عیب یابی چیلر

عیب یابی چیلر یک کار دشوار و حساسی می باشد توصیه می شود این کار را حتما به متخصصین آن بسپارید اما برای شما آموزش هایی قرار داده ایم هنگامی که دستگاه چیلر شما معیوب می شود و مشکلی برای آن بوجود می آید در ابتدا باید به دنبال عیب چیلر بگردید سپس اقدام به تعمیر چیلر و یا تعمیر مینی چیلر کنید، پس بسیار مهم است که از همان ابتدا به صورت تخصصی عیب دستگاه را پیدا کنید تا هنگام تعمیر به مشکل روبرو نشوید.در این پست قصد داریم به بررسی عیوب چیلر و عیب یابی آنها بپردازیم. برخی از رایج ترین انواع عیوب را که ممکن است در صنعت با آنها روبرو شوید آورده شده است.

تخلیه فشار بالا چیلر

تخلیه فشار بالا در چیلرهای آب خنک بسیار رایج است و تقریباً همیشه ناشی از روش های بد تصفیه آب است. اطمینان حاصل کنید که ساختمان شما یا ساختمان مشتریان شما دارای یک سیستم تصفیه آب دقیق است. به خصوص زمانی که برج های خنک کننده باز دارید .مواد معدنی و کثیفی از هوا به داخل چرخه آب کندانسور جذب می شود. سپس در اطراف سیستم جریان می یابد و شروع به مسدود شدن لوله ها و مبدل حرارتی چیلر می کند. بنابراین اساساً شروع به عایق بندی سطوح داخلی کندانسور چیلر می کند که از انتقال انرژی حرارتی نامی چیلر جلوگیری می کند.در چیلرهای هوا خنک سطح خارجی کندانسور پوشیده از گرد و غبار و خاک می شود. با گذشت زمان، کندانسور چیلر هوا خنک در لایه‌ای از خاک پوشیده می‌شود. بنابراین می خواهید مطمئن شوید که تمام لوله ها و باله ها به طور منظم تمیز می شوند. اما به یاد داشته باشید که لوله های بیرون پر از مبرد هستند و بسیار ظریف هستند، بنابراین هنگام انجام این کارها بسیار مراقب باشید. از برس های سبک و همچنین چند باله شانه ای نیز استفاده کنید.

چیلر

کاهش جریان هوای کندانسور

یکی دیگر از مشکلات رایج، به ویژه در چیلرهای هوا خنک، کاهش جریان هوا بر روی کندانسور است و معمولاً جایی است که مقداری زباله بخشی از کندانسور یا فن ها را مسدود کرده است و بنابراین هوای کافی در کندانسور جریان نمی یابد تا بتواند همه چیزهای ناخواسته را بگیرد. گرما دور همچنین ممکن است یکی از فن ها کار خود را متوقف کرده باشد یا رفتار نامنظم داشته باشد، بنابراین می خواهید به آنجا بروید و به صورت بصری بررسی کنید که آنها تمیز هستند، هیچ مانعی ندارند و فن ها کار می کنند.

خطای تخلیه فشار کندانسور

خطاهای تخلیه فشار بالا نیز می تواند ناشی از کاهش جریان آب از طریق کندانسور باشد. ابتدا باید دریچه‌های سیستم، صافی‌ها و پمپ‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه کار می‌کنند و اجازه می‌دهند دبی صحیح از آن عبور کند. اگر گزارشی از نرخ جریان صحیح در اختیار ندارید، داده‌های راه‌اندازی سیستم را پیدا کنید، که باید هنگام نصب و آزمایش چیلرها به مدیر ساختمان داده می‌شد.علاوه بر این، تخلیه فشار بالا ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که آب کندانسور برگشتی، روی یک چیلر آب خنک، از برج خنک‌کننده خیلی داغ برمی‌گردد. برج های خنک کننده را بررسی کنید و مطمئن شوید که فن ها کار می کنند، شیرهای بای پس برج خنک کننده به درستی تراز شده اند و آب فقط از برج خنک کننده دور نمی زند و به چیلر باز نمی گردد.همچنین ممکن است به دلیل بسته بودن شیر قطع تخلیه در چیلر باشد. این اتفاق کمی غیرمعمول است، اما ممکن است در حین تعمیر و نگهداری و غیره ضربه خورده باشد.

با چیلرهای هوا خنک، ممکن است دمای هوای محیط بیرون بالاتر از قابلیت کندانسور باشد. بنابراین در این شرایط به سادگی نمی تواند کار کند. باید صبر کنید تا خنک شود یا پارامترها و نقاط تنظیم چیلر را تنظیم کنید. همچنین، قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که با سازنده بررسی کنید که آیا قادر به انجام این کار است. یک گزینه این است که آب را روی کندانسور اسپری کنید، اگرچه این امر منجر به تجمع مواد معدنی روی باله ها می شود و کندانسور خیلی سریعتر استراحت می کند، بنابراین این آخرین راه حل است.

شارژ بیش از حد چیلر با مبرد

یکی دیگر از مسائل نسبتا رایج که باعث خرابی فشار بالا می شود این است که چیلر با مبرد بیش از حد شارژ شده است. دور چیلر بروید و تمام شیشه های فشار، دما و دید نصب شده و همچنین قرائت BMS را بررسی کنید. همچنین ممکن است یک ماده یا سیال غیر قابل تراکم وارد حلقه مبرد شده باشد. چیلر را چک کنید و به صداها گوش دهید. اگر ناشی از ماده خارجی باشد، سیستم باید افزایش یابد.در نهایت، اگر هیچ یک از اینها مشکل را حل نکرد، بررسی کنید که سوئیچ فشار ایراد نداشته باشد!

تخلیه کم فشار چیلر

یکی از مسائلی که باعث تخلیه فشار کم می شود این است که شیر مکش تا حدی بسته است، بنابراین آن را بررسی کنید. این نسبتاً غیر معمول است اما ممکن است اتفاق بیفتد. شارژ کم مبرد می تواند باعث تخلیه کم فشار شود. باید بررسی کنید که سیستمی که شارژ مبرد کافی دارد یا خیر. اگر مشکوک هستید که این مشکل است، باید آن را شارژ کنید.مسئله دیگر می تواند این باشد که دمای هوای محیط خیلی پایین است. چیلرهای هوا خنک ممکن است نتوانند در این شرایط کار کنند و کار زیادی نمی توانید در مورد آن انجام دهید. شما واقعاً باید سیستم را دوباره برنامه ریزی کنید و با سازندگان بررسی کنید که انجام این کار امکان پذیر است. به عنوان آخرین راه، می توانید هوا را گرم کنید، عمداً باعث گردش مجدد شوید یا هوای تهویه ساختمان را به سمت آن هدایت کنید.  رایج ترین مشکل فشار کم، کثیف بودن یا مسدود شدن اواپراتور است. بنابراین بررسی کنید که هیچ چیزی مانع این کار نیست.

فشار مکش کم به علت شارژ کم مبرد

این ممکن است به دلیل شارژ کم مبرد باشد. سیستم خود را برای علائم این موضوع بررسی کنید و در صورت نیاز شارژ کنید. فراموش نکنید که نشتی را نیز بررسی کنید. اگر فشار در چیلر بیش از حد زیاد شود، ممکن است از طریق شیرهای ایمنی تخلیه شده باشد. فشار مکش پایین نیز می تواند به دلیل پایین بودن دمای آب کندانسور باشد. بنابراین شما می خواهید نگاهی به نقاط تنظیم و معیارهای طراحی برای آن بیندازید. ممکن است مجبور شوید دریچه های بای پس را در اطراف برج های خنک کننده تنظیم کنید تا مطمئن شوید که آب در دمای مناسب باز می گردد.

عیب یابی چیلر

فشار مکش بالای چیلر

حالا اگر یک هشدار فشار بالا روی خط مکش دارید، سه عامل اصلی می تواند باعث این شود.احتمالاً بار بیش از حد اصلی است و در اینجاست که بار خنک کننده برای چیلر بسیار زیاد است. در صورت امکان می خواهید آن را کاهش دهید. یا این را روی سایر چیلرها و تجهیزات خنک کننده پخش کنید.شیر انبساط ممکن است بیش از حد مبرد را تغذیه کند. بنابراین شما می خواهید این را نیز بررسی کنید. اگر این اتفاق افتاد، احتمالاً باید شیر انبساط را تعویض کنید، اما بدیهی است که ابتدا سعی کنید نقطه تنظیم سوپرهیت را تنظیم کنید.چیلر همچنین می تواند با مبرد بیش از حد شارژ شود، بنابراین می خواهید نقاط تنظیم، دما و فشار خود را در اطراف سیستم بررسی کنید و سپس مقداری از مبرد اضافی را خارج کنید (بازیابی کنید). این باید توسط یک متخصص واجد شرایط انجام شود.

خطاهای الکتریکی ولتاژ چیلر

منبع تغذیه نامتعادل ولتاژ به چیلر می تواند باعث خرابی شود. شما می خواهید ولتاژ خود را در هر یک از فازهای خود اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید که آنها متعادل هستند. این می تواند نشان دهد که مشکلی در دنده کلید برق در ساختمان شما وجود دارد یا مشکلات کیفیت برق وجود دارد.مشکل رایج تر چیلرها نوسان ولتاژ یا جریان است. این معمولاً تحت تأثیر تجهیزات دیگری قرار می گیرد که به همان مدار چیلرها متصل می شوند که باعث نوسانات یا اعوجاج در اشکال موج ولتاژ و جریان می شوند. یک جریان هجومی ناگهانی زیاد به یک مورد دیگر از کارخانه در همان مدار، می تواند چیلرهای شما را خراب کند. مسئله دیگری که کمی کمتر رایج است اما ممکن است، این است که شما یک فاز را در یک منبع تغذیه سه فاز از دست داده اید. اکثر چیلرها دارای منبع تغذیه سه فاز هستند، اما ممکن است یکی از فازها از بین رفته، شکسته یا قطع شده باشد. در چنین شرایطی، کنترل های چیلر باید از کارکرد دستگاه جلوگیری کنند.

عیب یابی چیلر

خرابی سنسور جریان چیلر

یکی از دلایل نسبتاً رایج خطا، خرابی سنسور جریان است، به ویژه سنسورهای نوع پدال. قبل از اینکه چیلر روشن شود، باید بررسی کند که جریان کافی از اواپراتور و کندانسور وجود دارد تا از یخ زدن آن جلوگیری شود. اما اگر پارویی گوه شود، ارتباط خود را از دست بدهد یا خطا ایجاد کند، دیگر سیگنال را اندازه گیری یا به واحد کنترل ارسال نمی کند. چیلر فرض می کند که جریان وجود ندارد یا جریان کافی وجود ندارد و خود خاموش می شود و تا زمانی که جریان کافی وجود نداشته باشد دوباره شروع به کار نخواهد کرد.

قفل شروع ساعتی چیلر

یکی دیگر از ویژگی های ایمنی که در آن تعبیه شده است، قفل شروع ساعتی کمپرسور است. معمولاً چیلرها فقط مجاز به راه اندازی مقدار مشخصی از تایمر در ساعت هستند. تعداد دفعات توسط سازنده برای جلوگیری از آسیب جریان های هجومی تعیین می شود. با این حال، اگر چیلر بزرگتر از اندازه باشد و بار کم را تغذیه کند (به عنوان مثال: بارگیری زمستانی)، ممکن است برای مدتی خاموش شود و زمانی که دمای آب سرد دوباره به نقطه تنظیم تقاضا رسید دوباره روشن شود. اما، فقط مجاز خواهد بود بارها در ساعت "X" را دوباره شروع کند. این برای محافظت از خود و همچنین زیرساخت های الکتریکی ساختمان است، زیرا جریان هجومی برای این چیلرها می تواند بسیار زیاد باشد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...