدی را برای محیط بهداشتی ایجاد کند. صنعت نساجی با پارچه های ضد میکروبی بهداشت را پذیرفته است. شیوع این بیماری واقعاً نحوه مصرف منسوجات را در سراسر جهان تغییر داده است.

انتظار می‌رود که بازار منسوجات ضد میکروبی در دوره پیش‌بینی سال‌های 2020 و 2025 بیش از 4 درصد رشد کند. بازیگران کلیدی صنعت الیاف ضد میکروبی در منطقه ایالات متحده، کانادا و مکزیک در آمریکای شمالی متمرکز شده‌اند. با گذشت سالها، آسیا و اقیانوسیه به عنوان یکی از بازارهای ضروری با بالاترین رشد حجم و ارزش با همه پیشرفت های تکنولوژیکی ظاهر شده است. آینده پارچه ها متعلق به منسوجات ضد میکروبی است.

صنعت نساجی

در سال 2019، بازار جهانی تست حساسیت ضد میکروبی تقریباً 3.0 میلیارد دلار ارزش داشت و پیش‌بینی می‌شد که در دوره پیش‌بینی بیش از 5.2 درصد رشد کند. آزمایش ضد میکروبی می تواند درمان سلامت بهتری را برای افرادی که با موقعیت های پیچیده سروکار دارند ارائه دهد.

بیماری COVID-19 تقاضا برای منسوجات ضد میکروبی را در سراسر جهان افزایش داده است. و بدون شک بازار در سالهای آینده رونق خواهد گرفت.

 مروری بر بازار الیاف ضد میکروبی 

در سال های اخیر، پارچه های ضد میکروبی به دلیل افزایش آگاهی در مورد سلامت و بهداشت، بازار را تحت سلطه خود در آورده اند. بازار الیاف ضد میکروبی عمدتاً ناشی از افزایش تقاضا برای بهداشت در کاربردهای مختلف مانند بسته بندی، خودرو و حمل و نقل، کالاهای مصرفی، ساختمان و ساخت و ساز، غذا و نوشیدنی و پزشکی و مراقبت های بهداشتی است.

 در طول دوره پیش بینی، انتظار می رود صنعت داروسازی و بهداشت و درمان بزرگترین مصرف کننده پارچه های ضد میکروبی باشد. 

 عامل اصلی دیگری که باعث رشد منسوجات ضد میکروبی می شود، افزایش درآمد قابل تصرف مصرف کنندگان، همراه با بهبود سبک زندگی و هزینه بیشتر برای سلامت و بهداشت است.

 جدا از این دو نیروی اصلی، افزایش تقاضا برای لباس‌های ورزشی ضد میکروبی و پوشاک نیز مسئول رشد منسوجات ضد میکروبی است. 

الیاف ضد میکروبی

چالش ها

همراه با رشد، بازیگران صنعت ضد میکروبی مجموعه ای از چالش ها نیز دارند. از میان تمام چالش‌های بازار، بزرگ‌ترین آنها مقررات زیست‌محیطی سختگیرانه در مورد  الیاف ضد میکروبی ساخته شده توسط مواد شیمیایی خطرناک است.

حتی اگر پارچه های ضد میکروبی چندین مزیت برای سلامتی داشته باشند، اما محصولات مصرف کننده نهایی بهداشتی تر هستند. اما قسمت تاریک پارچه های ضد میکروبی با مواد شیمیایی ضد میکروبی پوشانده شده استبسیاری از این مواد شیمیایی ممکن است خطری برای کره زمین و گاهی سلامتی نیز به همراه داشته باشند

ترکیبات شیمیایی ضد میکروبی دارای ترکیبات متفاوتی هستند و از نظر خواص متفاوت هستند. این مواد شیمیایی در محصولات نهایی برای تکمیل استفاده می شود که در تماس با پوست قرار می گیرند و سلامتی را به خطر می اندازند. 

علاوه بر این، در هنگام شستشو، این محصولات عوامل ضد میکروبی مانند تریکلوزان، PHMB، QAC  و بسیاری دیگر را آزاد می کنند. این مواد شیمیایی آب را آلوده می کند و در نهایت زندگی آبزیان و محیط زیست را به خطر می اندازد. این مواد شیمیایی همچنین در صورت ته نشین شدن در خاک می توانند زمین را بایر کرده و به راحتی کشت زمین را آلوده کنند. 

بزرگترین چالش برای تولید کنندگان پارچه های ضد میکروبی، غلبه بر نگرانی های بهداشتی و سیاره ای در مورد مواد شیمیایی ضد میکروبی و سازگاری صنعت با سلامت و محیط زیست است.

بازار پارچه ضد میکروبی نیز به قیمت و در دسترس بودن مواد اولیه بستگی دارد. این مواد خام شامل پنبه است که با عوامل ضد میکروبی مانند نقره، روی، مس، ترکیبات آمونیوم چهارتایی  (QACs) درمان می شود. 

قیمت مواد اولیه روز به روز بسته به عوامل بازار در نوسان است. و در نتیجه ممکن است به هزینه های بالای تولید اضافه شود. هزینه بیشتر می تواند بر تقاضاها و عرضه منسوجات ضد میکروبی در بازار تأثیر بگذارد. 

منسوجات ضد میکروبی

فرصت ها

منسوجات ضد میکروبی در بین محققین، تولید کنندگان و مصرف کنندگان محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. مصرف کنندگان خواستار محصولات با کیفیت بهتر برای ایمنی بالاتر و زندگی با کیفیت هستند. 

محققان بازار به طور مداوم در تلاش هستند تا محصولاتی سازگار با پوست، مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست تولید کنند، در حالی که تولید کنندگان در حال رقابت برای متمایز کردن محصولات خود با استفاده از عوامل فعال یا پارچه های مختلف هستند. 

هم تحقیقات مستمر و هم پیشرفت های تکنولوژیکی، رشد عظیمی را در بازار پارچه های ضد میکروبی ایجاد کرده است. 

راه به جلو

در حال حاضر، پارچه ضد میکروبی یک بازار در حال ظهور و در حال توسعه است. در دوره پیش بینی شده، انتظار می رود بازار پارچه ضد میکروبی بر بازار جهانی نساجی تسلط داشته باشد. 

تقاضای بالا برای پارچه ضد میکروبی از سوی صنعت مراقبت های بهداشتی ممکن است بازار پارچه ضد میکروبی را تقویت کند. انتظار می رود افزایش تعداد بیمارستان ها و افزایش آگاهی در مورد بهداشت فردی نیروهای عظیمی باشد که رشد را افزایش می دهد. 

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...