نظارت بر کنترل دما و هشدارها باعث کاهش زمان توقف کار کارخانه می شود

نرم افزار هشدار از راه دور می تواند مزایایی برای کارخانه های تولید مواد غذایی  سرد فراهم کند.

غذای منجمد تقاضای بسیاری از مصرف کنندگان است. این محصولات به راحتی ذخیره می شوند و نیاز به آماده سازی زیادی ندارند، دو ویژگی که به رشد فوق العاده صنعت کمک کرده است.  بیش تر مصرف کنندگان در مورد سلامتی خود و همچنین مصرف غذاهای لذیذ جدید، هزینه های مصرف کنندگان برای دسرهای منجمد در حال افزایش است. تولید محصولات جدید در پاسخ به این تقاضا عامل محرک رشد بازار دسرهای منجمد است که در چند سال گذشته به 53 میلیارد دلار رسیده است. برای اطمینان از تولید موثر این محصولات، کاهش از کارافتادگی  برنامه ریزی نشده  ضروری است.

هزینه های توقف کار کارخانه

سالانه میلیون ها دلار برای بهبود سرمایه در امکانات و تجهیزات برای افزایش ایمنی محصول، محافظت از کارکنان و کاهش هزینه ها سرمایه گذاری می شود. این تغییرات از آن جهت مهم هستند که تجهیزات موجود در یک کارخانه معمول پردازش مواد غذایی ممکن است هر روز 16 تا 20 ساعت کار کند. غالباً خرابی تجهیزات شایع ترین علت توقف کار است. هرچه پرسنل کارخانه نیاز به پاسخگویی  و تعمیر داشته باشند، خسارت بیش تری به توقف کار می زند. علاوه بر این، سیستم هایی که سرعت بالایی ندارند، یک اثر دومینو مانند ایجاد می کنند که می تواند منجر به فرصت های از دست رفته و مشتریان ناامید شود.

سیستم کنترل دما

توقف کار برنامه ریزی نشده می تواند هزینه زیادی برای شرکت های پردازش غذا داشته باشد. این مشکل بر دیگر حلقه های زنجیره تأمین نیز اثر خواهد گذاشت. در واقع توقف کار برنامه ریزی نشده می تواند یک کابوس لجستیکی باشد.

تأثیر کمبود کارگر بر توقف کار

در تحقیقاتی که طی 5 مطالعه در سال 2017 در امریکا انجام شد معلوم شد که علت اصلی توقف کار برنامه ریزی نشده  سه مورد بوده است.

  • تجهیزات قدیمی (42 درصد)
  • خطای اپراتور (19 درصد)
  • کمبود زمان لازم برای انجام تعمیر و نگهداری لازم (13 درصد)

از بین تمام مواردی که تحت تأثیر کمبود نیروهای آموزش دیده قرار دارند، تعمیر و نگهداری ماشین آلات برای تولید کنندگان مواد غذایی سخت ترین مشکل است. بسیاری از تولید کنندگان در آمریکا به دنبال تکنسین های نگهداری تجهیزات هستند و گاهی این مسئولیت را به پرسنل عملیاتی می سپارند؛ این یک روش بالقوه خطرناک در زمانی است که تجهیزات به طور فزاینده ای خودکار و پیچیده می شوند.

سیستم کنترل دما

کنترل دما و فناوری

خرابی تجهیزات در این صنعت خطر غذای خراب را نیز افزایش می دهد. اگرچه تجهیزات بیش از هر زمان دیگری قابل اعتماد هستند و تولید آنها به مراتب بیش تر است، عواقب خرابی نیز در آنها شدیدتر است. طبق آمار بیماری های ناشی از غذا هر ساله یک نفر از هر شش امریکایی را بیمار می کند و 128000 نفر را در بیمارستان بستری می کند.

سوء عملکرد تجهیزات برودتی، مدت زمان انتظار طولانی در مکان های گرم مانند سکوی بارگیری و کمبود منابع زنجیره ای سرد در بازارهای کشاورزی، همگی در ایجاد این مشکل نقش دارند. تحلیلگران تخمین می زنند که حل این مشکلات زنجیره ای سرد می تواند مقدار زیادی در هزینه ها صرفه جویی کند. بهبود در کنترل دما و جمع آوری بهتر داده ها در طول زنجیره سرد می تواند به کاهش هزینه ها کمک کند.

یک راهکار برای کمک به حل مسئله این است که کارخانه های فراوری مواد غذایی به جای اینکه کسی را برای بررسی تجهیزات  به کار بگیرند از سنسورها برای نظارت بر عملکرد استفاده کنند. سیستم کنترل نظارتی و اکتساب داده ها با حسگرها می تواند شرایط محیطی دقیق مانند دما را تشخیص دهد. ادغام نرم افزار اعلان زنگ خطر از راه دور در سیستم مزایای اضافی را به همراه دارد.

کنترل دما

این نرم افزار موجب می شود که به افراد کمتری (که تلفن هوشمند و تبلت در اختیار دارند) امکان نظارت بر تجهیزات بیشتر را می دهد.  در دسترس بودن بی وقفه از راه دور برای اطمینان از اینکه سیستم ها می توانند به طور مداوم حتی بدون کارکنان در محل و یا تعداد افراد کمتر، کنترل شود ضروری است. در صورت بروز مشکل سیستم اعلان هشدار اختلال احتمالی را در زمان واقعی ارائه می دهد.

اعلان هشدار از راه دور

سخت افزار و نرم افزار برای کنترل مداوم تجهیزات موجود است. همچنین، با استفاده از یادگیری ماشینی بر روی داده های قبلی، می تواند هشدار دهد که خرابی یا مشکل دیگری نزدیک است. با پشتیبانی از فناوری بی سیم و اینترنت صنعتی اشیاء (IIOT) ، این سیستم های قابل تنظیم می توانند تعمیر و نگهداری را بهبود بخشند.

از مزایای استفاده از سیستم کنترل از راه دور و اطلاع رسانی از طریق یک برنامه تلفن همراه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- تصمیم گیری ساده. اعلان های فرستاده شده  به کاربر اجازه می دهد تا به سرعت ببیند چه مشکلی وجود دارد، یک تأیید نامه ارسال می کند و تغییرات وضعیت زنگ هشدار در زمان واقعی را از طریق تلفن هوشمند کنترل می کند.

- حل مسئله تیمی. قابلیت های گپ به تیم ها کمک می کند تا از هر کجا- چه در کارخانه، چه در خانه، و چه در جاده- گفتگو کنند؛ به هم همفکری کرده و راه حل ها را به اشتراک بگذارند.

- همکاری کارآمد. در اشتراک گذاری مسئله معلوم می شود که چه کسی زنگ هشدار را دیده و چه کسی آن را تأیید کرده است؛ این حدسها و پاسخ های زائد را کاهش می دهد.

- پشتیبانی از کانال ارتباطی چندگانه. پیام صوتی و پیامکی علاوه بر اعلان های برنامه، در صورت بروز مشکلات اتصال به اینترنت، کار دیگری است که انجام می دهد.

نمونه در حال اجرا

در یک کارخانه بستنی سازی در کالیفرنیا از این سیستم نظارتی استفاده می شود که با یک سیستم مبتنی بر PLC مرتبط است تا سیستم خنک کننده اولیه را کنترل کند. دما را در تمام مراحل تولید کنترل می کند. از آنجا که برخی از سیتم های هشدار قادر به خاموش کردن تجهیزات هستند، پاسخ سریع بسیار مهم است. در بدترین حالت یک هشدار اعلام نشده می تواند  باعث خاموش شدن موتورخانه شود و خط تولید را متوقف کند و در نتیجه مواد اولیه خام مانند خامه، زرده تخم مرغ و انواع مختلف دیگر از بین برود.

اطلاع رسانی سریع این هشدارها به تکنسین های برودتی یک چالش بزرگ بود. اگر یک تکنسین در قسمت دیگری از کارخانه یا خارج از محل کار مشغول بود، برای تأیید و رفع زنگ هشدار که باید مدت زیادی طول بکشد. چالش برانگیزتر این بود که همه زنگ هشدارها اعلان عمومی یکسانی را دریافت می کردند، بنابراین تعیین شدت، علت و موقعیت مکانی بیش تر زمان می برد و خطر توقف تولید را افزایش می دهد. استفاده  از دستگاه کنترل دما  و هشدار بهترین راه حل این مشکل است.

 

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...