لامپ هوشمند

 

لامپ هوشمند یک لامپ با قابلیت تنظیم، برنامه‌ریزی و کنترل از راه دور است. لامپ‌های هوشمند از جمله تولیدات موفق و در حال رشد از محصولات اتوماسیون خانگی و اینترنت اشیاء هستند.

با اتصال به وای فای یا بلوتوث اختصاصی برای اتوماسیون خانگی لامپ‌های هوشمند را می‌توان از طریق یک برنامه تلفن همراه یا مرکز اتوماسیون خانه  کنترل کرد و هر لامپ را می‌توان جداگانه به روش خاصی برنامه‌ریزی کرد.

اتصال به اینترنت لامپ این امکان را برای فروشندگان فراهم می‌کند تا از رایانش مرزی (edge computing) استفاده کنند و لامپ‌های هوشمند را به ویژگی‌های اضافی مانند دوربین‌های داخلی و قابلیت سنجش حضور یا عدم حضور مجهز کنند.

لامپ هوشمند

بسیاری از انواع لامپ‌های هوشمند مدیر خانه یا ساختمان را قادر می‌سازد تا روشنایی و همچنین رنگ را کنترل کند.

مانند تمام محصولات اینترنت اشیاء، لامپ‌های هوشمند می‌توانند به یک بردار حمله(attak vector)  تبدیل شوند. این امر زمانی نشان داده شد که محققان مشاور امنیت توانستند رمز عبور یک شبکه را در فاصله 30 متری از لامپ هوشمند هدف قرار دهند. محققین امنیتی می‌گویند با داشتن دانش از الگوریتم رمز گذاری، کلید، بردارمقداردهی اولیه و درک روش‌های شبکه mesh، می‌توانیم بسته‌ها را به شبکه mesh تزریق کنیم، جزئیات مدارک را  بدون احراز هویت قبلی یا هشدار حضور رمزگشایی کنیم.

نکته منفی اینجاست که هکرها می‌توانند با استفاده ار لامپ هوشمند مجهز به مادون قرمز داده‌ها را سرقت کنند. مالک ممکن است در مورد هک اطلاع نداشته باشد زیرا دستورات هک بدون استفاده از اینترنت در شبکه وای فای خانگی برقرار می‌شود.

برای اطمینان از امنیت توصیه می‌شود درباره‌ی آسیب پذیری‌های شناخته شده لامپ‌های هوشمند تحقیق کنید، اطمینان حاصل کنید که نرم‌افزار فروشنده به روز است و دستگاه‌های هوشمند را در یک شبکه جداگانه که دسترسی به داده‌های حساس را ندارد اجرا کنید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...