تفاوت ها و مزایا های داک شلتر و مهرموم اسکله

شکاف کوچکی که در اطراف یک تریلر پارک شده در اسکله  به وجود آمده  ممکن است مشکل کوچکی به نظر برسد،اما این شکاف ممکن است هر روز برای شما هزینه ایجاد کند. گرمایش و تهویه مطبوع که از این شکاف‌ها خارج می‌شود می‌تواند هزینه های بسیار زیادی  در سال برای شماداشته باشد،این شکاف ها همچنین اجازه می دهد تا عناصر خارجی ناخواسته مانند گرد و غبار، باد، باران، حشرات و جوندگان وارد اسکله بارگیری شوند. این شکاف ها می توانند به راحتی به وسایل شما آسیب وارد کنند و مشکلاتی را در بازرسی انبار ایجاد کند و محیطی ناخوشایند برای کار کارکنان شما ایجاد کند. در حالی که داک شلتر و مهرموم اسکله  دارای هدف یکسانی از کنترل محیطی هستندو به طور منحصر به فرد برای ارائه کاربردهای مختلف طراحی شده اند، بنابراین دانستن تفاوت های بین این دو به شما کمک می کند تا انتخاب مناسبی برای نیازهای خود داشته باشید.

داک شلتر چیست؟

Dock Shelters(چادر بارگیری)محفظه هایی هستند که محیط تریلر رامی پوشانند. این کار با اعمال فشار بر تریلر با پرده های پارچه ای مجهز به پایه های فایبرگلاس انجام می شود. داک شلتر با دهانه های بزرگتر در اسکله مطابقت دارند و طیف گسترده ای از ارتفاعات و سبک های تریلر را سرویس می دهند و با این کار آسیب کمتری از فرسودگی تریلرها می بینند زیرا این پناه گاه ها برای فشرده شدن توسط تریلر طراحی نشده اند. داک شلتر ها همچنین دسترسی کامل و بدون مانع به بارهای تریلر را برای حداکثر کارایی بارگیری و تخلیه می دهد. برخی از داک شلتر های قدیمی یا ارزان‌تر، شکاف‌های لولای درهای تریلر را بدون مهر و موم می‌گذارند، که در هر موقعیت حدود 2.5 فوت مربع فضای باز است که از طریق آن انرژی از آن خارج می‌شود و آلاینده‌ها به داخل جریان می‌یابند. در بالای تریلرها آب بندی می شود، و اکثر آنها هنگام عقب نشینی تریلر، شکاف های بزرگی در گوشه ها ایجاد می کنند. با این حال، مدل های جدیدتر، مانند سرپناه، شامل پرده های جانبی با قلاب در لبه هستند که در اطراف شکاف لولا در هر طرف می پیچد. به‌علاوه رویه‌های تریلر محکم‌تر با پرده‌های وزنی مبتنی بر گرانش مهر و موم شده‌اند و شکاف‌های گوشه‌ای از طریق عملکرد مهندسی شده پرده جانبی سر بسته می‌شوند.

مهر و موم اسکله چیست؟

مهر و موم اسکله (Dock Seal )لنت‌های فومی هستند که تریلر هنگام بازگشت به داخل آن فشرده می‌شود و در مقابل ضربه‌گیرهای اسکله قرار می‌گیرد و در اطراف سه طرف تریلر یک مهر و موم تشکیل می‌دهد. به طور کلی، مهر و موم های اسکله یک مهر و موم محکم را با قیمت نسبتاً پایین ارائه می دهند، اما می توانند به راحتی در بارگیری که دارای ترافیک سنگین هستند، فرسوده شوند. درزگیرهای اسکله زمانی بهتر مورد استفاده قرار می گیرند که تغییرات جزئی در اندازه و سبک تریلرهای در حال سرویس دهی وجود داشته باشد.به دلیل طراحی، مهر و موم اسکله فشرده سازی فوم می تواند دسترسی لیفتراک به تریلر را محدود کند. این زمانی اتفاق می افتد که فوم و پارچه از لنت های جانبی مهر و موم حوض وارد دهانه تریلر می شود که توسط تریلر فشرده می شود. با این حال، مهر و موم های اسکله، بر اساس طراحی، معمولا فضای کمتری را در خارج از اسکله اشغال می کنند،بنابراین اگر مشکل کمبود فضا وجود دارد این اتخاب می تواند منطقی باشد. مانند داک شلترها، برخی ازمهر وموم های اسکله بهتر از سایرین عمل می کنند. مهر و موم های سطح بالای اسکله با ویژگی های خاصی ساخته شده اند که در برابر منابع خاص آسیب، از جمله فشار و اصطکاک تریلر، سوختگی ناشی از چراغ های نشانگر تریلر، و همچنین افتادگی لنت سر و باز شدن آن محافظت می کند.

مقایسه داک شلتر و مهر و موم اسکله 

آنچه هنگام انتخاب بین یک داک شلتر  یا مهر و موم اسکله مهم است، تعیین راه حل مناسب است که به شما کمک می کند تا شکاف های موجود در اسکله را به کارآمدترین روش ممکن از بین ببرید. هر دو گزینه مزایا و معایب خود را دارند. با این حال در ادامه با مقایسه هر بخش از داک شلتر و مهر و موم اسکله آشنا می شویم.

تفاوت قیمتی داک شلتر و مهر موم اسکله

داک شلتر ها به طور کلی گران تر از  مهر و موم اسکله و  قیمت بر اساس سطح اثر بخشی و دوام  آب بندی است و از سویی مهر و موم اسکله معمولا قیمت پایین تری نسبت به داک شلتر دارند.اگرچه مدل های مهر موم بالای اسکله میتوانند گران تر از داک شلتر ارزان قیمت باشند.

اثرات آب بندی در داک شلتر و مهر موم اسکله

اثرات آب بندی در داک شلتر به مدل انتخابی بستگی دارد. برخی از آنها اثربخشی عالی آب بندی را در حد بهترین مهر و موم های اسکله تراکمی ارائه می دهند. برخی دیگر شکاف های قابل توجهی ایجاد می کنند. نوع تریلرهای ارائه شده نیز می تواند بر اثربخشی آب بندی تأثیر بگذارد، بنابراین انتخاب مدل مناسب کلید اصلی است. در مهرموم های اسکله به طور عملکرد رضایت بخشی دارد. (بسته به اینکه قسمت بالا با پرده سر یا بالشتک مهر و موم شده باشد و اینکه آیا مهر و موم ویژگی های آب بندی اضافه ای دارد یا خیر)

تطبیق پذیری داک شلتر و مهر موم اسکله

 داک شلتر ها قادر به جا دادن دهانه های اسکله و درب های بزرگتر و تعمیر انواع مختلفی از ارتفاع و سبک تریلر است که در طول زمان کمتر آسیب می بیند و از سویی دیگر مهرم های اسکله مناسب برای کاربردهایی که دهانه های اسکله نسبتاً کوچک هستند، اندازه های مختلف تریلر در حال سرویس دهی محدود است و فضای بین دهانه های درب تنگ است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...