مزایا و معایب گجت های فناوری مدرن

فناوری در حال تکامل مداوم است. هر سال، شرکت ها محصولات جدید و بهبود یافته خود را، چه لپ تاپ، دوربین یا تلفن های هوشمند، به بازار عرضه می کنند. پس از فواصل منظم، یک به روزرسانی موجود است تا مطمئن شوید دستگاه های مورد استفاده شما با فناوری موجود در بازار هم تراز هستند. فناوری پیشرفته تقریباً در همه زمینه های زندگی، اعم از آموزش، سرگرمی یا حتی مراقبت های بهداشتی، جایگاه خود را یافته است. از زمان ظهور گجت ها، زندگی بسیار آسان شده است.

از سوی دیگر، رقابت زیادی در دنیای فناوری و نوآوری های دیجیتالی وجود دارد. هر شرکتی سعی می کند بر رقبای خود در بازار برتری پیدا کند. در رقابت برای پیشبرد، شرکت ها سعی کرده اند با هر محصول جدید یا ارتقاء نسخه، خط تولید خود را بهتر کنند. در بیشتر موارد، رقابت منجر به نوآوری های بهتر شده و نتیجه نهایی همیشه پیشرفت فناوری بوده است.

نوآوری نه تنها منجر به عرضه محصولات مختلف شده است، بلکه منجر به بهبود مستمر مدل محصول موجود نیز شده است. بعنوان مثال تلویزیون. ابتدا مدل جعبه آمد، سپس صفحه های تخت آمد، سپس LCD ها و LED ها و تلویزیون های هوشمند که می توانند به اینترنت متصل شوند و برنامه ها را پخش کنند.

تحولات جدید می تواند بازار را یک شبه تغییر دهد. یک محصول جدید می تواند به سرعت محبوبیت پیدا کند و محصول دیگر را منسوخ کند.

سود بیشتر

1. سود بیشتر

 فناوری همیشه به دنبال بهبود کارایی بوده است. هرچه فناوری در یک فرایند بهتر اجرا شود، خروجی سریعتر و کارآمدتر خواهد بود. دستگاه هایی که برای چندین برنامه طراحی شده اند باعث صرفه جویی در هزینه و کاهش فضای کف می شون. این امر منجر به جریان نقدی بهتر می شود.

2. دسترسی سریع به داده ها

مدیریت داده ها نقش مهمی در هر سازمان ایفا می کند. به منظور ثبت سفارش، نگهداری موجودی ها یا مالیات و حسابرسی؛ همیشه دریافت اطلاعات مورد نیاز در لحظه ای که به آن نیاز دارید بسیار ضروری است. ذخیره سازی دیجیتالی داده ها از طریق ابزارهایی مانند تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی دارای مزایای متعددی مانند پشتیبان گیری آسان و دسترسی سریع است.

3. ارتباطات را گسترش می دهد

فناوری ارتباط جمعی را آسان کرده است. با ابزارهایی مانند تلفن های هوشمند و لپ تاپ، تماس های ویدئویی به راحتی در مسافت های طولانی انجام می شود. رسانه های اجتماعی همچنین امکان برقراری ارتباط با آشنایان و خانواده را به طور یکسان فراهم کرده است. تبادل پیام در لحظه یکی از برکات پیشرفت فناوری است.

4. شتاب کار

زمان برای مشاغل ارز محسوب می شود. گجت ها کار چند وظیفه ای را برای ما آسان کرده اند. با ضربه زدن روی یک دکمه، می توانید ایمیل های خود را بررسی کنید، سفارشات موجودی ها را ثبت کنید و به صورت حضوری با همکاران خود صحبت کنید تا درباره حجم کار روز با استفاده از تلفن هوشمند خود بحث کنید. سرعت و راحتی در کنار هم معامله بزرگی هستند.

از طرف دیگر، در ادامه به معایب فناوری و ابزارها می پردازیم:

کلاهبرداری آنلاین

1. کلاهبرداری آنلاین

 طبق استراتژی و تحقیقات Javelin ، تنها در سال 2017 ، مصرف کنندگان بیش از 16 میلیارد دلار سرقت و کلاهبرداری شناسایی کرده اند. وقتی این واقعیت را در نظر بگیرید که اکثر معاملات شما با بانک، سوپرمارکت آنلاین یا حتی ارائه دهنده خدمات تلفن همراه شما معمولاً بصورت آنلاین انجام می شود، آمار حتی ترسناک تر است. سهولت پرداخت به فرصتی برای سارقان تبدیل شده است.

وابستگی به دستگاه ها

2. وابستگی به دستگاه ها

 با پیشرفت گجت ها، وابستگی ما به آنها در کنار آن افزایش یافته است. تلفن های هوشمند به راحتی ماشین حساب، برنامه ریز و حتی کتاب را جایگزین کرده اند. بسیاری از نیازهای ما در این ابزار ادغام شده است، به طوری که نوعی رابطه انگلی با آن ایجاد کرده ایم. همین امر در مورد بسیاری از دستگاه های دیگر در اطراف ما صدق می کند.

3. از دست دادن شغل

با افزایش سطح اتوماسیون، ماشین آلات به آرامی جایگزین نیروی انسانی در بسیاری از صنایع شده اند. برای شرکت ها، اتوماسیون در زمان، زمان و صرفه جویی در هزینه ها نتایج مطلوبی را ارائه می دهد. برای افراد، این به معنی کاهش اشتغال و کمبود فرصت های کار دستی است.

4. ادغام نوآوری جدید

 در یک محیط پویا، جایی که فناوری به طور مرتب پیشرفت های جدیدی را نشان می دهد، همگام شدن با آخرین به روز رسانی ها و پیشرفت ها برای مشاغل دشوار می شود. جایگزینی ماشین آلات و دستگاه ها در مقیاس بزرگ هر بار که یک نسخه به روز شده جدید منتشر می شود، ممکن است یک انتخاب اقتصادی مناسب برای یک شرکت نباشد. با این حال، خطر به روز نبودن ممکن است بخشی از سود آن را به دنبال داشته باشد. خط بطور خطرناکی نازک است.

5. بیماریهای مربوط به فناوری

رونق فناوری منجر به افزایش تعداد مشاغل روی میز شده است. سبک زندگی بی تحرک به یک هنجار تبدیل شده است. شرایط مربوط به قرار گرفتن در معرض بیش از حد نور آبی، بی خوابی، دردهای کمر و حتی افسردگی در بزرگسالان جوان شاغل تشخیص داده می شود.

6. شایستگی ها

این واقعیت که ما دنیایی از دانش را در اختیار داریم، برای ظرفیت کلی مغز ما چندان مفید نیست. مطالعات نشان داده است که وابستگی ما به ابزارها در واقع تخیل و توانایی ما در تفکر خارج از محدوده را مختل کرده است. بنابراین، آنچه مشاهده می شود این است که دانشجویانی که زیاد از فناوری استفاده می کنند، در حین انجام وظایف مختلف، سطح فعالیت مغزی آنها کاهش می یابد.

نتیجه

در نهایت، گجت ها و فناوری مانند یک شمشیر دو لبه هستند. در صورت استفاده دقیق، می توانند نتایج چشمگیری را به دست آورند. و اگر از آنها بی پروا استفاده شود، جاده در مسیر پایین تندتر می شود. نوآوری باید برای پیشرفت و دستیابی به رفاه عمومی مورد استفاده قرار گیرد. کاری که ما می توانیم در سطح فردی انجام دهیم این است که مراقب استفاده و وابستگی خود به گجت ها باشیم. یادگیری مهارت های جدید و درک بهتر در مورد روندهای فعلی می تواند در دراز مدت بسیار مفید باشد. فناوری ساخته شده است تا زندگی ما را آسان کند. بنابراین، باید مراقب باشیم که اجازه ندهیم آن ما را به آدمک های بی فکر تبدیل کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...