نحوه انتخاب جک پالت مناسب در صنایع غذایی

جک های پالت  یا پالت تراک ها یک نوع محبوب از تجهیزات حمل و نقل هستند و در انبارها استفاده می شوند. آنها ابتدایی ترین تجهیزات جابجایی موجود هستند و برای طیف وسیعی از کاربردها در یک انبار مناسب هستند. ایده‌آل برای کار در مناطق تنگ که در آن ماشین‌های دیگر جا نمی‌شوند، جک‌های پالت می‌توانند دنیایی از عملکرد شما را تغییر دهند و اطمینان حاصل کنند که کارکنان می‌توانند همیشه کارآمد و ایمن کار کنند.

پالت تراک

فاکتور های مهم در انتخاب جک پالت

 جک پالت ها بهترین تجهیزات حمل نقل بار و پالت ها در انبار به حساب می  آیند. یکی از مشکلات رایج مدیران انبار انتخاب جک پالت مناسب دستی یا برقی است. از فاکتورهای مهم در خریداری کردن جک پالت مناسب می توان به نوع عملکرد جک پالت، ظرفیت بار و  عرض و طول جک پالت اشاره کرد. نوع چرخ دستگاه جک پالت و قابلیت جک پالت از موارد مهم در انتخاب جک پالت مناسب می باشد. در ادامه به مواردی که هنگام خرید جک پالت باید مد نظر داشت می پردازیم.

ظرفیت بار

اولین چیزی که در هنگام خرید جک پالت باید در نظر گرفت ظرفیت بار است. اساساً هر قطعه از تجهیزات قادر به تحمل وزن مشخصی خواهد بود و رعایت این محدودیت بار مهم است. اضافه بار می تواند کارکنان و سهام شما را در معرض خطر قرار دهد.محموله های شکننده ممکن است رها شوند، تصادفات رخ دهد و افراد در این فرآیند آسیب ببینند. برای کاهش خطر، مطمئن شوید که محدودیت وزن لوازم خود را درک کرده اید تا بتوان جک پالت مناسبی را انتخاب کرد.

طول چنگال ها

وقتی نوبت به برداشتن و گذاشتن پالت ها می رسد، طول دوشاخه جک شما اهمیت دارد. به عبارت دیگر، اگر ابزارهایی با اندازه مناسب نداشته باشید، نمی‌توانید ایمن و کارآمد کار کنید.داشتن چنگال های خیلی بلند یا خیلی کوتاه می تواند بر قدرت مانور تأثیر بگذارد. به عنوان یک قانون اساسی، اگر پالت های طولانی تری دارید، به چنگال های طولانی تری نیاز خواهید داشت. مطمئن شوید که اندازه گیری های صحیح را برای موجودی انبار خود ارائه دهید تا مطمئن شوید که بهترین تناسب را دارید.

پالت تراک

اندازه پالت

چیزی که نباید نادیده گرفته شود این است که تجهیزات واقعی چقدر بزرگ هستند. جک های پالت از نظر طراحی کوچک هستند و به راحتی در فضاهای تنگ مانور می دهند، اما از نظر اندازه متفاوت هستند و این باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، اگر راهروهای باریکی دارید، بهتر است به چیزی جمع و جورتر در محیط فکر کنید.از طرف دیگر، اگر مقداری فضا برای حرکت دارید، یک مدل بزرگتر ممکن است بهترین گزینه باشد. باز هم، همیشه ماهیت محیط کاری خود را هنگام اتخاذ این نوع تصمیمات در نظر بگیرید.

 جک پالت دستی در مقابل جک پالت برقی

آخرین چیزی که باید در مورد انتخاب جک پالت فکر کنید این است که آیا مدل برقی یا دستی می خواهید یا خیر. جک پالت برقی معمولاً راحت تر، ایمن تر و کارآمدتر از جک پالت دستی هست. حتی بهتر از آن، آنها دوستدار محیط زیست هستند.آسودگی خیالی را در نظر بگیرید که بدانید با مدلی روبرو هستید که فشار اپراتور را از بین می برد، بهره وری را افزایش می دهد و دارای طیف وسیعی از ویژگی های ایمنی، مانند توقف اضطراری و ترمز برقی است. به خاطر داشته باشید که مزایای فراوان جک های پالت برقی بسیار بیشتر از هزینه هاست.  

جک پالت برقی

از سوی دیگر، جایگزین های دستی نیاز به کار فیزیکی بیشتری دارند اما مقرون به صرفه تر هستند. اگر یک کسب و کار کوچک دارید، یا اگر به دنبال کاهش هزینه های کلی هستید، این آنها را به گزینه ای عالی تبدیل می کند. شما می توانید یکی را بر دیگری انتخاب کنید، یا می توانید بسته به امکاناتی که در آن کار می کنید، ترکیبی از هر دو را انتخاب کنید.به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب بین جک پالت برقی و دستی به موارد زیر توجه کنید:

  • بودجه
  • بودجه تعمیر و نگهداری
  • بارهای اندازه و وزن در حال حمل
  • امکانات، مسافت طی شده و اندازه راهرو
  • فروش و اجاره جک پالت

جک پالت ها تجهیزات حمل و نقل برای جا به جایی بارها در انبار هستند که می توانند به کسب و کار شما افزوده شوند و به طرق مختلف به شما کمک کنند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...