چالش ها و راهکار های ذخیره سازی در صنعت های بهداشتی

صنعت مراقبت های بهداشتی مدرن با سرعتی سریع تر از همیشه توسعه می یابد. همانطور که انتظار می‌رفت، این امر با چالش‌های جدیدی همراه است و مؤسسات به شدت به فناوری برای سازگاری سریع با تغییرات محیطی متکی هستند.بیشتر اوقات ما فقط به ذخیره سازی سرد با دمای بالای 0 درجه سانتیگراد نیاز داریم. اگر چنین باشد، اکثر راه حل های ذخیره سازی استاندارد انتخاب مناسبی خواهند بود. اما فقط از یک محیط دمای مورد نیاز. البته، قبل از تصمیم گیری باید نیازهای کلی ذخیره سازی را در نظر بگیرید.یکی از مؤلفه‌های اصلی که تحویل خوب محصولات و خدمات بهداشتی را تضمین می‌کند، پیاده‌سازی راهکار ذخیره‌سازی مناسب است. ادر ادامه این پست به 5جنبه اصلی ذخیره سازی  در این صنعت می پردازیم.

  • محیط استریل
  • امنیت و ایمنی
  • طیف گسترده ای از محصولات
  • صرفه جویی در فضا
  • دمای مورد نیاز

 

موارد مورد نیاز برای ذخیره سازی محصولات بهداشتی

صنعت مراقبت های بهداشتی به سیستم های ذخیره سازی برای همه چیز نیاز دارد، از بایگانی سوابق بیماران و اشعه ایکس گرفته تا نگهداری داروها، منسوجات و ابزار. هر سازمان مراقبت های بهداشتی نیازهای متفاوتی دارد و این اغلب منجر به تقاضا برای راه حل های ذخیره سازی سفارشی می شود.

1. محیط استریل

پیشگیری از آلودگی باکتریایی یکی از تمرکزهای اصلی در بسیاری از صنایع از جمله مراقبت های بهداشتی، غذا و نوشیدنی، لوازم آرایشی و غیره است. یک راه حل برای این کار تکمیل قفسه های ثابت و متحرک با یک پوشش پودری ضد میکروبی ویژه است.با این حال، به خاطر داشته باشید که پوشش پودر ضد میکروبی محافظت بیشتری را فراهم می کند، اما جایگزینی برای روش های تمیز کردن مناسب نیست.

2. امنیت و ایمنی

در صنعت داروسازی جایی برای خطا وجود ندارد، زیرا عواقب آن می تواند کشنده باشد. بنابراین، اگر در حال توسعه، تولید، یا توزیع و فروش محصولات دارویی هستید، یک دستگاه ذخیره سازی ممکن است انتخاب مناسبی باشد.این به شما امکان می دهد تا به سطح بالایی از امنیت دست یابید، ذخیره سازی ایمن را در یک واحد به صورت خودکار انجام دهید و خطاهای انتخابی را تا 60٪ کاهش دهید. همچنین نیاز به قفسه بندی را از بین می برد، در حالی که فضای ذخیره سازی اضافی در فضای اغلب محدود ایجاد می کند.این راه حل کنترل شده توسط کامپیوتر نه تنها کارایی ذخیره سازی و فرآیند برداشت شما را بهبود می بخشد، بلکه برای محیط های عملیاتی خاص نیز بسیار قابل تنظیم است.

3. صرفه جویی در فضا

در برخی موارد، وقتی صحبت از مراقبت‌های بهداشتی می‌شود، هر متر مربعی که برای ذخیره‌سازی استفاده می‌شود می‌تواند به معنای یک متر مربع باشد که می‌توانست برای مراقبت از بیمار یا برای قطعه‌ای از تجهیزاتی که جان انسان‌ها را نجات می‌دهد استفاده شود.به همین دلیل، پیاده سازی یک راه حل ذخیره سازی که بهترین استفاده را از فضای ذخیره سازی در دسترس شما داشته باشد، منطقی است. بسته به محصولاتی که ذخیره می کنید و دسترسی مورد نیازتان، گزینه های مختلفی در دسترس است.اقلام کوچک ممکن است بهتر در یک ماشین ذخیره سازی یا قفسه های متحرک سازماندهی شوند، در حالی که اقلام بزرگتر می توانند روی یک قفسه پالت سیار یا یک واحد بیرون کش بهتر کار کنند. همچنین، اگر دسترسی به کالای ذخیره شده بر اساس اصل LIFO/FIFO لازم باشد، سیستم شاتل پالت ممکن است راه حل ایده آلی باشد.به خاطر داشته باشید که می توانید ظرفیت ذخیره سازی خود را به صورت افقی و همچنین عمودی بهینه کنید.

4. انبار کردن طیف وسیعی از محصولات

چه چیزی را می خواهید ذخیره کنید؟ مساله این است.در برخی موارد، ما اقلام مشابه را ذخیره نمی‌کنیم، بلکه محصولات متنوعی را ذخیره می‌کنیم که نیاز به تنظیم خاصی دارند. در این مورد، ما باید به سراغ ترکیبی از محصولات برویم که به ما این امکان را می‌دهند که نه تنها از فضای موجود بهترین بهره را ببریم، بلکه اطمینان حاصل کنیم که سیستم‌هایی که نصب می‌کنیم، مقررات بهداشتی و ایمنی فعلی را رعایت می‌کنند.تصمیمات متعددی وجود دارد که باید اتخاذ شود، به ویژه در صنعت مراقبت های بهداشتی، جایی که ممکن است با محصولاتی سروکار داشته باشیم که به شرایط نگهداری خاصی نیاز دارند و یا در صورت عدم نگهداری صحیح می توانند به یک خطر تبدیل شوند.با این حال، در حالی که برای برنامه ریزی برای این کار باید از یک متخصص استفاده کنید، معمولا قفسه بندی و قفسه بندی پالت استاندارد هر شرایط خاص ذخیره سازی را برآورده می کند. این یک نقطه شروع است، اما از اینجا می توانید برای مرحله بعدی برنامه ریزی کنید - نیمه اتوماسیون یا حتی اتوماسیون کامل انبار.

5. دمای مورد نیاز

شرایطی وجود دارد که برای حفظ کیفیت محصول، دمای محیطی خاصی باید حفظ شود. ما به طور کلی از این به عنوان انبار کالاهای سرد و یخ زده یاد می کنیم.چالش واقعی زمانی است که ما نیاز داریم محصولات را در دمای بسیار پایین تری ذخیره کنیم. در این موارد، هزینه های انرژی برای ذخیره سازی معمولی به طور قابل توجهی بالاتر است. بنابراین، کاهش فضای مورد نیاز برای قرار دادن همان تعداد محصول کاملا منطقی است.هنگامی که ما اقلام بزرگ را ذخیره می کنیم و نیاز به دسترسی کامل به همه آنها داریم، قفسه پالت موبایل ممکن است یک انتخاب عالی باشد. در دمای 30- درجه سانتیگراد کاملاً کار می کند و ظرفیت ذخیره سازی را 80 درصد افزایش می دهد.یکی دیگر از گزینه‌های کالاهای پالت‌بندی شده، که برای اولین بار، اولین خروج یا آخرین ورود، اولین خروج توصیه می‌شود، سیستم شاتل پالت است که همچنین ذخیره‌سازی با چگالی بالا را در دماهایی که می‌تواند تا -30 درجه سانتی‌گراد پایین بیاورد، فراهم می‌کند. کاهش هزینه های عملیاتی سیستم شاتل پالت یکی از کارآمدترین راه حل های ذخیره سازی فله در بازار است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...