مشکلات رایج مربوط به هواساز

هر سیستم هوای اجباری که برای گرم کردن یا خنک کردن خانه یا کسب و کار استفاده می‌شود، به یک فن بزرگ، معروف به دمنده، نیاز دارد تا هوا را از طریق شبکه تحویل هوای داخلی عبور دهد. اما، دمنده به تنهایی کار نمی کند، دمنده شامل تعدادی از قطعات است که به آن مجموعه دمنده می گویند، اگر هر یک از اجزای مجموعه دمنده از کار بیفتد، دمنده کارایی کمتری خواهد داشت یا به طور کلی کار نمی کند. هواساز تحویل هوای تیمار شده را مدیریت می کند و مشکلات در این زمینه می تواند تأثیر چشمگیری بر خانه شما بگذارد.

فن

مشکلات تیغه فن

از آنجایی که به یک قسمت متحرک متصل هستند، تیغه های فن می توانند در حین کار مستعد خم شدن، شکستن یا شل شدن باشند، هنگامی که تیغه ای به این شکل آسیب می بیند، تأثیر زیادی بر جریان هوا خواهد داشت و می تواند به اجزای دیگر آسیب برساند، مشکل تیغه فن معمولاً با صداهای عجیب و غریب از سیستم HVAC قابل تشخیص است. در حین چرخش فن، ممکن است صدای کوبیدن یا تق تق شدیدی بشنوید و بهتر است آن را تا زمانی که تعمیر شود خاموش کنید.

سردچال

سردچال امکانی را فراهم کرده تا تمامی کسب و کارها بتوانند با حداقل هزینه صفحه اختصاصی خود را داشته و محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند و کسب و کار خود را رونق دهند.

مشکلات برق

مجموعه دمنده حاوی مقدار قابل توجهی سیم کشی الکتریکی است و به مرور زمان ممکن است فرسوده یا خورده شود. خود موتور همچنین می تواند یک مشکل الکتریکی مربوط به خازن هایی که ممکن است فرسوده شوند و خود سیم کشی ایجاد کند.

 مشکلات سوئیچ

دمنده دارای یک سوئیچ است که از سیستم گرمایش محافظت می کند و این اطمینان را می دهد که هوای خنک در ماه های سرد زمستان به خانه شما وارد نشود. این قطعه به " limit switch" معروف است و در صورت خرابی، دمنده به طور نامنظم عمل می کند، در برخی موارد، دمنده ممکن است به طور متناوب کار کند، گاهی ممکن است به طور مداوم کار کند یا به طور کامل از کار بیفتد.

انسداد جریان هوا

هدف اصلی هواساز این است که جریان هوا را در سراسر خانه تقویت کند. بنابراین، هر گونه مانعی که جریان هوا را محدود می‌کند، علیه هواساز عمل کرده و کارایی آن را کاهش می‌دهد. یک دلیل معمولی برای انسداد، فیلتر هوا است که کثیف و مسدود شده است، اگر فیلتر هوای خود را به طور منظم تعویض یا تمیز کنید، مشکلی است که به راحتی قابل اجتناب است، سعی کنید فیلتر هوای خود را هر ماه در همان روز تمیز کنید و اگر حیوان خانگی دارید، ممکن است بخواهید آن را یک هفته در میان تمیز کنید، این باعث می شود که اجزای موجود در هواگیر شما تمیز و شفاف بماند و جریان هوا بهینه شود، اگر روی یک ترموستات دیجیتال یا هوشمند سرمایه گذاری می کنید، ممکن است زمانی که فیلتر هوا نیاز به تمیز کردن دارد، هشدار دریافت کنید.

هواساز

تعریق یا کندانس

کندانس معمولاً باعث تجمع رطوبت یا مقداری نشت آب در زیر دستگاه می شود. هنگامی که تهویه مطبوع در ماه‌های گرم‌ تر تابستان سخت‌ تر کار می‌کند، تراکم زیادی ایجاد می‌شود و در یک ظرف تخلیه که در زیر دستگاه هواساز قرار دارد جمع آوری می شود. ظرف تخلیه دارای خطی است که دستگاه را به سیستم زهکشی متصل می کند و این می تواند مستعد انسداد باشد. هر گونه کثیفی یا گرد و غباری که از هوای داخل خانه جمع شده است، به ظرف تخلیه راه می یابد، جایی که خیس می شود. این ماده چسبنده سپس وارد زهکشی می شود و در آنجا خط تخلیه را مسدود می کند. یکی دیگر از مسائل رایج، تشکیل جلبک و کپک در داخل خط زهکشی است. اگر حشرات، موش ها و سایر حیوانات موذی خانه های خود را در واحد تهویه مطبوع ایجاد کنند، این امر نیز می تواند منجر به انسداد شود. هنگامی که خط تخلیه مسدود می شود، می تواند منجر به سرریز و آسیب آب شود.

کویل های اواپراتور کثیف

هنگامی که کویل های اواپراتور در سیستم شما کثیف هستند، می توانند یخ بزنند و مشکلات جدی برای کل سیستم خنک کننده شما ایجاد کنند، هنگامی که کویل ها یخ زده می شوند، به واحد کمپرسور شما آسیب می رسانند، که می تواند یک قطعه گران قیمت برای تعمیر یا تعویض باشد، در موارد شدید، حتی ممکن است مجبور شوید کل سیستم تهویه مطبوع خود را تعویض کنید.

دمنده

مشکلات محفظه دمنده

محفظه دمنده تعدادی از اجزای حساس را در خود جای داده است که باعث می شود سیستم تهویه مطبوع شما به طور موثر کار کند. اگر محفظه با خاک، گرد و غبار و سایر مواد آلوده شده باشد، می تواند بر کیفیت هوای داخلی  (IAQ) تأثیر بگذارد. همچنین در مورد هر نشتی که ممکن است در کمین سیستم HVAC باشد که در آن کثیفی و گرد و غبار می تواند وارد جریان هوا شود نیز صادق است. اولین افرادی که متوجه این نوع مسائل می شوند کسانی هستند که از آلرژی و شرایط تنفسی رنج می برند. در صورت نداشتن تجربه و تجهیزات تخصصی، تعیین محل نشتی هوا و رفع آن ها می تواند دشوار باشد. خدمات سالانه تهویه مطبوع این مشکلات را شناسایی می کند و تکنسین می تواند آن ها را برای شما برطرف کند.

توسعه مهارت های کار بر روی تجهیزات HVAC می تواند زمان بر باشد، و این یک زمینه بسیار تخصصی است، تجهیزات HVAC نشان دهنده یک سرمایه گذاری قابل توجه است، بنابراین، حفاظت از آن با استفاده از تکنسین های واجد شرایط و قطعات تایید شده در سیستم شما منطقی است. اگر در مورد کاری که انجام می دهید مطمئن نباشید، کار بر روی تجهیزات HVAC می تواند باعث آسیب شود و تعویض برخی از قطعات ممکن است گران باشد، تجهیزات تهویه مطبوع که به خوبی سرویس شده اند کارآمدتر هستند و در مواقعی که بیشتر به آن نیاز دارید احتمال خرابی کمتری دارد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...