متداول ترین انواع تجهیزات بالابر در ساخت و ساز

بالابردن ساختمانی با پاها، بازوها و شانه ها انجام نمی شود. وزنه ها در ساخت و سازهای مسکونی و تجاری بسیار سنگین هستند و برای جابجایی، بلند کردن و تنظیم آنها به چندین ماشین تجهیزات سنگین نیاز دارند. هر محل کار حداقل یک بالابر برای کمک به جابجایی مواد دارد.

در اینجا دوازده نوع متداول تجهیزات بالابر در ساخت و ساز آورده شده است:

بالابر ساخت و ساز

1. بالابرهای ساختمانی

بالابرهای ساختمانی در محل کار بسیار کار می کنند. بالابرها که شامل کابین و برج هستند، مواد را به صورت عمودی بالا می برند. آنها معمولاً زمانی استفاده می شوند که مواد باید تا ارتفاع دلخواه بلند شوند. اگرچه آنها می توانند به صورت افقی حرکت کنند، این رایج ترین حرکت آنها نیست.

بالابرها آسان، ایمن و قابل اعتماد هستند، با این حال، بسیاری از پیمانکاران در عوض به سراغ جرثقیلی می روند که از نظر کاربرد بسیار قابل مقایسه است.

بیل مکانیکی

2. بیل مکانیکی

بیل مکانیکی یکی دیگر از انواع متداول تجهیزات بالابر در ساختمان سازی است. بیل مکانیکی فقط حفار نیست. آنها همچنین گاهی اوقات برای بلند کردن تجهیزات استفاده می شوند، زمانی که ارتفاع خیلی زیاد نیست. بیل مکانیکی قطعه ای از ماشین آلات سنگین چند منظوره است که وقتی به شیوه ای ایمن کار می کند، در جابجایی اشیا از یک موقعیت به موقعیت دیگر معجزه می کند. بیل مکانیکی در هر نوع خاک و بدون توجه به شرایط آب و هوایی به خوبی کار می کند.

تاور کرین

3. تاور کرین

شما تعدادی از انواع جرثقیل های مورد استفاده در محل های ساختمانی دارید که جرثقیل های برجی یکی از محبوب ترین آنهاست. زمانی که نیاز به جابجایی مواد تا ارتفاع زیاد باشد از آنها استفاده می شود. توانایی بلند کردن جرثقیل برجی بسیار چشمگیر است. آنها همچنین بسیار پایدار، آسان برای کار هستند، و برای کار در ساختمان های تجاری یا مسکونی چند طبقه توصیه می شود.

جرثقیل متحرک

4. جرثقیل های متحرک

جرثقیل های متحرک کمی از انواع برج ها متفاوت هستند. جرثقیل های متحرک کوچکتر از حد متوسط ​​هستند، چیزی که به آنها در استفاده در ارتفاعات مختلف کمک می کند. آنها مانند یک وسیله نقلیه متحرک هستند. صنعت ساخت و ساز به شدت به جرثقیل های متحرک برای بلند کردن و جابجایی مواد متکی است، به خصوص در سطوح پایین تر که جرثقیل برجی غیر ضروری است. 

لیفتراک

5. لیفتراک

لیفتراک برای حمل بار استفاده می شود. به جای استفاده از نیروی انسانی خود برای جمع آوری و جابجایی مواد، آنها را روی لیفتراک بارگذاری کنید و فوراً کارایی را افزایش دهید. لیفتراک ها کاربرد زیادی در ساخت و ساز دارند، به خصوص در هنگام کار بر روی ساختمان های تک طبقه. اگرچه لیفتراک ها از نظر ارتفاع فراتر از یک ملک طبقه اول بسیار محدود هستند، لیفتراک ها هنوز به دلیل توانایی های حمل خود مورد توجه هستند.

تله هندلر

6. تله هندلر

تله هندلرها زیر مجموعه ای از بالابرهای ساختمانی هستند و اغلب در محیط های مختلف ساختمانی استفاده می شوند. وقتی صحبت از جابجایی مواد به ارتفاعات بیشتر می شود، تله هندلرها پشتیبانی می کنند. تله هندلرها همچنین می توانند به عنوان یک پلت فرم برای نظارت و/یا کار توسط کارگران دوبل شوند. برای وزن‌های سنگین‌تر از آنچه که بالابر ساختمانی متوسط ​​شما می‌تواند تحمل کند، یک تله هندلر کار می‌کند.

آسانسور ساختمانی

7. آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک تجهیزات بالابر کلاسیک شما در ساخت و ساز نیستند. آنها نوع جدیدی از تجهیزات بالابر هستند که برای حمل وزنه ها و مواد به روشی مطمئن و ایمن مناسب هستند. آسانسورهای هیدرولیک را می توان برای حمل مواد جامد و مایع استفاده کرد. اشکال آسانسورهای هیدرولیک این است که آنها واقعاً فقط برای بلند کردن تا ارتفاع متوسط ​​هستند. بالاتر از آن، آنها می توانند ناامن شوند و خطری برای خسارات و حوادث هستند.

جرثقیل کامیونی

8. جرثقیل کامیونی

جرثقیل سوار بر کامیون گاهی اوقات به عنوان "کامیون بوم" یا "کامیون جمع کننده" نامیده می شود و مطابق انتظار است. یک جرثقیل نصب شده بر روی یک کامیون، پیمانکاران ساخت و ساز متوجه می شوند که تحرک زیادی از جرثقیل های سوار بر کامیون دارند. ماهیت تاسف بار این نوع جرثقیل های ساختمانی این است که انواع کامیون سواری اغلب دارای محدودیت وزنی کمتری نسبت به سایر جرثقیل ها و بالابرها هستند.

بالابرآکاردئونی

9. بالابر آکاردئونی

بالابرهای آکاردئونی با تکیه گاه های بریس متقاطع تا ارتفاع شصت فوت یا کمتر بسته به نوع بالا و پایین می روند. بالابرهای آکاردئونی بیشتر برای ساخت و سازهای داخلی رایج هستند، با عیب آن این است که نمی توانید سکو را به چپ و راست حرکت دهید. متأسفانه یک بالابر آکاردئونی کاربردهای محدودی دارد، اگرچه هنوز هم به دلیل توانایی آن برای حمل چندین کارگر مورد استفاده است. برای ساخت و ساز ساختمان خارجی، نصب پنجره و موارد دیگر، بالابرهای آکاردئونی کار می کنند.

بوم لیفت مفصلی

10. بالابر بوم مفصلی

بالابر بوم  مفصلی یا بند انگشتی یکی از محبوب ترین بالابرهای بوم است. نام "بالابر بند انگشتی" از بازوی بوم مفصلی گرفته شده است که آن را خم می کند. این بالابر انعطاف پذیر، بسیار همه کاره است، و یک بار در هوا، یک بالابر بوم بند انگشتی می تواند هم گسترش یابد و هم خم شود که دسترسی به یک مکان خاص را آسان می کند. بالابر بوم هنگام کار در فضاهای محدود یا برای بلند کردن کارگر به منطقه ای صعب العبور، برای نگهداری و تعمیرات ایده آل است.

جرثقیل تلسکوپی

11. جرثقیل های تلسکوپی

جرثقیل های تلسکوپی از مجموعه ای از لوله های نصب شده در داخل یکدیگر کار می کنند. یک مکانیسم هیدرولیک لوله ها را گسترش می دهد و طول را بر اساس آنچه که مورد نیاز است افزایش و کاهش می دهد. اکثر جرثقیل های ساختمانی مورد استفاده امروزه جرثقیل های تلسکوپی هستند.

چری پیکر

12. چیری پیکر

چیری پیکر زیاد در ساخت و ساز استفاده نمی شود، اما گاهی اوقات از آنها استفاده می شود. به طور معمول برای دسترسی به درختان، خطوط شهری و درختان باغ استفاده می شود، چیری پیکر به عنوان یک آسانسور هوایی عمومی تر عمل می کند. یک کارگر در سکویی قرار می گیرد که با جرثقیل هیدرولیک بالا می رود، معمولاً برای کار در بازسازی، نوسازی، یا کار نصب روی قفسه ها، سیستم ها و چراغ ها اعمال می شود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...