فواید میوه هلو

مزایای سلامتی هلو، موارد استفاده و عوارض جانبی آن

میوه هلو در درمان کرم های روده بسیار مثر است. میوه هلو شامل یک لیست طولانی از فواید سلامتی است. سرشار از فیبر رژیمی است و راهی ایده آل برای کاهش وزن و رژیم است. هلو همچنین به کنترل رادیکال های آزاد و در نتیجه تشکیل سلول های سرطانی کمک می کند. میوه هلو همچنین عملکرد مناسب روده و رهایی از یبوست را بهبود می بخشد. همچنین به جلوگیری از ایجاد آب مروارید کمک می کند.

مزایای سلامتی هلو

ارزش غذایی میوه هلو (Aadu)

هلو سرشار از ویتامین A و پتاسیم است که برای چشم مفید است. همچنین دارای مقادیر بیشتری ویتامین B و ویتامین C و مواد معدنی متعدد ضروری برای سلامت کلی ما مانند آهن، کلسیم، فسفر، کربوهیدرات ها و پروتئین است. شما می توانید خوردن میوه هلو را شروع کنید، زیرا این یک منبع قدرتمند از ویتامین ها و مواد معدنی است. هلو برای تقویت رنگ و رنگ پوست بسیار مفید است، زیرا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی قدرتمند در مقادیر فراوان است.

موارد تغذیه ای در هر 100 گرم

کالری = 39

چربی کل = 0.3 گرم

پتاسیم = 190 میلی گرم

کربوهیدرات کل = 10 گرم

پروتئین = 0.9 گرم

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در میوه هلو

ویتامین A = 6%

ویتامین C = 11%

آهن = 1%

منیزیم = 2%

مزایای سلامتی هلو

فواید هلو برای سلامتی (Aadu)

این میوه های شگفت انگیز به دلیل خواص متفاوت برای اهداف دارویی مختلف استفاده می شود. هلو برای بارداری مفید است، حتی در مشکلات تیروئید و دیابت مفید است. بهترین مزایای میوه هلو (Aadu) برای سلامتی در زیر ذکر شده است:

فواید هلو برای بیماران قلبی

فیبر، ویتامین C، ویتامین K و آهن و پتاسیم موجود در هلو از سلامت قلب حمایت می کند. ویتامین K از لخته شدن خون جلوگیری می کند و در برابر چندین بیماری قلبی محافظت می کند. آهن برای تشکیل گلبول های قرمز یا اریتروسیت ها ضروری است.

هلو خون ما را سالم نگه می دارد و از کم خونی ناشی از کمبود آهن در بدن جلوگیری می کند. لیکوپن و لوتئین موجود در هلو نیز خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند. هلو همچنین حاوی پتاسیم است، یک الکترولیت که فشار خون را تنظیم می کند و تعادل مایعات را حفظ می کند، بنابراین ضربان قلب ما را کنترل کرده و در برابر سکته مغزی محافظت می کند.

هلو از سرطان جلوگیری می کند

هلو سرشار از آنتی اکسیدان است، به ویژه کلروژنیک اسید که به جلوگیری از تکثیر و گسترش سلولهای cncer در بدن کمک می کند. هلو همچنین حاوی ترکیب دیگری به نام کافئیک اسید است که با کاهش رشد سرطان در برابر سرطان سینه و روده بزرگ محافظت می کند.

فواید هلو برای چشم

هلو منبع خوبی از بتا کاروتن است، ترکیبی که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و به حفظ شبکیه چشم کمک می کند. وجود مواد مغذی گیاهی آنتی اکسیدان مانند لوتئین و زاگزانتین از چشم در برابر آسیب های احتمالی ناشی از برخورد نور به شبکیه محافظت می کند. لوتئین همچنین به کاهش خطر ابتلا به بیماری های چشمی مرتبط با سن در انسان کمک می کند. لوتئین و زآگزانتین نیز در محافظت از لکه زرد موثر هستند.

هلو سیستم بدن را سم زدایی می کند

هلو سرشار از ویتامین A ، C ، E و سلنیوم است. همه این مواد ضروری به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و به سم زدایی در بدن کمک می کنند. محتوای بالای پتاسیم و فیبر موجود در هلو خطر زخم معده، التهاب و بیماریهای مرتبط با کلیه را کاهش می دهد. هلو همچنین در درمان مشکلات گوارشی مانند گاستریت و کولیت موثر است.

شما می توانید اسموتی سم زدایی هلو زنجبیل یا آب هلو را برای دفع سموم بد از کلیه ها و مثانه خود تهیه کنید و همچنین برای هضم مفید است.

میوه هلو به عنوان مهار کننده استرس عمل می کند

هلو در مجارستان "میوه آرامش" نامیده می شود. این به دلیل توانایی آن در کاهش استرس و اضطراب است. به بازگرداندن آرامش ذهن کمک می کند. استفاده از گل هلو برای درمان بیقراری بسیار مفید بوده است.

سلامت دندان های خود را با هلو حفظ کنید

هلو حاوی ویتامین C به همراه آهن است که به کاهش جذب سرب کمک می کند. همچنین حاوی فلوراید و مقدار کمی کلسیم است که به جلوگیری از حفره و سایر مشکلات دندان کمک می کند. بنابراین مصرف هلو می تواند به درمان بیماری های استخوانی و چندین مشکل دندانی کمک کند.

فواید هلو برای کاهش وزن

هلو منبع خوبی از فیبر است و فیبر باعث سیری می شود و به طور سالم به کاهش وزن کمک می کند. هلو همچنین کالری کمی دارد و فاقد چربی است که آنها را برای کاهش وزن ایده آل می کند. علاوه بر این، آنها همچنین حاوی قندهای طبیعی هستند که سطح قند خون یا انسولین را در بدن افزایش نمی دهند.

خواص ضد التهابی هلو

هلو دارای خواص ضد التهابی است. آنها منبع عالی ویتامین c هستند. ویتامین C به کاهش التهاب کمک می کند و به ویژه برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا، چاقی یا دیابت موثر است. ویتامین ها همچنین به کاهش التهاب مزمن در بیماران مبتلا به آسم کمک می کند و همچنین با بهبود زخم ها مرتبط است.

هلو به مبارزه با کم خونی کمک می کند

کم خونی به دلیل کمبود آهن رخ می دهد. هلو یکی از بهترین منابع آهن غیر هِم است و در افزایش میزان آهن بدن مثر است. کم خونی همچنین می تواند با سطوح پایین ویتامین C رخ دهد. هلو، از نظر آهن و ویتامین C غنی است، غذاهای عالی برای مبارزه با کم خونی است.

هلو قارچ کاندیدا را از بین می برد

پلی فنول ها و فلاونوئیدهای موجود در هلو می توانند نقش مهمی در از بین بردن قارچ کاندیدا داشته باشند. همچنین حاوی تانن های متراکم است که در برابر کاندیدا محافظت می کند.

موارد استفاده از هلو (Aadu)

هلو با کاهش سلول های مرده دارای خواص ضد پیری است. همچنین به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می کند و از بدن در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند. هلو سرشار از ویتامین C ، A و K ، بتا کاروتن ، پتاسیم، منیزیم و سلنیوم است که از ریزش مو جلوگیری کرده و به عنوان پاک کننده پوست سر عمل می کند.

عوارض جانبی و آلرژی هلو (Aadu)

مصرف بیش از حد هلو می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در مردان شود. هلو حاوی قندهای تخمیر ناپذیری است و به طور ناقص در روده کوچک جذب می شود. آنها در روده بزرگ تخمیر می شوند ، جایی که گاز آزاد می کنند. و از این رو، خوردن بیش از حد هلو می تواند باعث نفخ شود. آنها همچنین حاوی سالیسیلات ها و ترکیبی به نام آمیگدالین هستند که ممکن است در برخی افراد واکنش آلرژیک ایجاد کند.

پرورش هلو (Aadu)

هلو درختی برگریز است که بومی شمال غربی چین است. ایتالیا، هند، یونان و ایالات متحده امروزه عمده تولیدکنندگان هلو هستند.

پرورش هلو

هلو در آب و هوای خشک، قاره ای یا معتدل در محدوده نسبتاً محدودی رشد می کنند. درختان نیاز به سرما دارند که مناطق گرمسیری یا نیمه گرمسیری عموماً جز در ارتفاعات بالا نمی توانند تأمین کنند. اکثر ارقام به 500 ساعت سرد شدن در دمای 0 تا 10 درجه سانتی گراد (32 تا 50 درجه فارنهایت) نیاز دارند که در طی آن واکنش های شیمیایی کلیدی رخ می دهد، اما گیاه خاموش به نظر می رسد.

هنگامی که دوره سرد شدن به پایان می رسد، گیاه وارد نوع دوم خواب می شود، دوره آرامش که در آن جوانه ها شکسته و رشد می کنند وقتی هوای گرم مناسب برای رشد تجمع می یابد. خود درختان معمولاً می توانند دمای حدود 26- تا 30- درجه سانتی گراد را تحمل کنند. −15) تا 22- F°). آب و هوای با بارندگی قابل توجه زمستانی در دمای زیر 16 درجه سانتی گراد (61 درجه فارنهایت) نیز برای کشت هلو مناسب نیست. گرمای تابستانی برای بالغ شدن محصول ، با دمای متوسط ​​گرم ترین ماه لازم است. بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد (68 و 86 درجه فارنهایت).



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...