انطباق سردخانه ‌ها با تمایل مصرف‌کننده ‎ها به غذاهای منجمد در دوران شیوع کرونا

غذاهای منجمد این روزها در اوج محبوبیت قرار دارند. در حقیقت، گروه غذاهای منجمد در سال گذشته بالاترین رکوردها را تجربه کرده است. دلیل آن می‌تواند ماندگاری طولانی غذاهای منجمد و تهیه آسان آنها باشد.

دلایل محبوبیت غذاهای منجمد در سال گذشته

1) غذاهای منجمد به رفع تقاضای روزافزون غذاهای گیاهی و محصولات جایگزین گوشت کمک می‌کنند.
2) غذاهای منجمد به رفع نیاز محصولات غذایی افزایش دهنده ایمنی بدن کمک می‌کنند. از انواع سبزیجات منجمد گرفته تا ماهی‌های سرشار از ویتامین، غنی از اسیدهای چرب امگا، محصولات غذایی منجمد سرشار از مواد مغذی و تقویت کننده ایمنی هستند.
3) غذاهای منجمد برای رژیم‌های غذایی شخصی بسیار عالی هستند. مصرف کنندگانی که رژیمهای غذایی خاص دارند معمولاً برای کنترل اندازه و تهیه غذای جایگزین آسان به غذاهای منجمد روی می‌آورند.
4) غذاهای منجمد به آسان‌تر شدن آشپزی کمک می‌کند. تهیه غذاهای منجمد به عنوان بخشی از رژیم غذایی، میانبرهایی از جمله مواد از قبل آماده شده یا پخته شده برای استفاده در میان‌وعده‌ها و پیش‌غذاها را فراهم می‌کنند.
5) با استفاده از مواد غذایی منجمد، مصرف‌کنندگان می‌توانند مقدار زیادی از مواد غذایی سالم و ساده را تهیه کنند و این می‌تواند به کاهش تعداد سفرهای غیرضروری برای خرید کمک کند.

غذاهای منجمد

تأثیر همه گیری COVID-19

COVID-19 به یک آزمایش عالی برای سردخانه‌ها تبدیل شد. با بسته شدن رستوران‌ها و اجبار مصرف‌کنندگان به ماندن در خانه‌هایشان، مصرف‌کنندگان شروع به سفارش بیشتر محصولات غذایی منجمد کردند. سردخانه‌ها به جای اینکه یک پالت کامل را به یک انبار معین عرضه کنند، اکنون آنها مجبور شدند یک پالت با چندین محصول را مستقیم به خرده‌فروشان مواد غذایی تحویل دهند. برای سردخانه‌ها، رسیدگی به سفارشات کمتر به معنای تغییر الزامات کارگری و گزینه‌های حمل و نقل است که باعث افزایش هزینه‌ها می شود.

مراکز توزیع غالباً در نزدیکی مراکز جمعیتی قرار دارند تا رسیدگی به سفارشات را تسهیل کنند. غذاهای فاسدشدنی نیاز به جابجایی و نگهداری تخصصی در مناطق دمایی خاص دارند و ممکن است از دستگاه‌های نظارت ویژه برای حفاظت از کیفیت محصولات غذایی و ایمنی مواد غذایی استفاده شود.

عملیات و فناوری انبارهای سردخانه

در سراسر صنعت زنجیره تأمین، چالش اصلی معمولاً در یافتن کیفیت و کمیت نیروی کار مورد نیاز برای اداره انبارها به می‌باشد. این امر خصوصاً در انبارهای سردخانه بیشتر صدق می کند. تحمل شرایط سخت و سرد ممکن است دشوار باشد. از این رو، برخی از اپراتورهای انبار سردخانه برای کمک به فناوری روی آورده‌اند.

برخی از متصدیان سردخانه‌های کوچک یا از سیستم‌های مدیریت سردخانه استفاده نمی‌کنند یا هنوز از نرم افزار مدیریت سردخانه منسوخ استفاده می‌کنند. این نرم افزار ممکن است برای کنترل کارهای ساده‌ای مانند ورود و خروج کالا تولید شده باشد. سیستمهای پیشرفتهتر و جدیدتری برای کار با زیرساخت‌های مورد نیاز جهت ارائه سفارشات تجارت الکترونیکی طراحی شده‌اند. سیستم‌های پیشرفته‌تر کارگران سردخانه را قادر می‌سازد اقلام جداگانه را انتخاب کرده و پالت‌های مختلفی از کالاها را بسازند.

انبارهای سردخانه برای کنترل هزینه‌ها باید به طور کارآمد کار کنند. فرایندهای عملیاتی می توانند پیچیده باشند، مراحل زیادی برای مدیریت دما و همچنین امکان ردیابی کالاها، اطمینان از ایمنی مواد غذایی و کنترل کامل کیفیت لازم است.

سردخانه زیرصفر

در نتیجه امروزه انبارهای سردخانه حداکثر فشار را برای انطباق با نیاز مصرف‌کنندگان که در خانه‌هایشان قرنطینه هستند، تحمل می‌کنند و تدارکات زنجیره‌‌ی سرد برای خرده فروشی‌های مواد غذایی به حد مطلوبی رسیده است. اکنون، بیش از هر زمان دیگری، مصرف‌کنندگان به خرده‌فروشان مواد غذایی وابسته هستند تا محصولات غذایی حساس به دما را مستقیماً به خانه‌های مصرف‌کنندگان منتقل کنند، بدون این که صدمه ای به محصول وارد شود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...