اشتباهات رایج در مدیریت انبار

تقریباً هر نوع کالا یا محصولی باید در مکانی ذخیره شود که به عنوان یک مخزن برای دسترسی عمل می کند. اگر شرکت مجبور باشد با افزایش تقاضا، موجودی بیش از حد یا گسترش سریع مقابله کند، این نوع انبارداری بسیار مهم است. انبارداری و ذخیره سازی عناصر مهمی هستند، زیرا نه تنها موجودی تجاری را مدیریت می کنند، بلکه رضایت مشتری را نیز جلب می کند.با این حال، حتی یک چیز ساده مانند ذخیره‌سازی موجودی، وظایف پشتیبانی زیادی دارد که باید با دقت انجام شوند. باید مدیریت مناسبی برای اطمینان از ذخیره سازی انبار برای بهبود شرکت وجود داشته باشد.با وجود مدیریت انبار، سازمان می تواند به طور موثر بر فرآیندهای مختلفی که بر مواردی مانند لجستیک، معاملات، توزیع و غیره تأثیر می گذارد، کنترل کند.

اشتباهاتی که در مدیریت انبار رخ می دهد

چندین اشتباه در مدیریت انبار می توانند در دراز مدت فاجعه بار باشند، اگر به آنها رسیدگی نشود.در این پست برخی از اشتباهات رایجی که ممکن است سازمانها در مورد مدیریت انبارداری مرتکب شوند آورده شده است:

1. برنامه ریزی دقیق

برنامه ریزی اصطلاحی است که احتمالا صدها بار هنگام صحبت از مدیریت شنیده اید. اگر هر سازمانی به طور تصادفی سعی کند به هر موقعیتی خطرناکی نزدیک شود، مطمئناً پس از مدت زمان مشخصی سقوط خواهد کرد. این امر به این دلیل است که برنامه ریزی زمان بر است و انجام صحیح آن مستلزم تحقیقات فراوان و پشتیبانی کارشناسان است.برنامه ریزی نه تنها باید شامل مسائل جاری باشد، بلکه باید شامل پیش بینی آینده نیز باشد. مسائل زیادی وجود دارد که می تواند به طور بالقوه در مدیریت انبارداری دخالت کند، اما یک برنامه از پیش تعیین شده می تواند به منحرف کردن بسیاری از این موارد کمک کند

2. چیدمان انبار

انبار فضای بزرگی است که کالاها، مواد یا محصولات در آن ذخیره می‌شوند و در آینده باید به همه این کالاهای ذخیره‌شده دسترسی داشته باشید. اگر انباری پر است یا سازماندهی نشده است، بازیابی هر یک از این محصولات چالش برانگیز خواهد بود. در یک انبار، مانور پذیری، کلید رسیدن به اقلام ذخیره شده است، و قرار دادن و دسته بندی نیز می تواند نقش مهمی داشته باشد. این عوامل به حمل و نقل انبار اجازه می دهد تا سریعتر به وسایل دسترسی پیدا کند.از سوی دیگر، هدر دادن فضای انبار نیز خوب نیست. انبارها معمولا یک سرمایه گذاری بزرگ هستند و این سرمایه گذاری بیشتر به فضا اختصاص می یابد. بنابراین فضا باید به درستی مدیریت شود تا متعادل شود و به حد وسط برسد.

3. اقدامات پشتیبان

مهم نیست که چقدر اقدامات احتیاطی انجام می دهید یا چند پروتکل ایمنی را رعایت می کنید، گاهی اوقات ممکن است حوادث ناگواری رخ دهد. با این حال، آنچه که می‌توان کنترل کرد، نحوه مدیریت یا غلبه بر وضعیت پس از حادثه است. اینجاست که اکثر شرکت ها شکست می خورند. برنامه های پشتیبان زمانی که یک شرکت با انبارداری سر و کار دارد بسیار مهم هستندزیرا موجودی گرانبهای زیادی در آنها ذخیره می شود. اقدامات و طرح های پشتیبان را می توان بر اساس بالاترین خطرات به یک مکان تفکیک و تخصیص داد. این داده‌ها را می‌توان از نظرسنجی‌های سایر شرکت‌ها، طرح کلی عوامل خارجی که می‌توانند تأثیرگذار باشند و از سوابق گذشته جمع‌آوری کرد.

4. عدم تلفیق فناوری

در چند سال گذشته هیچ چیزی وجود ندارد که بهبود نیافته یا پیشرفت نکرده باشد. هر چیزی که با فناوری ادغام شده است، در بازار برتری بالایی پیدا کرده است. بزرگترین امتیاز فناوری این است که اتوماسیون را معرفی کرد و خطاهای انسانی را حذف کرد. اینها دو مورد از اصلی ترین زمینه هایی هستند که شرکت ها با آنها مشکل دارند و سرمایه زیادی برای بهبود آنها سرمایه گذاری می کنند. اما با نوآوری‌ها و پیشرفت‌های مدرن در خدمات انبار، می‌توان این ناتوانی‌ها را با راه‌حل‌های ساده و مقرون‌به‌صرفه به‌طور مؤثر برطرف کرد. فرآیندهای پیچیده ای که  ساعت ها طول می کشد را می توان در یک چشم به هم زدن اجرا کرد.از سوی دیگر، سرمایه گذاری بدون اطلاع روی فناوری عاقلانه نیست. یک بازرسی کامل از سیستم فعلی برای ردیابی مناطقی که واقعاً به اتوماسیون نیاز دارند، ضروری است.

5. آموزش کارکنان

کارکنان نیرو مهم یک شرکت هستند. آنها امکان ارتباط اطلاعات را فراهم می کنند که به نوبه خود وظایف تعیین شده را انجام می دهد. بسیاری از کارها و عملیات را نمی توان به طور کامل توسط فناوری خودکار انجام داد و نیاز به مداخله انسانی می باشد. در هر صورت، با رشد سازمان، کارکنان باید در کنار آن از نظر دانش و تجربه رشد کنند.هر فناوری جدیدی که به سیستم موجود وارد می شود، مستلزم آموزش خوبی برای کارکنان است. کارکنان آموزش ندیده می توانند منجر به ناکارآمدی و کاهش بهره وری، به ویژه در فرآیندهایی مانند لجستیک انبار شود. هنگامی که آموزش دادن کارکنان انجام می شود، امکان کشف استعدادهای استثنایی وجود دارد که می تواند به نفع شرکت باشد. برای داشتن یک رشد کلی موفق، باید زمان زیادی روی توسعه کارکنان گذاشته شود.

این ها فقط مواردی از مشکلات و اشتباهاتی بود که ممکن است در مدیریت انبار رخ دهد، مشکلات و مسائل جدیدی در هر مقطع زمانی ممکن است به وجود بیاید. خدمات انبارداری و توزیع رو به رشد است و افراد بیشتری یا در تلاش برای ارائه و یا استفاده از آن هستند، اما ورود عجولانه به عنوان ارائه دهنده یا مصرف کننده می تواند منجر به حوادث نامطلوب در آینده شود. مدیریت انبار کار آسانی نیست، با این وجود، در صورت تسلط بر آن می تواند مدیریتی بسیار سودمند باشد. بنابراین قبل از ورود به مدیریت انبار باید همه چیز را به دقت در نظر گرفت، زیرا سهل انگاری در حال حاضر می تواند بعداً به عوارض بزرگی تبدیل شود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...