چگونه می‌توان یک سردخانه را با دستان خود ساخت

در این مقاله، شما می‌دانید که چگونه با انتخاب و نصب یک اتاق سرد برای نیازهای کسب و کار خود مشکل را حل کنید. همچنین اگر به یک اتاق خنک کننده بزرگ (4 متر مکعب) برای یک خانه مسکونی نیاز دارید می‌توانید از این نکات استفاده کنید.محفظه یخچالی برای نگهداری گوشت، سبزیجات، میوه‌ها، لبنیات و سایر محصولات را می‌توان بدون توسل به کمک متخصصان تهیه کرد، اما فقط در برخی موارد ساده.سه راه اصلی وجود دارد:

  • خریدن یک اتاق سرد پیش ساخته آماده
  • ساختن آن به وسیله ساندویچ پنل‌های عایق حرارت
  •  به روز کردن انبار موجود

 

پس از اتمام محفظه، باید تجهیزات برودتی را نصب کنید تا دمای مورد نظر را حفظ کنید. نصب تجهیزات بدون مشارکت نیروهای واجد شرایط دشوار است. تنها گزینه موجود برای نصب یک خنک کننده تک بلوک (ظرفیت حرارتی حدود 0 تا 5+ درجه سانتی گراد) یا یک فریزر تک بلوک(15- تا 25-  درجه سانتی گراد) است.

ساخت سردخانه

  اتاق‌های برودتی پیش ساخته

این ساده‌ترین و سریع ترین راه برای تهیه یک سردخانه است. محفظه پیش ساخته مجموعه‌ای از ساندویچ پانل‌های آماده و عایق حرارتی با پرکننده پلی اورتان با اتصال ویژه اتصالات مستقیم و گوشه‌ای است. به علاوه، چنین محفظه‌ای قابل تخریب و نصب در مکان جدید است.  کافی است که حجم و ابعادی را به یکی از نمایندگی‌های فروشنده سفارش دهید. جمع‌آوری چنین اتاقی با کمک 2 تا 3 نفر بدون داشتن تخصص خاص دشوار نیست. اتاق‌های پیش ساخته به دو نوع تقسیم می‌شوند که از نظر نوع اتصال پانل‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. این محفظه‌ها با قفل‌های مخصوص داخلی، یک اتصال ثابت و محکم از پانل‌ها را در برابر مونتاژ و جداسازی قطعات متعدد ارائه می‌دهند. محفظه‌های دارای شیار ارزان تر هستند، اما نیاز به استفاده از مهر و موم در اتصالات است. و بست پلاستیکی نسبت با پانل‌ها سختی کمتری دارد. به همین دلیل، چنین محفظه‌هایی به ندرت در عرض یا طول بیش از 2 تا 3 متر استفاده می‌شوند. قیمت یک اتاق پیش ساخته احتمالاً تا حدی بیش‌تر از دو نوع دیگر خواهد بود. با این‌ حال، این یک راه آسان و سریع برای دستیابی به اتاق سرد با کیفیت خوب است.

پانل

نصب ساندویچ پانل‌ها

می‌توانید خودتان محفظه‌ای از پانل‌های ساختاری درست کنید. در این حالت، شما باید مقداری از پانل‌ها و طول آنها را که می‌‌خواهید خریداری کنید. عرض آنها در اندازه‌های مختلف 1100 تا 1200 میلی متر است. بر اساس این اطلاعات و همچنین ابعاد محفظه برنامه ریزی شده، تعداد و  در عین حال طول پانل‌های خرید خود را محاسبه کنید. خود فرایند مونتاژ، روش بستن اتصالات مستقیم و زاویه دار است که می‌توانید در اسناد سازنده‌ای که انتخاب می‌کنید مشخص کنید. هنگام نصب پانل‌ها، انجام اتصالات گوشه‌ای پانل‌های دیواری با پانل‌های کف و سقف ضروری است. در محفظه‌هایی که دمای ذخیره سازی آنها بیش از صفر است، کف زمین گاهی اوقات بدون عایق حرارتی باقی می‌ماند. این امر باعث ساده شدن راندن تجهیزات بارگیری استفاده شده، صرفه جویی در هزینه خرید مواد عایق حرارتی می‌شود. اما در عین حال به تجهیزات برودتی با ظرفیت بالاتر (حدود 20 درصد) نیاز دارد و بر این اساس، تقریباً با همان افزایش مصرف برق منجر می‌شود. برای ثلبت کردن اتصالات گوشه‌ای پانل‌ها، یک درزگیر و یک درب به اندازه دلخواه خریداری کنید.  درب لازم است عایق حرارتی از جنس پلی اورتان باشد.

سردخانه مواد غذایی

 بازسازی یک انبار

آخرین گزینه، اغلب ارزانترین، اما نه همیشه در نهایت سودآور، بازسازی یک انبار یا یک اتاق است. این اتاق‌ها را می‌توان با انجام عایق حرارتی دیوارها درست کرد. این را می‌توان به وسیله ساندویچ پانل‌های فوم پلی اورتان که قبلاً شرح داده شد انجام داد. این بار پانل‌ها با کمک اتصال ذهنده‌ها به دیوارها و سقف محل اصلی ثابت می‌شوند. با این حال، اتصال دهنده‌های فلزی " پل‌های حرارتی" بسیاری تشکیل می‌دهند، که می‌تواند منجر به تشکیل چگالش و زنگ زدگی بیش‌تر در نقاط اتصال شود. بنابراین، استفاده از اتصال دهنده‌های ساخته شده از مواد عایق حرارت، مثلاً  گل میخ‌های پلی آمید مطلوب است. اما این گزینه گرانتر است و کار با آن دشوارتر است. عایق همچنین می‌تواند از تخته‌های پلی استایرن ساخته شود. در این موارد برای محافظت مکانیکی و الزامات بهداشتی، لازم است که لایه عایق حرارتی با غلاف فلز عایق بندی شود.. اما این کار پرزحمت است و به سختی نتیجه می‌دهد.استفاده از پانل‌های پیش ساخته بسیار راحت تر است. گزینه عایق بندی حرارتی دیوارها، اگرچه ارزانتر است، اما عایق حرارتی با کیفیت بالا را تضمین نمی‌کند و  شرایط بهداشتی مناسب را ندارد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...