تمیز کردن کویل های کندانسور در سیستم های هوا خنک

سیستم های خنک کننده فرآیند صنعتی دارای چهار جزء اصلی هستند: اواپراتور، دریچه گاز / شیر انبساط، کمپرسور و کندانسور. همه این اجزا از نظر سرمایه گذاری اولیه و هزینه های عملیاتی بعدی، نیاز زیادی دارند. در بسیاری از صنایع، چیلرها بیشترین مصرف کننده انرژی هستند، بنابراین یک برنامه تعمیر و نگهداری جامع ضروری است. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه رایج است، اما نگهداری پیشگیرانه همچنان بهترین راه برای اطمینان از حفظ راندمان چیلر است. قابل ذکر است که راندمان چیلر در دهه های اخیر به دلیل طراحی پیشرفته مبردها، تجهیزات و کنترل ها به طور پیوسته افزایش یافته است. این فقط باعث شده است که سرویس منظم به بخش مهمی از فرآیند نگهداری پیشگیرانه تبدیل شود. به عنوان یک مدیر مهندسی یا تعمیر و نگهداری، شما نمی توانید از تمیز کردن کندانسور برای سیستم های خنک کننده هوا چشم پوشی کنید. همانطور که اکثر مهندسان تعمیر و نگهداری به شما خواهند گفت، اکثر واحدهای کندانسینگ و چیلرها در مناطق غیرآسان مانند پشت بام ها قرار می گیرند. این را با این واقعیت ترکیب کنید که تمیز کردن چنین اجزایی برای اکثر افراد کار خوشایندی نیست. در مواردی که تیم تعمیر و نگهداری بیش از حد کشیده می شود، مواردی از به تعویق افتادن تمیز کردن کویل کندانسور رایج است.

تمیز کردن کندانسور هوایی

اهمت تمیر کردن کویل های کندانسور

 چه در مورد معاینات سالانه سلامت صحبت کنید و چه در مورد بررسی روتین روغن موتور خودرو خود، پیشگیری از مشکلات عمده از طریق مراقبت های پیشگیرانه انجام می شود. نکته تاسف بار این است که ما اغلب این موارد مهم را فراموش می کنیم. وضعیت کویل های کندانسور می تواند بر بازده کلی سیستم تأثیر بگذارد. اصل موضوع این است که هر سال، سیستم چیلر مقدار قابل توجهی هوا را روی کویل ها می کشد. برخی از محتویات هوای بیرون عبارتند از:

  • بریده های گیاهی
  • گرد و خاک
  • خاک
  • آوار
  • گرده

از آنجایی که هیچ تضمینی وجود ندارد که فیلتر هوا در طول سال عالی باشد، بخشی از این مواد بیرونی در نهایت کویل های کندانسور را می پوشاند. چه اتفاقی می‌افتد که این اجزا بدون مراقبت روی کویل‌های کندانسور باقی بمانند؟ اکنون سیستم باید برای کشیدن همان مقدار هوا بیشتر کار کند. علاوه بر این، ته نشین شدن این اجزا، بستر مناسبی برای رشد باکتری ها ایجاد می کند. از آنجایی که آلاینده‌های زیستی سیم پیچ‌ها را می‌پوشانند، آنچه در ادامه می‌آید آلودگی هوا به کپک و باکتری است که می‌تواند بر سلامت کارگران تأسیسات تأثیر بگذارد. 

سطح خرابی چیلر چیست؟

صنعت تهویه مطبوع دارای دو سطح خرابی چیلر است. کوچکترین رسوب در سیم پیچ های کندانسور که می توانید تصور کنید می تواند باعث این امر شود. ویژگی های سطح اول خرابی عبارتند از:

  • کمپرسور مرتباً روشن و خاموش می شود
  • کاهش ظرفیت تناژ خنک کننده
  • افزایش فشار سر کمپرسور و مصرف برق
  • واحد باید سخت تر کار کند و برای نقاط دمایی یکسان بیشتر کار کند

تمیز کردن کندانسور

کنترل هزینه های مربوط به کویل های کندانسور

می دانید که چیلر از طریق افزایش هزینه های انرژی، بهره وری پایین کارمندان و ناراحتی عمومی سرنشینان دارای مشکلات فشار بالای سر است. داشتن یک سیستم مدیریت انرژی می تواند به شما در تشخیص جریمه انرژی کمک کند. در غیر این صورت، ممکن است فقط زمانی متوجه مشکل شوید که کمپرسور در نهایت از کار بیفتد. چیلرهایی که برای خنک کردن فرآیند استفاده می شوند می توانند بیش از حد گرم شوند و بر کیفیت محصولات تأثیر بگذارند. اگر مشکل رسوب تشخیص داده نشود و برطرف نشود، ممکن است تجهیزات خراب شود. ما در مورد تجهیزات پرس، تجهیزات کنترل فرآیند و موارد مشابه صحبت می کنیم. سطح دوم خرابی اساساً زمانی است که کمپرسور دیگر نمی تواند به طور عادی کار کند. در بیشتر موارد، تجهیزات از کار می افتند، به این معنی که مدیریت باید برای جایگزینی سازماندهی کند. در هنگام تهیه کمپرسور و در صورت عدم وجود واحد پشتیبان، ضرر ناشی از خرابی می تواند بسیار زیاد باشد. اکنون، این پیامدهای هزینه دیگر را در نظر بگیرید:

  • هزینه تمیز کردن کویل
  • هزینه راه اندازی تجهیزات تولید
  • هزینه تعویض کمپرسور
  • برخی از کارگران تا بازگشت تجهیزات به خانه فرستادند

دلایل تعویق کویل های کندانسور

از تعاملات ما با مدیران تعمیر و نگهداری و تاسیسات، محدودیت های بودجه ای گاهی بیش از حد است. برخی از شرکت ها نیز به دلیل محدودیت منابع و ناکافی بودن دانش، کثیفی روی کویل های کندانسور خود را به تعویق انداخته یا حتی نادیده گرفته اند.آسان نبودن این فرآیند نگهداری نیز یکی از دلایل رایج این بی توجهی است. این فهرست می‌تواند بی‌پایان باشد، اما یک واقعیت باقی می‌ماند: به تعویق انداختن یا نادیده گرفتن نگهداری کویل‌های کندانسور در سیستم‌های خنک‌کننده با هوا، امری پرخطر است که نه تنها احتمال خرابی تجهیزات را افزایش می‌دهد، بلکه درآمدهای شرکت را نیز کاهش می‌دهد. تمیز کردن کویل های کندانسور شامل مراحل زیر می باشد

  • مطمئن شوید که سیستم خاموش است.
  • از دسترسی به آب و برق برای استفاده در سیستم تمیز کردن کویل اطمینان حاصل کنید.
  • از سیستم های تمیز کننده فشار بالا که می توانند به باله ها آسیب برسانند، خودداری کنید. سیستم تمیزکننده ای را در نظر بگیرید که 400 psi را با سرعت 3 gal/min تولید می کند تا کثیفی ها و زباله ها را خارج کند.
  • از مواد شیمیایی پاک کننده کویل غیر سوزاننده و بدون گاز استفاده کنید و بگذارید چند دقیقه بماند تا نفوذ کنند. به دستورالعمل های روی پاک کننده کویل دقت کنید.
  • کویل ها را با آب بشویید، در مقابل جریان هوا کار می کنند تا کثیفی ها را از راه خارج کنند.
  • دستگاه را پشتیبان برق دهید.

 

سخن پایانی

تمیز کردن کویل‌های کندانسور در سیستم‌های خنک‌کننده هوا مزایای اقتصادی، ایمنی و بهداشتی بسیاری را ارائه می‌دهد. همچنین در هزینه شما صرفه جویی می کند و چیلر را برای مدت طولانی تری کار می کند. ما توصیه می کنیم که کویل ها را حداقل سالیانه تمیز کنید، اما بسته به شرایط منطقه خود می توانید این کار را بیشتر انجام دهید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...