رایج ترین مشکلات آبگرمکن های دیواری

تمام آبگرمکن های دیواری به همان اندازه که پیشرفته و راحت هستند، به دلیل فرسودگی در معرض مشکلات هستند. هیچ دستگاهی در طول عمر خود بدون خطر خطا نیست.

آبگرمکن های دیواری راندمان انرژی عالی، صرفه جویی در فضا در ملک و پتانسیل صرفه جویی در هزینه را ارائه می دهند. با این حال، این مزایا می توانند توسط برخی مسائل تضعیف شوند، بنابراین مهم است که بفهمیم مشکلات رایج چیست و چگونه از آنها اجتناب کنیم یا آنها را حل کنیم.

نکته: اگر فروشنده یا تعمیرکار آبگرمکن هستید از همینجا می توانید باعضو شدن در لیست کسب و کارها، ثبت آگهی و پست، کسب و کار خود را به تامین کنندگان و مشتریان معرفی کنید. امکان فروش آنلاین بدون کارمزد محصولات نیز در سایت سردچال فراهم شده است.

آب گرم

چند نمونه از مشکلات رایج در آبگرمکن های دیواری

اضافه بار

هر آبگرمکن دیواری دارای ظرفیت سرعت جریان است که باید به شما ایده خوبی از میزان آب گرم مصرفی همزمان بدهد. اگر از این ظرفیت عبور کنید، ممکن است سیستم را بیش از حد بارگذاری کنید و مشکل ایجاد کنید. این یک مسئله رایج است زیرا بسیاری از صاحبان خانه متوجه نمی شوند که آبگرمکن های بدون مخزن محدودیت هایی برای استفاده همزمان از آب گرم دارند.

اگر آبگرمکن دیواری شما بیش از حد بارگیری شده باشد(همزمان در چند جای مختلف از منزل استفاده شود)، ممکن است متوجه شوید که برخی از استفاده کنندگان آب گرم دریافت می کنند و برخی دیگر نه. در برخی موارد، اضافه بار سیستم می تواند منجر به خاموش شدن کامل آبگرمکن شود.

بهترین راه برای جلوگیری از اضافه بار سیستم این است که ظرفیت آبگرمکن خود و اینکه چند وسیله مختلف می توانند به طور همزمان از آن استفاده کنند را درک کنید. با این حال، اگر با یک مشکل ثابت روبرو هستید، با یک متخصص تماس بگیرید. برای جبران کمبود ممکن است نیاز به ارتقای آبگرمکن خود داشته باشید.

اثر آب سرد ناگهانی

اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که در آن دوش‌های پشت سر هم مکرر است، احتمالاً با این حس آشنا خواهید شد.

آب سرد ناگهانی زمانی است که یک نفر دوش گرفتن را تمام می کند و فرد دیگری بلافاصله بعد از آن داخل می شود. آب گرم شروع می شود اما به زودی برای چند ثانیه تا یک دقیقه قبل از شروع دوباره گرم شدن سرد می شود.

این به این دلیل است که وقتی دوش خاموش می شود، آب دیگر گرم نمی شود، اما هنوز مقداری آب داغ در لوله ها وجود دارد. این آب گرم ابتدا قبل از آب سرد خارج می شود. آبگرمکن دیواری برای بازگرداندن آب گرم شده به دمای معمولی کار می کند، بنابراین نباید برای مدت طولانی سرد باشد.

این جلوه چندان برای آبگرمکن شما مشکلی ندارد زیرا بخشی از طراحی آن است. در حالی که آبگرمکن های دیواری به گرمای سریع معروف هستند، این واقعیت که آب گرم نمی‌تواند ذخیره شود باعث می‌شود سیستم بلافاصله پس از خاموش شدن و روشن شدن مجدد آب گرم را غیرممکن کند. با این حال، اگر متوجه شدید که این دوره های آب سرد در طول دوش گرفتن بیش از یک دقیقه یا بیشتر طول می کشد، ممکن است با مشکلات دیگری مواجه شده باشید و عاقلانه تر است که با یک متخصص مشورت کنید.

رسوبزدایی آبگرمکن دیواری

تشکیل مواد معدنی یا رسوبی

آبگرمکن و لوله ها ممکن است به دلیل تجمع مواد معدنی یا رسوب در معرض مسدود شدن جزئی یا کامل قرار گیرند. سیستم‌های دارای لوله‌ها و اجزای آهنی می‌توانند زنگ بزنند و منجر به ایجاد رسوب آهن در سراسر آن شوند. در همین حال، خانه‌های دارای آب سخت می‌توانند مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم را ببینند که منجر به تجمع رسوب می‌شود.

با گذشت زمان، این مواد معدنی و رسوبات می توانند در جای خود گیر کنند، که منجر به تجمع تدریجی در حال رشد می شود که مسیر عبور آب را باریک می کند. این می تواند بر فشار و دمای آب تأثیر بگذارد و آن را به طور بالقوه ناامن کند.

در این صورت باید با یک متخصص تماس بگیرید تا سیستم شما را شستشو دهد. این باید بخشی از نگهداری منظم سالانه شما باشد تا از مشکلات مخرب بیشتر ناشی از تجمع مواد معدنی یا رسوب جلوگیری شود.

خرابی شعله یا احتراق

اگر شعله روشن نمی ماند یا مشتعل نمی شود، احتمالاً به دلیل مشکل برق یا خط گاز است. در هر صورت آبگرمکن شما قادر به گرم کردن آب نخواهد بود. ابتدا بررسی کنید که آیا مخزن پروپان شما کم است یا به دلیل دیرکرد قبض گاز شما قطع شده است.

اگر منبع گاز شما خوب است، ببینید که دریچه های آب و گاز شما کاملا باز است و اگر باز نیست آنها را باز کنید. اگر این کمکی نکرد، باید با متخصصی که صلاحیت کار ایمن با وسایل گازسوز را دارد تماس بگیرید، زیرا این مشکل می تواند هر چیزی از خرابی رگولاتور گرفته تا یک خط گاز کوچک باشد و می تواند خطراتی برای خانه شما ایجاد کند.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...