واتس اپ ، اینستاگرام و فیس بوک همگی در حال قطع شدن هستند.

واتس اپ، اینستاگرام و فیس بوک همگی دچار یک قطعی بزرگ شده اند. این سه برنامه - که همه متعلق به فیس بوک هستند و از زیرساخت های مشترکی استفاده می کنند - همه کمی قبل از ساعت 5 بعد از ظهر به طور کامل کار خود را متوقف کردند. سایر محصولات که بخشی از یک خانواده برنامه هستند، مانند  Facebook Workplace ، نیز کار خود را متوقف کردند.

بازدیدکنندگان وب سایت فیس بوک به سادگی یک صفحه خطا یا پیامی را مشاهده کردند که مرورگر آنها نمی تواند به آن متصل شود. برنامه های WhatsApp و Instagram همچنان به کار خود ادامه می دهند، اما محتوای جدیدی از جمله پیام های ارسال شده یا دریافت شده در هنگام مشکلات را نشان نمی دهند.

خاموشی های فیس بوک نسبتاً به ندرت اتفاق می افتد، اما تأثیر آنها بسیار زیاد است، نه تنها به این دلیل که بر سه برنامه بزرگ جهان تأثیر می گذارد.

این شرکت اغلب در مورد علل هر گونه مشکل اظهار نظر می کند و حتی پس از برطرف شدن آنها تمایلی به توضیح آنها ندارد. به عنوان مثال، در سال 2019، بزرگترین خاموشی خود در چند سال گذشته را تجربه کرد - و فقط گفت که "مشکلی" را در حین "عملیات معمول تعمیر و نگهداری" ایجاد کرده است.

مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی خاطرنشان کرد که چنین خاموشی ها "یک معامله بزرگ" هستند. هر گونه مشکلی اغلب می تواند باعث شود مردم به جای استفاده از رقبا، شروع به استفاده از آنها کنند و خاطرنشان کرد که برای به دست آوردن اعتماد و بازگرداندن افراد به سیستم عامل های فیس بوک، "ماه ها" طول می کشد – (در صورت بازگشت آنها).

رسانه های اجتماعی

سخنگوی شرکت از این مشکل عذرخواهی کرد اما هیچ توضیحی در مورد علت شروع خاموشی یا رفع آن ارائه نکرد.

اندی استون، سخنگو در توییتر گفت: "ما می دانیم که برخی از افراد در دسترسی به برنامه ها و محصولات ما با مشکل روبرو هستند." "ما در تلاش هستیم تا هر چه سریع تر وضعیت به حالت عادی برگردد و برای هر گونه ناراحتی  عذرخواهی می کنیم."

همین بیانیه مدت کوتاهی بعد در صفحه رسمی فیس بوک توییتر منتشر شد.

اینستاگرام نیز به روزرسانی مشابهی را به اشتراک گذاشت.

این صفحه در صفحه ارتباطات خود نوشت: "اینستاگرام و دوستان در حال حاضر کمی سخت هستند و ممکن است در استفاده از آنها با مشکل مواجه شوید." "با ما همراه باشید، ما در آن کار می کنیم!"

همچنین WhatsApp کاربران را از طریق حساب رسمی توییتر خود به روز کرد.

"ما می دانیم که بعضی از افراد در حال حاضر با WhatsApp مشکل دارند. ما در تلاش هستیم تا اوضاع به حالت عادی برگردد و در اسرع وقت به روز رسانی را به اینجا ارسال می کنیم. "

"از صبوری شما متشکرم!"

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...