راه های افزایش عملکرد مغز

آیا نمی خواهید کنترل بیشتری بر مغز خود داشته باشید؟

همه ما می دانیم که عملکرد مغز ما در توانایی ما در انجام وظایف چقدر مهم است، از ایده پردازی و جلسات گرفته تا اعداد فشرده و کپی نویسی، بسیاری از موقعیت های مختلف وجود دارد که در آنها تمرکز بیشتر و بهبود عملکرد شناختی مفید خواهد بود. این به شما امکان می دهد کارهای بیشتری را در زمان کوتاه تری انجام دهید و راه حل های منحصر به فردی برای مشکلاتی ارائه دهید که در غیر این صورت قادر به انجام آنها نیستید.

خبر خوب این است که راه های مختلفی برای بهبود قدرت مغز وجود دارد ، به خصوص اگر مایل باشید برخی از کارها را به طور مداوم در مدت زمان طولانی انجام دهید. بیایید راه هایی را بررسی کنیم که می توانید از سلامت مغز خود پشتیبانی کنید.

در اینجا 12 راه برای تقویت قدرت مغز ما ذکر شده تا بتوانیم توانایی شناختی، حافظه و مهارت های تصمیم گیری خود را به حداکثر برسانیم.

1. دانشمندان دریافتند زنانی که داوطلبانه به راهنمایی کودکان پرداخته اند (مربی،سرپرست، معلم)، مهارت های تحلیلی، حل مسئله و برنامه ریزی واضح تری پیدا کرده اند. آنها همچنین دریافتند که افزایش فعالیت های اجتماعی و ذهنی، خون را به قشر پیش پیشانی می فرستد، ناحیه ای که مسئول عملکرد شناختی در مغز است.

2. فعالیت بدنی - حرکت در اطراف باعث افزایش اندازه هیپوکامپ با افزایش تعداد مویرگ های این ناحیه از مغز می شود. این ناحیه از مغز مسئول شکل گیری خاطرات است. تحقیقات یک ساعت فعالیت بدنی را سه بار در هفته، برای کمک به رشد سلول های جدید توصیه می کند.

3. یک مهارت جدید بیاموزید- مطالعه ای در آکسفورد اولین بار بر روی شعبده بازها انجام شد، تراکم بیشتری از فیبرهای ارتباطی عصبی را در مغز نشان داد. این مطالعه به این نتیجه رسید که یادگیری مهارت های جدید بخشی از مغز را که مسئول هماهنگی و تعادل است، تقویت می کند.

4. اجتناب از استرس مزمن - قرار گرفتن طولانی مدت در شرایط استرس زا به سلول ها آسیب می رساند و با تحریک بیش از حد سلول های عصبی باعث مرگ آنها می شود. مدیتیشن، تکنیک های تنفس، یوگا و ماساژ درمانی راه های بسیار خوبی برای کاهش استرس ذهن و کمک به عملکرد بهتر آن است.

5- کلسترول بد خود را کاهش دهید - این نوع کلسترول می تواند در مویرگهای کوچک مغز قرار گرفته و جریان خون را محدود کند. این باعث کاهش عملکرد مغز می شود و در برخی موارد می تواند منجر به سکته مغزی شود. چربی های سالم را افزایش داده و چربی های غیر سالم را کاهش دهید تا کلسترول خوب ایجاد شود و کلسترول بد خون شما از بین برود.

6. به اندازه کافی بخوابید - دانشمندان دانشگاه برکلی دریافتند افرادی که می توانند بیشتر بخوابند حافظه و عملکرد مغز بهتری دارند. خواب نواحی ذخیره سازی مغز شما را تازه می کند و فضایی برای دریافت اطلاعات بیشتر بدون از دست دادن تمام اطلاعات قبل از خواب ایجاد می کند.

7. غذای مغذی بخورید - مصرف غذاهای غنی از ویتامین B، اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان ها به عملکرد مغز در اوج خود کمک می کند. این غذاها شامل ماهی های چرب، محصولات حیوانی بدون هورمون و آنتی بیوتیک، نارگیل و زیتون است.

8. بازی تتریس (خانه سازی)

این ممکن است برای شما کمی شگفت آور باشد، اما بازی تتریس چندین اثر مثبت بر مغز شما دارد. بازی تتریس باعث افزایش ماده خاکستری برای مدت کوتاهی می شود و همچنین می تواند به انجام کارهای مربوط به مکان، فضا، اندازه اجسام کمک کند.

جالب ترین قسمت این است که بازی تتریس پس از یک تجربه آسیب زا می تواند از مغز شما برای تثبیت آن خاطرات جلوگیری کند. این بدان معناست که در طول مدت طولانی، خاطرات منفی کمتری به حافظه وارد می شود.

اگر همیشه یک تلفن هوشمند یا رایانه لوحی همراه خود دارید، استفاده از کمی تتریس در روز شما باید بسیار ساده باشد. فقط خود را درگیر نکنید و کار را نیز فراموش نکنید!

بازی تتریس

9. مدیتیشن

مدیتیشن در حال حاضر یکی از موضوعات پرطرفدار است و بحث درباره مزایای آن دشوار است. مدیتیشن نه تنها سطح استرس شما را کاهش می دهد، بلکه می تواند از اختلالات مربوط به سن مانند آلزایمر یا زوال عقل نیز جلوگیری کند. این نشان دهنده اهمیت مراقبت از خود است.

صرف 10 تا 15 دقیقه از روز برای تمرین مدیتیشن می تواند طول عمر شناختی شما را افزایش دهد و به شما این امکان را می دهد که سطح کلی استرس خود را نیز کاهش دهید.

مدیتیشن

10- ارتباطات قوی ایجاد کنید.

اگر اغلب احساس تنهایی می کنید، در واقع می تواند منجر به کاهش روانی و شناختی شود، زیرا این احساسات می تواند بر خواب شما تأثیر منفی بگذارد، فشار خون شما را افزایش دهد، باعث افسردگی شود و حتی رفاه کلی شما را کاهش دهد.

نکته اصلی این است که یک سیستم حمایتی قوی در اطراف خود ایجاد کنید، زیرا این امر به شما امکان می دهد از نظر روحی و روانی در طولانی مدت سالم بمانید.

11. مقداری نور خورشید دریافت کنید.

گاهی اوقات نور خورشید و ورزش می توانند دست به دست هم دهند. این بیشتر بستگی به این دارد که در کدام قسمت از جهان زندگی می کنید، میزان تابش نور خورشید در زمان های مختلف سال و گذراندن اوقات فراغت در خارج از خانه چقدر واقعی است.

دریافت کم نور خورشید برای مغز شما مفید نیست. سطوح بالای ویتامین D در سیستم شما به شما این امکان را می دهد تا عملکرد بهتری داشته باشید و حتی می تواند پیری مغز شما را کند کند.

نور بیش از حد خورشید می تواند برای پوست شما مضر باشد، اما اگر به اندازه کافی از آن استفاده نکنید، عملکرد مغز شما ممکن است آسیب ببیند. البته، اگر متوجه شدید که نمی توانید آنطور که می خواهید بیرون بروید، همیشه می توانید از مکمل های ویتامین D استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که مکمل ها را در حد اعتدال مصرف کنید.

دریافت نور خورشید

12. قهوه بنوشید.

بسیاری از مردم روز خود را با یک فنجان قهوه شروع می کنند و به نظر می رسد این در کوتاه مدت می تواند به عملکردهای شناختی شما کمک کند.

البته کافئین به هوشیاری شما کمک می کند. با این حال ، همچنین می تواند به شما در تمرکز بر کارهای تکراری و خسته کننده کمک کند و حتی هوش شما را افزایش می دهد، از جمله زمان واکنش و استدلال شما.

بدیهی است که اثرات قهوه دائمی نیست. با این حال ، تا زمانی که میزان بالای کافئین از بین نرود ، می تواند باعث عملکرد موثرتر مغز شما شود.

افکار نهایی

بیش از هر چیز، بهبود قدرت مغز شما مربوط به عادات است و ایجاد عادت ها به زمان نیاز دارد.

بهترین رویکرد تمرکز بر یک یا دو مورد در یک زمان است. ایجاد یک تغییر کامل به زندگی شما بسیار چالش برانگیز خواهد بود و عاداتی که سعی می کنید ایجاد کنید ممکن است باقی نماند.

دستیابی به تعادل نه تنها در زندگی کارآفرینان دشوار است. با این حال، آزمایش و اصلاح مداوم به شما امکان می دهد چیزها را آزمایش کرده و ببینید چه چیزی برای شما بهتر عمل می کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...