نکاتی که معمولاً هنگام خرید لیفتراک نادیده گرفته می‌شود

خرید لیفتراک ممکن است در نگاه اول کاری ساده به نطر بیاید،اما خرید این دستگاه ها برای جابجایی کالا در سردخانه مستلزم توجه به نکته های می باشد که در حین فرآیند خرید می بایست مورد توجه قرار گیرد.اما اگر این نکات برای خرید لیفتراک نادید گرفته شود چه خسارت های مالی به همراه دارد؟! همانطور که می دانید خرید لیفتراک می‌تواند هزینه زیادی را در بر داشته باشد بنابراین قبل از خرید باید همه ملاحظات را در نظر گرفت. انتخاب و خرید لیتفراکی مناسب همواره چالش ها و سوالاتی را ایجاد می کند اما چه مواردی در اکثر مواقع نادید گرهفته می شود؟ در این پست برخی از مواردی که هنگام خرید لیفتراک نادیده گرفته می‌شود را بررسی می‌کنیم.

1- هزینه‌های عملیاتی

هزینه عملیاتی کلیه هزینه‌های مربوط به کار کردن یک لیفتراک را شامل می‌شود، از جمله هزینه‌های سرویس، تعمیر و نگهداری و تعمیرات همراه با هزینه‌های سوخت برای لیفتراکLPG و دیزل و همچنین هزینه‌های برق برای شارژ باتری‌های لیفتراک. در برخی موارد، هرگونه بودجه پس‌انداز شده از طریق خرید یک لیفتراک گران قیمت ممکن است به دلیل بالاتر رفتن کل هزینه‌های عملیاتی، به سرعت از بین برود. هزینه‌های عملیاتی بالاتر می‌تواند تحت تأثیر عواملی قرار گیرد از جمله:

  • بازده کم سوخت و نیاز به سوخت و یا شارژ بیش‌تر
  • فواصل کمتر تعمیر و نگهداری به این معنی است که واحدها باید بیش‌تر سرویس شونده و در نتیجه هزینه بیش‌تری از خدمات کسر می‌شود.
  • کیفیت ساخت پایین واحد منجر به تعویض منظم قطعات آسیب‌دیده می‌شود.

قطعات لیفتراک

2- خرید تجهیزات استفاده شده

هنگام خرید یک لیفتراک دست دوم اطمینان حاصل کنید که از نمایندگی معتبر خرید می‌کنید. به احتمال زیاد خرید از یک فروشنده معتبر اطمینان حاصل خواهد کرد که واحد خریداری شده از نظم عالی برخوردار بوده و از نظر هدف مناسب است. قبل از خرید واحد، همیشه باید یک بازرسی و یک نسخه‌ی‌ نمایشی واحد انجام شود تا اطمینان حاصل شود که واحد و تمام سیستم‌های روی صفحه به درستی کار می‌کنند و هیچ مشکلی اساسی در این واحد وجود ندارد که در پایان ممکن است هزینه‌های بیش‌تری برای تعمیر در آینده هزینه کند. هنگام خرید لیفتراک دست دوم از یک تکنسین واجد شرایط چک،مشورت بگیرید.

3- فناوری‌های لیفتراک

در هنگام خرید یک لیفتراک جدید، مهم است که قبل از خرید، تمام فناوری‌ها و سیستم‌های موجود در بورد را در نظر بگیرید. فناوری‌ها و سیستم‌های موجود عبارتند از:

  • متعلقات لیفتراک مثل مقیاس‌های وزنی
  • سیستم‌های مدیریت ناوگان
  • سیستم‌های تله‌متری از جمله پهنه بندی سرعت
  • سیستم‌های ایمنی

غافل شدن از این فناوری‌ها ممکن است شما را مجبور به ساخت مجدد هریک از این فناوری‌ها کند که ممکن است غیر عملی، گران و یا زمان‌بر باشد.

لیفتراک

4- قطعات و تعمیر و نگهداری

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، هزینه‌های عملیاتی کلی می‌تواند از طریق هزینه قطعات یدکی و نگهداری به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار بگیرد.هنگام خرید لیفتراک ممکن است به فکر لوازم یدکی و نگهداری آن نباشید. هنگام خرید اولیه باید به هزینه و در دسترس بودن قطعات یدکی لیفتراک توجه کنید. در به دست آوردن قطعات یدکی متداول برای تعمیرات و نگهداری هیچ مشکلی یا تأخیری وجود نداشت باشد. اگر لیفتراک شما از کار بیفتد در حالی که منتظر دسترسی قطعات یدکی هستند، مشکلات مربوط به تأمین می‌تواند برای عملیات نه تنها از نظر مالی بلکه در بهره‌وری از دست رفته نیز گران تمام شود.

5- پیش‌بینی ظرفیت و بهره‌وری

آینده هنگام خرید نیازهای مربوط به آینده اغلب نادیده گرفته می‌شوند. با توجه به هزینه زیاد، ضروری است که تا آنجا که ممکن است لیفتراک خود را اثبات کنید و بتوانید هرگونه نیاز در کنترل کردن کار را برآورده کنید. اگر متوسط بارگیری شده در حال حاضر 1.8 تن است و شما یک لیفتراک 2 تنی خریداری می‌کنید، با این وجود در طی یک دوره بهره‌برداری،میانگین وزن بار شما به 2.5 تن افزایش می‌یابد، لیفتراک شما برای بلند کردن بارهای این وزن درجه بندی نمی‌شود، به این معنی که شما مجبور هستید وزن متوسط بارهای خود را کاهش دهید که می‌تواند منجر به ناکارآمدی و از دست دادن بهره‌وری یا خرید یک لیفتراک جدید با ظرفیت بالاتر شود. با برنامه‌ریزی صحیح می‌توانیک لیفتراک 3تنی را خریداری کرد تا بارها دا در دو زمان اوج و خارج از اوج بلند کند.همچنین باید این سوالات را مدنظر داشته باشید که آیا مکانی که لیفتراک در آنجا مورد استفاده قرار می گیرد مسطح و صاف است یا نا هموار؟ اگر می خواهید در فضای بیرونی انبار و یا در سطوح خشن کار کنید این سوال به شما کمک می کند تا نوع سوخت لیفتراک خود را انتخاب کنید.اکثر افرادی که در این صنایع فعالیت دارند ترجیح می دهند که از لیفتراک های دیزلی برای فضای بیرون استفاده کنند ، در محیط های داخلی و یا انبارهای مواد غذایی نیزنیاز است که شما از لیفتراک برقی استفاده کنید.به طور مثال اگر در محیط بیرون به صورت طولانی مدت می خواهید کار کنید استفاده از لیفتراک کابین دار برای شما مناسب است در صورتی که برای استفاده داخل ، بدون کابین دید فراتری را به شما می دهد.

6- نوع لیفتراک

انتخاب لیفتراک مناسب برای کاربرد بهینه، یکی از مهمترین نکاتی به شمار می ‌رود که زمان خریداری لیفتراک باید به آن توجه نمایید. تعداد لیفتراک هایی که در بازار وجود دارند روز به روز افزایش پیدا می کند. در واقع شما باید بدانید که لیفتراک سردخانه های مواد غذایی با لیفتراک انبار های چند صد متری متفاوت است. به همین دلیل نکته اول که زمان خریداری لیفتراک ها باید به آن دقت نمایید نوع لیفتراک می باشد. انتخاب لیفتراک را با این نکته محدودتر می کنید.با ارزیابی و تحلیل به راحتی می توانید درست ترین و بهترین لیفتراک را انتخاب نمایید. لیفتراک ها در چند دسته تولید می شوند. لیفتراک دیزل، لیفتراک برقی و لیفتراک دوگانه سوز از جمله لیفتراک های مهم و کاربردی هستند که در صنایع استفاده می‌ شوند.

7- توجه به میزان استفاده از لیفتراک

 توجه به میزان استفاده از لیفتراک نکته دیگری است که زمان خرید لیفتراک باید به آن دقت کنید. اینکه شما می خواهید در کارگاه خود تا چه اندازه از لیفتراک استفاده کنید بسیار مهم می باشد. در واقع قطعات مصرفی هر یک از لیفتراک ها با یکدیگر فرق می کند.اگر مایل هستید که از لیفتراک ها به صورت مستمر در کارگاه ها استفاده کنید باید بهترین برند لیفتراک را تهیه نمایید. اما اگر شما تنها در حدود نیم ساعت و یا در هفته دو الی سه بار از لیفتراک استفاده می کنید نیازی نیست که به حرفه ‌ای بودن لیفتراک توجه داشته باشید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...