چرا باید از قرص های لاغری اجتناب کنید

چرا باید از قرص های لاغری اجتناب کنید و به جای آن چه کار کنید

قرص های رژیمی در چند دهه گذشته بسیار محبوب شده اند و 15 درصد از بزرگسالان از استفاده از آنها یا سایر مکمل های کاهش وزن استفاده کرده اند. در حالی که انواع متداول زیادی در بازار وجود دارد، اما نباید آنها را به عنوان یک راه حل جادویی مورد استفاده قرار داد. در واقع، قرص های رژیمی اغلب دارای عوارض جانبی بالقوه خطرناکی هستند که پرچم های قرمز جدی را در اطراف این راه حل کاهش وزن "سالم" برافراشته است.

افزایش قرص های رژیمی

ریشه های محصول امروزی را می توان در دهه 1940 جستجو کرد، زمانی که آمفتامین ها معمولاً برای سرکوب اشتها و افزایش هوشیاری استفاده می شد. بیشتر در دهه 1960 با استفاده از هورمون های تیروئید برای کاهش وزن وارد بازار شد. اخیراً تمرکز بر روی راه حل کاهش وزن که طبیعی تر و ارگانیک تر است، مانند مکمل های کلسیم یا روغن ماهی، متمرکز شده است.

قرص های رژیمی به طرق مختلف کار می کنند. برخی متابولیسم بدن را افزایش می دهند، برخی دیگر اشتها را سرکوب می کنند، در حالی که تعداد کمی از جذب چربی در بدن جلوگیری می کنند. در پایان روز، این محصولات همگی به شما کمک می کنند تا در مدت زمان کوتاهی مقدار قابل توجهی از وزن خود را کاهش دهید بدون اینکه شما را وادار به تغییر سبک زندگی خود کند.

افزایش قرص های رژیمی

خطر قرص های رژیمی

از آنجا که اکثر قرص های رژیم غذایی توسط FDA تنظیم نمی شوند ، تشخیص دقیق آنچه در محصول وجود دارد بسیار دشوار است، تقریبا غیرممکن است. همچنین تعیین نحوه واکنش بدن شما به مواد تشکیل دهنده مانند یک مقدار ناسالم کافئین، برای مثال، مشکل است. کافئین بیش از حد می تواند منجر به افزایش ضربان قلب، حالت تهوع و اضطراب و سایر عوارض جانبی شود. در بسیاری از موارد ، قرص های رژیم غذایی نیز با بی خوابی، سردرد و حتی وابستگی ارتباط دارند.

قرص های پیشگیری از جذب چربی خیلی بهتر نیستند. مواد تشکیل دهنده این نوع قرص های رژیمی از جذب چربی در رژیم غذایی توسط بدن جلوگیری می کند. در عوض، آنها هدایت می شوند و چربی را از طریق روده بزرگ خارج می کنند. به همین دلیل ، قرص همچنین از جذب بسیاری از مواد مغذی محلول در چربی مانند ویتامین A ، D و E جلوگیری می کند.

به جای آن چه باید کرد

بدن ما بسیار پیچیده است و استفاده از محصولات خطرناک می تواند تعادلی را که برای دستیابی به آن تلاش می کنند از بین ببرد. داشتن یک شیوه زندگی متعادل و سالم قوی ترین محافظت در برابر چاقی، بیماری های قلبی، دیابت و سایر مسائل مربوط به سلامتی است.

اطمینان حاصل کنید که بدن خود را با غذاهای مغذی مانند دانه های چیا و goji berries تغذیه کنید، و در مورد راه هایی برای استفاده از آنها در سبک زندگی خود فکر کنید تا به جای عادت تبدیل به عادت شوند.

دستور العمل های غذای تمیز را در اولویت قرار دهید و به راههایی فکر کنید که می توانید چیزهایی را که برای شما مفید نیستند، مانند شکر و کربوهیدرات فراوان، کاهش دهید. جایگزین های شکر تصفیه شده را کشف کنید و به جایگزین های دیگری فکر کنید که می توانند به یک شیوه زندگی سالم کلی کمک کنند.

و در حالی که ممکن است راه حل سریع سالم در قالب قرص های رژیمی در دسترس نباشد، غذاهایی وجود دارند که دارای قابلیت چربی سوزی طبیعی هستند، مانند چای سبز و فلفل تند، که می تواند به شما در جهت رسیدن به اهداف خود کمک کند.

همچنین مهم است که هر روز زمانی را برای حرکت بدن خود اختصاص دهید ، بنابراین فعالیت بدنی مورد علاقه خود را پیدا کرده و به طور منظم، حداقل چند ساعت در هفته انجام دهید. همچنین به این فکر کنید که خوردن چه غذاهایی قبل و بعد از تمرین موثرتر است. پاسخ به این امر تا حدودی از طریق برنامه تناسب اندام و اهداف شما آشکار می شود ، اما برخی قوانین استاندارد اعمال می شود: چند ساعت قبل از هرگونه فعالیت قلبی، مقداری کربوهیدرات پیچیده مصرف کنید و به بافت های خود کمک کنید تا بعد از تمرینات قدرتی با دوز زیاد پروتئین بدون چربی، بازسازی کنند.

 ورزش جایگزین قرص های لاغری

هیچ راه حل معجزه آسایی برای کاهش وزن وجود ندارد. ثابت شده است که قرص های رژیمی با وجود ادعاهایشان در طولانی مدت بی اثر بوده و در برخی موارد حتی خطرناک هستند. هدف شما هرچه باشد، تغذیه خوب و ورزش کلید حفظ سلامتی است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...