10 مرکز برتر نوآوری در جهان

بر اساس یک نظرسنجی اخیر توسط غول حسابداری هلندی KPMG ، 10 شهر برتر نوآوری در جهان، خارج از Silicon Valley سان فرانسیسکو، معرفی شده اند که به طور کامل به عنوان قطب نوآوری در فضای فناوری شناخته می شوند. عواملی که باعث شده شهرها به عنوان قطب های نوآوری در نظر گرفته شوند، نزدیکی به یک دانشگاه فعال و دسترسی به یک سبک زندگی پر جنب و جوش است که متخصصان جوان را جذب می کند و در نتیجه به مجموعه ای از استعدادهای ماهر کمک می کند.

10. آستین و سیاتل

آستین و سیاتل

رقابت در شماره 10 بین سیاتل و شهر تازه وارد آستین تگزاس است. سیاتل که یک مرکز فرهنگی قدرتمند در دهه 90 بود، محل اقامت مایکروسافت، آمازون و پادشاه قهوه استارباکس است، که باعث می شود یکی از بزرگترین Fintechs جهان محسوب شود. از طرف دیگر، آستین، اصلی ترین بهره بردار ایالات متحده از چیزی است که با عنوان "خروج از Silicon Valley" با Dropbox، Oracle و Tesla به مرکز Lone Star State آمده است.

9. هنگ کنگ

این شهر بزرگ که دارای پارک علمی هنگ کنگ است، به عنوان مرکز نوآوری در نظر گرفته می شود. 600 شرکت فناوری و تقریبا 13000 استعداد فناوری هنگ کنگ را خانه خود می نامند.

 8. بنگالورو

بنگالورو

بنگالورو که به عنوان بنگلور هم شناخته می شود، مرکز صنعت با تکنولوژی بالا در هند است. با راه اندازی فروشگاه هایی مانند Infosys ، Tech Mahindra و SAP Labs India در این شهر، به استعدادی از سراسر کشور و جهان تبدیل شده است.

 7. توکیو

توکیو

میزبانی بازیهای المپیک امسال، اهمیت توکیو در صحنه جهانی بسیار بزرگ بود. پایتخت ژاپن که همیشه نوآور است، سابقه طولانی کارآفرینی در زمینه فناوری دارد و فوجیتسو، هیتاچی و NTT همگی در آنجا تأسیس شده اند. در حال حاضر محل استقرار استارتاپ هایی مانند MoneyTree و Yappli، میراثی است که تا مدت ها در آینده ادامه خواهد داشت.

6. شانگهای

شانگهای

شانگهای بزرگترین شهر چین، در حال حاضر یک مرکز مالی جهانی است، اما با این وجود محل مقر اصلی شرکتهایی مانندDeloitte ، IBM و PwC  نیز می باشد و به سرعت به مکانی برای راهکارهای فناوری خلاقانه و خلاق تبدیل شده است.

 5. لندن

لندن

شرق لندن که به عنوان"Tech City"  یا"Silicon Roundabout"  شناخته می شود شامل مجموعه ای از شرکت های فناوری پیشرفته از جمله Cisco ، Facebook ، Google و Intel است و به همین دلیل، سرمایه گذاری در نوآوری زیاد است. موسسات دانشگاهی مانند امپریال کالج لندن، دانشگاه متروپولیتن لندن و دانشگاه لندن شریک پروژه های مبتنی بر cluster هستند.

4. پکن

پکن

پکن، پایتخت چین، دارای منابع نوآوری فراوانی است که دارای 90 دانشگاه، 1000 موسسه تحقیقاتی علمی و مرکز Zhongguancun است که 9000 شرکت فناوری شامل Baidu قهرمان هوش مصنوعی و غول رسانه های اجتماعی Sina Corp را در خود جای داده است.

3. تل آویو

تل آویو

قلب تپنده در مرکز"Startup Nation"  تل آویو Isreal دارای بالاترین تعداد سرانه استارتاپ های فناوری در جهان است. این غلظت بالای صنعت مرتبط با فناوری به طنز محلیSilicon Wadi  نامیده می شود، Wadi کلمه عامیانه عبری برای دره یا بستر خشک رودخانه است.

 2. شهر نیویورک

نیویورک

ظهور شهر نیویورک به عنوان قطب نوآوری تا حد زیادی به لطف شرکتهایی است که مدتهاست بر افق مشهور آن تسلط دارند و نیاز به تحول دیجیتالی دارند. با افزایش وابستگی آنها به فناوری، تقاضا برای استعداد و نوآوری نیز افزایش یافته است. آینده فناوری در نیویورک بسیار روشن است.

1. سنگاپور

سنگاپور

سنگاپور با نرخ مالیات پایین و حمایت قوی دولت از سرمایه گذاری در فناوری، خود را به چشم انداز جذابی برای نوآوری فناوری تبدیل کرده است. بانک جهانی اخیراً سنگاپور را به عنوان دومین کشور برتر برای اداره تجارت در سراسر جهان معرفی کرده است و از نظر جغرافیایی نیز به عنوان یک دروازه فوق العاده مناسب برای بقیه مناطق APAC عمل می کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...